Ei rahaa lapsen koulutavaroihin - Sosku nöyryyttää ja ei anna mitään
Ei tipu rahaa lapsen penaaliin, reppuun, kyniin tai kumeihin.
Ja vai että koulu on ilmaista Suomessa? Oikein hyvinvointivaltio.
Kivat teille, uo vie kaiken ja lapsi kärsii.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä osta mitään kirppareilta!!1111
AP
Ja miksi et? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsellesi UUDET koulutarvikkeet? Minä ostin työssäkäyvänäkin käytettynä suuren osan huonekaluista ja lähes kaikki vauvanhoitotarvikkeet ja pikkulasten vaatteet. Nyt olen ansiosidonnaisella ja olen saanut remonttiroskalavoilta, kirpputorien ilmaislaatikoisa ja kierrätyshyllyiltä ihan ilmaisiakin tavaroita. Omat ja teinien vaatteet ja urheiluvälineet ostan luonnollisestikin kirpparilta ja alennusmyynneistä.
Onneksi olin vielä töissä, kun ostin vanhimmalle lapselle lukion kirjat. Näin paljon vaivaa, että löysin edes osan käytettynä. Seuraavalle pitikin ostaa samat kirjat uudelleen, kun opetussuunnitelma uusittiin ja käytettyjä kirjoja en juurikaan saanut.
En polta, juo kaljaa, meikkaa, käytä mitään turhia kauneustarvikkeita, harrasta mitään maksullista ja säästän vähät rahani tarpeellisiin perheen menoihin.
En polta, juo kaljaa, meikkaa, käytä mitään turhia kauneustarvikkeita, harrasta mitään maksullista ja säästän vähät rahani tarpeellisiin perheen menoihin.
siitä vaan vuosia nuoremmaksi ohjelmaan
Miksi menisin vuosia nuoremmaksi ohjelmaan? Haluan näyttää ikäiseltäni, joskin välillä joku on luullut minua jopa 10 vuotta nuoremmaksi. En värjää tukkaani, vaikka harmaita hiuksiakin alkaa olla. Tukan pesen kananmunan keltuaisella. Saippuana käytän suolasaippuaa. Muu perhe toki käyttää shampoota ja suihkusaippuaa, kun niin haluavat. Iho pysyy kunnossa ilman rasvoja, kun en koko ajan pese vahvoilla kauneudenhoitoaineilla. Jalkapohjiin laitan rasvaa, kun kuivuvat toisinaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi et? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsellesi UUDET koulutarvikkeet? Minä ostin työssäkäyvänäkin käytettynä KAIKKI vauvanhoitotarvikkeet ja pikkulasten vaatteet. Nyt olen ansiosidonnaisella ja olen saanut remonttiroskalavoilta, kirpputorien ilmaislaatikoisa ja kierrätyshyllyiltä ihan ilmaisiakin tavaroita. Omat ja teinien vaatteet ja urheiluvälineet ostan luonnollisestikin kirpparilta .
Onneksi olin vielä töissä, kun ostin vanhimmalle lapselle lukion kirjat. Näin paljon vaivaa, että löysin edes osan käytettynä. Seuraavalle pitikin ostaa samat kirjat uudelleen, kun opetussuunnitelma uusittiin ja käytettyjä kirjoja en juurikaan saanut.
En polta, juo kaljaa, meikkaa, käytä mitään turhia kauneustarvikkeita, harrasta mitään maksullista. .
Katselen televisiota vanhalta tietokoneelta ja surffaan vauva.fi:ssä, koska en poistu koskaan kotoa.
Kerään virtsaani astiaan ja pesen sillä hiukseni.
Pesen itseni ja lasteni kirppisvaatteet mäntysuovalla , joka peittää ummehtuneen vintin haun.
käytän tinderissä kuvaa ajalta ennen lapsia ja maksatan illan treffikumppanillani.
Taisi mennä tämän kirjoittajalla herne nenään. Muutit lainaamaasi tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä osta mitään kirppareilta!!1111
AP
Ja miksi et? Miksi yhteiskunnan pitäisi maksaa lapsellesi UUDET koulutarvikkeet? Minä ostin työssäkäyvänäkin käytettynä suuren osan huonekaluista ja lähes kaikki vauvanhoitotarvikkeet ja pikkulasten vaatteet. Nyt olen ansiosidonnaisella ja olen saanut remonttiroskalavoilta, kirpputorien ilmaislaatikoisa ja kierrätyshyllyiltä ihan ilmaisiakin tavaroita. Omat ja teinien vaatteet ja urheiluvälineet ostan luonnollisestikin kirpparilta ja alennusmyynneistä.
