Onko noiden ulkomaalaisten nimien vääntely jonkun mielestä oikeasti hauskaa?
Siis esim. Rumppi, Toonaltti, Meelani, Putski, Rumputti yms.
Kommentit (29)
Tokihan nimet saavat hieman suomalaista muotoa useimpien suussa, varsinkin jos se on sellainen, että sen taivutus ei käy sellaisenaan suomenkielessä.
No nyt se Tramppi tviittasi että...
Kyse ei ole silloin tietenkään varsinaisesta vääntelystä.
Assburger kirjoitti:
70-luvulla suomalaisia nauratti usa:n ulkoministeri Cyrus Vance.
"Sairas Vääns"
Jopa siinä määrin, että nimiväännöksestä tehtiin typerä huumoriralli.
Katsokaa tuubidta Tohtori Tornado ja voikaa pahoin, saatte korvamadon!
Vance sitten menehtyi sairauteensa, mutta ei tainnut biisintekijöitä hävettää ilkkumisensa.
Mites taipuu mammojen suussa entinen Ranskan presidentti Valéry Giscard d’Estaing?
Olen minäkin tuntenut tyyppejä, jotka vääntelivät toisten nimistä pilkkanimiä, mutta he yleensä luopuivat siitä tavastaan viimeistään yläasteen puolivälissä löytäessään sukupuolisuuden ja/tai alkoholin.
Te av-mammat nauratte julkkisten ja poliitikkojen nimistä tehtyä väännöksiä, mutta itse käytätte ällöjä lempinimiä kuten mamelot, cittari, ranet yms.
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin tuntenut tyyppejä, jotka vääntelivät toisten nimistä pilkkanimiä, mutta he yleensä luopuivat siitä tavastaan viimeistään yläasteen puolivälissä löytäessään sukupuolisuuden ja/tai alkoholin.
Se sama koulukiusaajaporukka on nykyvasemmistossa. Niiden mielestä on huumoria pilkata ihmisiä nimiä vääntelemällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se sama koulukiusaajaporukka on nykyvasemmistossa. Niiden mielestä on huumoria pilkata ihmisiä nimiä vääntelemällä.
Tällä palstallahan pilkataan jatkuvasti ihmisten nimiä ihan vääntelemättä ketjuissa tyyliin "10 ruminta nimeä"
Pyydänkin nyt kaikkia todella sivistyneitä kiinnittämään huomiota espanjalaisten, ranskalaisten, kiinalaisten ja arabialaisten nimien ääntämiseen, ettei tule junttimaisia väännöksiä. T. Sairas Vääns.
Olisiko kyse jostain epätoivoisesta keinosya inhimillistää näitä suurmiehiä/naisia? Naurettavaa (väärällä tavalla) yhtä kaikki. Vaikea kuvitella että vastaavaa vääntelykulttuuria olisi missään muussa maassa. Tuntuu muutenkin, että mitään kieliä puhumattomat ummikovat ovat oikein YLPEITÄ siitä, että puhuvat vain "suomee ja savvoo". Ai vttu.