Ei rahaa lapsen koulutavaroihin - Sosku nöyryyttää ja ei anna mitään
Ei tipu rahaa lapsen penaaliin, reppuun, kyniin tai kumeihin.
Ja vai että koulu on ilmaista Suomessa? Oikein hyvinvointivaltio.
Kivat teille, uo vie kaiken ja lapsi kärsii.
Kommentit (221)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? Sinä kaiketi saat toimeentulotukea, lapsesikin. Lapsilisää.
Jos et saa säästettyä 30 euroa reppuun, penaaliin ja kynäpakkaukseen, niin se on sun oma moka.
Ei saa tuolla rahalla
AP
Totta kai saa. Et kai sinä nyt ala mua opettaa siitä, mitä asiat maksaa? Mulla kuule on kolme lasta, jolle olen ostanut kouluvarusteet jo toistakymmentä vuotta.
Hyvän repun saa alle 20 eurolla. Vaikka Stadiumista.
https://www.stadium.fi/urheilu/reput.fi11801889
Penaalin saa Tigeristä parilla eurolla, samoin kumit ja kynät. Ei edes mene 30 euroa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulusta saa kynät ja kumit, repuksi kelpaa ilmainen kestokassi ja penaalin saa kirppikseltä 50 sentillä.
Seuraava ongelma?
Älä viitti
AP
Älä itse viitti. Hei haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos et saa säästettyä 30 euroa reppuun, penaaliin ja kynäpakkaukseen, niin se on sun oma moka.
Ei saa tuolla rahalla
AP
Totta kai saa. Et kai sinä nyt ala mua opettaa siitä, mitä asiat maksaa? Mulla kuule on kolme lasta, jolle olen ostanut kouluvarusteet jo toistakymmentä vuotta.
Penaalin saa Tigeristä parilla eurolla, samoin kumit ja kynät. Ei edes mene 30 euroa!
#richspleining
Ei ole meidän pitäjässä moisia kauppoja
AP
Lyijykynää ja kumi ei paljoa maksa.Repunkin löytää halvalla.
Mulla jo teinit eikä taaskaan osteta mitään. Aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla ilkeä. Mutta oikeasti: Tuliko teille yllätyksenä, että lapsenne aloittaa syksyllä koulun? - Mainitsemiisi tarpeisiin ei montaa kymppiä tarvita. Myönnän, että tämä kuullostaa nyt ylimieliseltä. Ja samalla linjalla jatka tiukkaan, että mihin teillä sitten rahat oikein "katoaa" jollei niistä ole varaa hankkia edes kaikkein pakollisimpia menoja, joihin olisi voinut yrittää varautua jo hyvän aikaa sitten.
Piti alkaa 1.9. mut nyt kuulin et 12.8...
AP
Koulu ei ole ainakaan viimeiseen 50 vuoteen alkanut syyskuussa. Skarppaa nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi olla ilkeä. Mutta oikeasti: Tuliko teille yllätyksenä, että lapsenne aloittaa syksyllä koulun? - Mainitsemiisi tarpeisiin ei montaa kymppiä tarvita. Myönnän, että tämä kuullostaa nyt ylimieliseltä. Ja samalla linjalla jatka tiukkaan, että mihin teillä sitten rahat oikein "katoaa" jollei niistä ole varaa hankkia edes kaikkein pakollisimpia menoja, joihin olisi voinut yrittää varautua jo hyvän aikaa sitten.
AP
Koulu on aina alkanut puolivälissä elokuuta, ei syyskuun alussa. Ja sä sitten alat opettaa kokeneita äitejä siitä, mitä reput maksaa :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Paljastuisi, provo noin ei voi luulla😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa tuolla rahalla
AP
#richspleining
Ei ole meidän pitäjässä moisia kauppoja
AP
Kuule tilaa netistä!
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa tai amiksessa sitä rahaa sitten menee paljon muuhunkin kuin penaaliin. Ihan vain ettei tule sitten yllätyksenä.
Niin menee, koska pellet kustantamot rahastaa ja typerät opettajat vaativat uusimman painoksen, jossa on muutettu yksi v*tun kappale toiseksi.
Roskalava-ryhmästä saa repun ja penaalin. Tokmannilta kynät ja kumin.
Vierailija kirjoitti:
Käytä ne lapsilisät niihin ja pyydä isältä lisää rahaa.
Ei voi pyytää rahaa lapsen isältä, on palannut Afrikkaan.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti toimeentulotuen saaja ja kaikki pitäisi saada ilmaiseksi. Mihin ihmeeseen tuhlaat sen lapsen perusosan, jos et lapsen tavaroihin?
Miksi jankkaat? Ruokaan ja laskuihin menee
AP
Lakkaa hankkimasta laskuja.
Etsi reppu ja penaali kirppikseltä. Kynät ja kumit saa koulusta. Säälittää että ihmiset tekevät lapsia eikä ole edes koulun alkaessa reppua varaa hankkia :( Kaikki ei todellakaan ole yhteiskunnan vika. Mitä itse olet tehnyt työllistymisesi eteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei yhteiskunnan kuulukaan kustantaa kuin perustoimeentulo. Mihin rahat muka menevät? Koulunkäynti ei ole koskaan ollut kokonaan ilmaista, mutta koulut ovat maksuttomia.
Sanoin jo et ihan elämiseen menee rahat
AP
Tupakat, meikit, alkoholit tms turhuudet pois ja ostat vain sen tarpeellisen kirpputoreilta niin jopa alkaa löytymään.
Reppuja löytyy kirppareilta, lyijykynät ja kumit saa koulusta. Ja lapsilisällä ostat lisää mitä tarvii. Lapsen tarpeisiin se raha on tarkoitettu.
En ikinä osta mitään kirppareilta!!1111
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä ne lapsilisät niihin ja pyydä isältä lisää rahaa.
Ei voi pyytää rahaa lapsen isältä, on palannut Afrikkaan.
AP
Älä jaksa ap sä paljastuit jo.
Lukiossa tai amiksessa sitä rahaa sitten menee paljon muuhunkin kuin penaaliin. Ihan vain ettei tule sitten yllätyksenä.