Syötkö toisten roskiksista? pesetkö kuutausrättisi?
Kerro lisää?
Toki kerron lisää.
Käyn joka ilta alennusostoksilla lähikaupassa. Päiväysvanhat 30% alennuslapulla merkityt tuotteet sekä paistopisteen tuotteet saa silloin 60% alennuksella. En tongi ruokaa roskiksista vaan katson taloyhtiön ja kirjaston kierrätyshyllyt sekä lähialueen remonttilavat, jonne asukkaat laittavat turhaa käyttötavaraa. Hiljattain otin talteen mm. ihan toimivan imurin.
Kirpputorillakin myyjät laittavat myyntiajan lopulla tavaraa ilmaislaatikoihin. Seuraan nettikirppareita, kun tarvitsen vaikka polkupyöriä lapsille. Sain aikanaan nettikirpparin kautta esim. kahdet aivan ilmaiset sukset. Niissä tosin oli NNN siteet ja ennestään meillä oli SNS hiihtokenkiä. Onneksi sitten löysin vähän ajan päästä Prisman alennusmyynistä uusia hiihtokenkiä 5 euroa pari.
En ole vuosiin tarvinnut kuukautissuojia kierukan vuoksi. Kuukuppi olisi hyvä, jos vielä suojaa tarvitsisin.
Köyhän kannattaa olla sen verran nöyrä, että käytettykin kelpaa. Tuhlaaminen se vasta tyhmää onkin, jos rahaa on niukasti.
Kiitos Sipilän Hallitus kirjoitti:
Meillä ainaki koulusta sai kyniä ja kumeja aina jos vaan tarvii. Ja vihkoja jos tulee täyteen. Penaali saatiin ekalla luokalla, reppu oli ainoa mikä piti ostaa itse. Liikuntareppu toki saatiin. Tämä oli tosin vuonna 2000.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen oman kullan kainalossa sohvalla joten teidän julmuutenne ei voi satuttaa minua
AP
Älä viitsi kutsua serkkuasi "omaksi kullaksi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Sinä kaiketi saat toimeentulotukea, lapsesikin. Lapsilisää.
Jos et saa säästettyä 30 euroa reppuun, penaaliin ja kynäpakkaukseen, niin se on sun oma moka.
Ei saa tuolla rahalla
AP
Totta kai saa. Et kai sinä nyt ala mua opettaa siitä, mitä asiat maksaa? Mulla kuule on kolme lasta, jolle olen ostanut kouluvarusteet jo toistakymmentä vuotta.
Hyvän repun saa alle 20 eurolla. Vaikka Stadiumista.
https://www.stadium.fi/urheilu/reput.fi11801889
Penaalin saa Tigeristä parilla eurolla, samoin kumit ja kynät. Ei edes mene 30 euroa!
#richspleining
Ei ole meidän pitäjässä moisia kauppoja
AP
https://www.ebay.com/itm/Girls-Womens-Backpack-School-Bag-Travel-Satche…
Joitko jätti-tv:n osamaksurahat? Menikö kauppalaskurahat tekoripsiin?
Ulosottomies tapailee vain niitä kolmeasataatuhatta typerintä kansalaista, jotka eivät osaa lukea saati laskea.
En sääli yhtään, itse olet soppasi keittänyt.
Mene töihin.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen reppu se pitäisi olla? Minkälaiset kynät ja kumit, entäs penaali?
Tätäkään "ongelmaa" ei olisi alun alkaenkaan olemassa, jos Ap olisi tajunnut käyttää kumia kun alkoi jakaa penaaliaan. Mutta kun ei ole penaalin terävin kynä, tapahtuu tällaista. Ja Ap :n kaltaiset ihmiset pitäisi pystyä kumittamaan pois kuljeksimasta.
