Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Häistä

Vierailija
16.07.2018 |

Olen seurannut tämän syksyn morsiamena täälläkin vallitsevia keskusteluita. Tuntuu,että teen niin tai näin,niin se on kai väärinpäin. Onko tosiaan niin,ettei ketään halua enää häihin mennä ja varsinkin kun haluamme juhlia ilman lapsia,niin ollaan suurimpia idiootteja maan päällä? Alkaa ahdistaa,jos tämä on tosiaan ajatus suurella osalla. Meille ei tule hääleikkejä,ei ole määrättyjä istumapaikkoja,ei perusbuffettia eikä muutakaan ns”kamalaa” mistä ihmiset yleensä valittaa. Pienellä lähiporukalla toivottavasti rennot häät. Ja silti ahdistaa lukea kaikkia kommentteja täällä,että eikö ihan oikeasti ihmiset halua häihin ylipäätään? Pilataanko me nyt ihmisten viikonloppu aivan turhaan? Huoh😨

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No muuten olen sitä mieltä että juhlikoon kukin kuten tykkää ja käyn mielelläni häissä, mutta näihin lapsettomiin häihin en ole ikinä törmännyt, enkä sellaisiin lähtisikään. Lapset ovat meidän suku ja ystäväpiireissä yhtä tärkeitä perheenjäseniä kun muutkin.

Vierailija
2/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän häät kuulostaa juuri sellaisilta joihin itse mielelläni osallistuisin vieraana. Avainsanat ovat ei leikkejä eikä lapsia. Rennot ja mukavat aikuisten juhlat on aina kivoja. Nauttikaa päivästä ilman stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häät on kivoja, lapselliset tai lapsettomatkin. Kiva jos ei ole mitään istumapaikkapakkoja eikä leikkejä. Itse kyllä tykkään ihan perus sapuskastakin mutta onnistuu hääjuhlat pelkkien makeidenkin voimin (silloin ei vaan kannata paljoa alkoa tarjoilla, ettei porukka ihan humallu).

Onnea teille yhteiseloon ja ihania juhlia :)

Vierailija
4/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt stressaa suotta. Varmasti tunnet lähipiirisi ja tiedät, millasissa juhlissa he viihtyvät.

Vierailija
5/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostaa miksi häät yleensä on lapsettomia? Meillä oli häät pari kk sitten ja lapsia oli. Kaikki meni mainiosti, ei mitään ongelmaa.

Mutta tehkää miten haluatte, sitä varten se on teidän päivä :) hyvin se sujuu! Ketä kiinnostaa muiden mielipiteet!

Vierailija
6/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häät on kivoja, lapselliset tai lapsettomatkin. Kiva jos ei ole mitään istumapaikkapakkoja eikä leikkejä. Itse kyllä tykkään ihan perus sapuskastakin mutta onnistuu hääjuhlat pelkkien makeidenkin voimin (silloin ei vaan kannata paljoa alkoa tarjoilla, ettei porukka ihan humallu).

Onnea teille yhteiseloon ja ihania juhlia :)

Kiitos! Tulee meille siis suolainen ruoka,mutta ei ehkä niin perinteinen,food truck tyyppinen ratkaisu... En tosiaan ole stressaaja-tyyppiä ja kaverit mulle sanoivat,että ihana päästä ilman lapsia juhlimaan,mutta kun täällä kommentteja lukee,niin on alkanut murehtimaan että sanooko ne vaan😅

Ap

Vierailija
7/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa miksi häät yleensä on lapsettomia? Meillä oli häät pari kk sitten ja lapsia oli. Kaikki meni mainiosti, ei mitään ongelmaa.

Mutta tehkää miten haluatte, sitä varten se on teidän päivä :) hyvin se sujuu! Ketä kiinnostaa muiden mielipiteet!

Joidenkin mielestä lapsia ei saa tuoda samaan tilaan missä nautitaan alkoholia, se voisi olla yksi syy. Toinen voisi olla myöhäiset iltajuhlat. Juhlan henki voi olla myös sellainen hiljaisen arvokas johon ei oikein lapset hyvin sovi. Tai voi olla vaikka ettei morsiuspari tykkää lapsista.

Minulla eräs ystäväpariskunta oli ihan innoissaan kun ilmoitettiin, että tullaan alkuillasta käymään lpsen kanssa juhlissa (ja muutama muukin perhe oli ilmoittanut samoin). He olivat ajatelleet että lapsia ei tule ollenkaan kun juhlissa tarjottiin alkoholiakin.

Vierailija
8/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kuuntele muiden kitinöitä. Se on teidän ja ystävienne hääjuhla ja teette juuri niinkuin itse tykkäätte.

Vierailija
9/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Food truck? Nyt kuulostaa siltä että mä haluan kutsun teidän häihin. :D 

Älä suotta stressaa. Itse olen vähän epäsosiaalinen eikä suoraan sanoen sellaiset pönötyshäät kiinnosta. Hauskat juhlat tai hyvät bileet kyllä kiinnostaa. Osa ihmisten valituksesta varmasti johtuu siitä että kesällä on hääruuhka. Kesä on muutenkin tapahtumia ja tekemistä täynnä joten jos tulee muutama hääkutsukin niin tuntuu että menee kesäviikonloput kiireisiksi. Tai näin mä luulisin.

Enemmän häitä syksyyn (ymmärsin että teillä on juuri syyshäät) ja kevääseen tai jopa talveen niin ihmisillä riittää enemmän intoa juhlia kun on muuten kalenterissa rauhallisempaa.

Mutta teillä, syyshäät ja food truck vieläpä lapsettomasti. Odottelen kutsua täällä.

Vierailija
10/10 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu varmaan ainakin osaltaan budjetista ja juhlapaikoista. Nykyään harvemmin enää järjestetään seuraintalohäitä 200 vieraalle, vaan vierasmäärät halutaan pitää kohtuullisina ja juhlapaikaksi valita joku vähän nätimpi tila. Jos tilaan mahtuu vaikkapa max. 50 vierasta, moni kutsuu mieluummin pelkkiä aikuisia kuin kokonaisia perheitä sillä seurauksella, että osa ystävistä pitäisi jättää kutsumatta. Ne lapsetkin kun vievät yhden istumapaikan. Jos taas haluaa kutsua kaikki vieraat lapsineen, joutuu vuokraamaan isomman tilan, mikä taas maksaa yleensä enemmän. Sama juttu, jos haluaa järjestää häät jossain ravintolassa, niissä tilat ovat usein vielä rajallisemmat, eikä mahdollisuutta lasten "nurkkaukselle" yleensä ole. Jotain aktiviteettiahan niille lapsille on kuitenkin oltava, muuten useimmat alkavat tylsistyneinä joko kinuamaan kotiinlähtöä heti ruoan jälkeen, tai juoksentelemaan ympäri pöytiä.