Ei rahaa lapsen koulutavaroihin - Sosku nöyryyttää ja ei anna mitään
Ei tipu rahaa lapsen penaaliin, reppuun, kyniin tai kumeihin.
Ja vai että koulu on ilmaista Suomessa? Oikein hyvinvointivaltio.
Kivat teille, uo vie kaiken ja lapsi kärsii.
Kommentit (221)
Sovitaanko, että niitä lapsia hankitaan vain jos niihin on varaa? Miksi yhteiskunnan pitää kustantaa kaikki?
Lukio tai amis on paljon kalliimpi vielä. Ap taitaa olla Provo.
Oli ylätys en tajunnut että jos on sexia tulee lapsoa, toinen yllätys oli että ne syö ja tarvii oman huoneen, kolmas yllätys on nyt tämä että 7v ikäisenä pitäisi ostaa kynä ja penaali ja joku reppu....mikäköhän sekin on. Minun elämä on ihan täynnä yllätyksiä....niinkuin se että kesäloma ja joulu on joka vuosi....
Vierailija kirjoitti:
Tätä valitusvirttä en kyllä ymmärrä. Nykyään esim. fasekirppiksillä ja -roskalavoilla jaellaan hyvää tavaraa ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Laita johonkin kirppariketjuun että halutaan ostaa lapselle reppu ja koulutarvikkeita halvalla, niin pian siellä on kymmenen tyyppiä tarjoamassa sulle tavaraa ilmaiseksi. Itse annoin lasteni vanhoja eskari- ja koulureppuja ilmaiseksi yhteensä 12 kpl.
Äh vastasin eka ja sit luin koko ketjun. Tylsääkin tylsempi trolli.
Pyydät ystävät ja sukulaiset apuun.
Uskon että auttavat mielellään, ainakin itse niin tekisin, jos yksikään kaveri kysyisi.
Otetaan vastaan ilmoittautumisia Facebookissa on monesti eri ryhmissä ja nämä näyttävät toimivan.
Valtio nöyryyttää eikä maksa korvauksia lastensuojelussa kantoin kohdelluille vaan pyytää vaan anteeksi. Kirjat on ton rinnal pien murhe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla ilkeä. Mutta oikeasti: Tuliko teille yllätyksenä, että lapsenne aloittaa syksyllä koulun? - Mainitsemiisi tarpeisiin ei montaa kymppiä tarvita. Myönnän, että tämä kuullostaa nyt ylimieliseltä. Ja samalla linjalla jatka tiukkaan, että mihin teillä sitten rahat oikein "katoaa" jollei niistä ole varaa hankkia edes kaikkein pakollisimpia menoja, joihin olisi voinut yrittää varautua jo hyvän aikaa sitten.
Piti alkaa 1.9. mut nyt kuulin et 12.8...
AP
Hä? Minkä koulun piti alkaa 1. syyskuuta...? - Vai yliopistonko lapsenne aloittaakin? - sen lukuvuosi alkaa 1. syyskuuta. - Ja jos kerran olet laskenut, että riittää, alkaisi vasta 1.9. eikä niinkuin nyt, niin mitä olennaista nuuttuu elokuun 12 päivän ja syyskuun 1, välissä niin, että tilanne n sitten toinen?
...ja pyhäkouluunko se lapsi menee? 12.8. armon vuonna 2018 on sunnuntai.
Kummallista lässytystä toi lapsen tekemis juttu sitä kun ei perumaan enään pysty se tai ne on nyt olemassa.Samaa mieltä kuitenkin että noi menot on siitä pienimmästä päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Sinä kaiketi saat toimeentulotukea, lapsesikin. Lapsilisää.
Jos et saa säästettyä 30 euroa reppuun, penaaliin ja kynäpakkaukseen, niin se on sun oma moka.
Ei saa tuolla rahalla
AP
Sen repun ei tarvitse olla ihq muoti kånken.
Lapsi saa lapsilisää. Syötkö sipsejä ja kulautat alas ohrapirtelöllä.
Kiitos Sipilän Hallitus kirjoitti:
Ei tipu rahaa lapsen penaaliin, reppuun, kyniin tai kumeihin.
Ja vai että koulu on ilmaista Suomessa? Oikein hyvinvointivaltio.
Kivat teille, uo vie kaiken ja lapsi kärsii.
Siis täh? Itse olet mokannut omat raha-asiasi ja tehnyt vielä lapsenkin.Omia valintoja,joten turha syyttää viranomaisia kun syyllinen löytyy katsoessasi peiliin.
Elämää helpottais huomattavasti jos käyttäisi yläpäätä ajatteluun.
Tällaiset provot vaan lietsoo vihaa oikeasti huono-osaisia kohtaan. 😟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä osta mitään kirppareilta!!1111
AP
Mikset?
Ei sillä ole rahaa niinhän se sanoo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Sinä kaiketi saat toimeentulotukea, lapsesikin. Lapsilisää.
Jos et saa säästettyä 30 euroa reppuun, penaaliin ja kynäpakkaukseen, niin se on sun oma moka.
Ei saa tuolla rahalla
AP
Totta kai saa. Et kai sinä nyt ala mua opettaa siitä, mitä asiat maksaa? Mulla kuule on kolme lasta, jolle olen ostanut kouluvarusteet jo toistakymmentä vuotta.
Hyvän repun saa alle 20 eurolla. Vaikka Stadiumista.
https://www.stadium.fi/urheilu/reput.fi11801889
Penaalin saa Tigeristä parilla eurolla, samoin kumit ja kynät. Ei edes mene 30 euroa!
#richspleining
Ei ole meidän pitäjässä moisia kauppoja
AP
Teil on varmaa posti, minne voi tilata tavaraa ja maksaa netissä?
Vierailija kirjoitti:
Kummallista lässytystä toi lapsen tekemis juttu sitä kun ei perumaan enään pysty se tai ne on nyt olemassa.Samaa mieltä kuitenkin että noi menot on siitä pienimmästä päästä.
Ei se ole yhtään kummallista. Tuskin elämäntilanne ollu sen parempi ennen lasta, mutta silti piti tehdä se.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olen oman kullan kainalossa sohvalla joten teidän julmuutenne ei voi satuttaa minua
AP
Eikö se ollu lähteny afrikkaa?
Kyllä taas mamma on pistänyt lapsen elatukseen tarkoitetut rahat omiin hassauksiinsa. Kenelläkään ei voi olla niin tiukkaa, ettei lapselle saa välttämättömyyksiä. Jos tilanne on tosiaan tällainen, kannattaisi harkita lapsen pois antamista. Miten sinä aiot saada lapselle kouluvaatteet ja urheiluvälineet aikaiseksi, kun et näin pieniä asioita saa hankittua?
Uusiakin tavaroita saa todella edullisesti erilaisista tarjouksista. On myös mahdollista esim. kirpparilta ostaa kiva reppu (hinnat yleensä euron luokkaa) ja penaalin voi tehdä vaikka itse. Kyniä ja kumeja saa puoli-ilmaiseksi.
Lapsi parka, kun ei omalla äidillä oo ees tuon vertaa mopo käsissä.
Tähän täydennyksenä, että ulosotossa ollessakin voi pyytää ja saada ns. vapaakuukausia. - Ja ylipäätään olla yhteydessä ulosottoon, jos oma elämäntilanne muuttuu merkittävästi. (- Ei ulosotto ole tietoinen välttämättä siitä kka tai ketkä aloittavat koulun, josta oikeasti saattaa syntyä kuluja, jos on mm. useampi kouluun menijä).