Tilaa vaikka Ebaysta penaali, taitaa saada alle eurolle. Tosin kuljetus kestää mutta vielähän on aikaa, ei kannata odotttaa viime hetkeen. Vähän kyllä ihmettelen, jos aidosti on niin huono tilanne ettei ole varaa ostaa koulutarvikkeita. Kynät, kumit, penaali ei paljoa maksa. Reppu nyt on kalliimpi ostos mutta kyllä niitäkin edullisesti saa.
Huh huh, tätä mitä te mätätte aaveen niskaan.
Hirveen kuuloista. Helppo siellä on huudella, kun ei travitse lapsilisää käyttää muuhun kuin sijoitustileille.
Törkeää huutelua. Menkää itteenne.
Eikö joku taho lahjoita reppuja?
Osta sitten kerralla hyvä reppu. Stadiumin outletissä netissä oli viime kuussa vielä burtonin lasten reppu ovh 40 ja alessa 20e.
Se on niin hyvä reppu,että kestää neljä vuotta. Meillä lapsella se ja kestää ja on hyvä kantaa.
Hanki se. 18 litrainen.
Tämä aloitus (ja jotkut kommentitkin) on erittäin omituinen.
Jos on/ haluaa olla kovi ekologinen, ostaa sen repun kierrätettynä.
Halvalla saa, jos haluaa.
Ostin omalle juuri kesälomareissulta eräältä kirpputorilta (varmaankin käyttämättömän, koska oli niin puhdas ja hyväkuntoinen) Conversen repun 4 €:lla.
**
Kynät, viivottimet, kumit ym. koulutarvikkeet eivät maksa juuri mitään edes kalliissa kirjakaupassa.
Prismassa kallein, ihan laadukas lyijykynäsetti (5 kpl kyniä) on hiukan alle 5 € ja sehän on jo "kallista".
Ja onhan nuo Tigerit, Tokmannit, Halpahallit ym. keksitty.
Eikä niitä kyniä ja kumeja, terottimia ja viivottimia tarvitse pilvin pimein ostaa.
**
Harvoin kirjoitan, että lasta ei kannata tehdä, jos ei ole valmis hänen eteensä asioita tekemään.
Eihän (yh-)äidin/isän tarvitse olla mikään uhrilammas, joka ei ajattele muuta kuin lapsensa etua.
Jos sellaiseksi ryhtyy, tulee seinä vastaan ennemmin tai myöhemmin.
**
Kohtuu kaikessa uhrautumisesta itsekkyyteen.
Vanhemman pitää välillä olla itsekäs, ettei lapsesta kasva uusavuton herkkup., jolle paistettu kana lentää pureskeltuna pikkusuukkiin.
**
Välillä täällä lukiessani en ymmärrä ihmisiä alkuunkaan, koska niin monella on pallo hukassa, jos sitä palloa on ollut koskaan edes lähettyvillä.
En ole mikään täydellinen, en rikas, en suloinen enkä kilteimmästä päästä millään mittarilla katsottuna, mutta realiteetit ovat kuitenkin ihan hyvin hallussa.
Kysy apua paikalliselta seurakunnalta. Itse olen saanut välttämättömiin hankintoihin apua seurakunnalta, kun elämässä oli opiskellessani tilanne, etten saanut ostettua opiskelumateriaalia ja muutenkin oli tiukkaa. Saattaa löytyä joku innokas "varamummu" kustantamaan koulutarvikkeita
Lasten tekeminen pitäisi olla luvanvaraista ja yhtenä ehtona olisi joku tuloraja, etteivät kaikki työnvälttelijät tekisi kakaroita työssäkäyvien verorahoilla.
Tämän takia olen 100 tonnia vuodessa tienaavana sitä mieltä että köyhän tai ns. huonomman aineksen ei pitäisi lisääntyä lainkaan.
Sellainen vinkki että OSTA REPPU, PENAALI JA MUUT TARVIKKEET NETISTÄ esim. Gearbest tai Ebay,
täs pari linkkii halpoihin reppuihin jne.
https://www.gearbest.com/backpacks/pp_009285360149.html?wid=1433363
https://www.gearbest.com/backpacks/pp_1841283.html?wid=1433363
https://www.gearbest.com/backpacks/pp_826794.html?wid=1433363
jos ei oo heittää 10€ reppuun (ilmainen toimitus useimmiten) nii saa olla aika uus avuton...
😂😂😂