Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TK:n Lääkäristä

29.04.2006 |

Veimme tyttäremme 1,2v torstaina terveyskeskukseen, koska kuumetta oli jatkunut 2-päivää, eikä ruoka maistunut. Sekä huuleen oli ilmestynyt rakkuloita. Tk:ssa lääkäri katsoi tyttömme ja totesi, että rakkuloita on myös suussa kielen takaosassa. Verikokeet otettiin, eikä niissä löytynyt mitään. Lääkäri kertoi kyseessä olevan ihan tavallinen viirus, joka tekee lapsille rakkuloita, kestää yleensä 4-5 päivää. Saimme kuitenkin lähetteen sairaalaan, että jos tarvitsee viikonloppuna käydä näytillä syömättömyyden takia. Menimme eilen sairaalaan, koska tyttö vaikutti kahta kipeämmältä, ja suuhun sattui kaikki (ei voinut syödä tuttia tai juoda pullosta) Nukkuminenkin oli tuskaa, koska aina heräsi kipuun. Oyssissa sitten meni monta tuntia, ja diaknoosi on. Herpes. Joka pitää mahdollisimman nopeasti saada hoidettua, koska se vaan leviää ja leviää... Saatiin lääkkeet. Ja heti tänään tyttö on ollut paljon paremmassa kunnossa.

Jotenkin tuntuu, että uskaltaako tähän tk:n lääkäriin luottaa enää ollenkaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän itsekin kahden lapsen äitinä ärtymyksesi täysin. Ja itsekin olen joutunut tilanteeseen, jossa mielestäni minun lapseni ei meinannut saada oikeaa hoitoa. Tällä kertaa virheen oli tehnyt yksityisen puolen lastenlääkäri. Kiukutti ja kovasti, mutta kun lapseni sai oikean lääkityksen ja parani, en enää jaksanut olla kiukkuinen.

Sen verran kuitenkin olen oppinut tässä matkan varrella, että lääketiede ei ole yksiselitteistä ja diagnoosia ei aina ole helppo tehdä. Se on sellaista palapelin kokoamista.

Lapsen ja myös oman hoitoni kohdalla, jos on puutteita ollut, olen antanut palautetta siitä henkilökunnalle. Ja ihan positiiviseen sävyyn. Eivät hekään aina tiedä kaikkea, mutta voivat oppia.

Kannattaisiko sinunkin infota tk:n lääkäriä, jotta hän seuraavalla kerralla osaisi tehdä oikean diagnoosin. Täältä palstalta kun lääkäri ei varmasti tule lukemaan että oli tehnyt virheen.

Vierailija
2/5 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä edellisen kanssa. Monesti oikea diagnoosi perustuu myös siihen, että tilannetta seurataan ja pyydetään uudelleen näytille/menemään sairaalaan jos tilanne pahenee. Lääkärinnehän oli tuon lähetteen tehnyt ja menetteli siten ihan oikein. Herpes on lapsilla suhteellisen harvinainen, lääkärinne varmasti epäili ensisijaisesti jotain muuta virusta, mutta laittoi tuon lähetteen, koska halusi että tilanteen pahentuessa pääsette nopeasti sairaalahoitoon.

Kyllä minä uskaltaisin tuohon lääkäriin edelleen luottaa. Koska hän laittoi lähetteen, lähettää sairaala sairaskertomustiedot myös tk:n lääkärille (mikäli annoitte tähän sairaalassa luvan) ja saa sitä kautta tietää mistä oli kyse.

Toivottavasti lapsenne paranee pian! Ne rakkulat osaa kyllä olla todella kipeitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poju oli viime kesänä 1v7kk kun samoista vaivoista käytimme häntä yöllä sairaalan ensiavussa,kuumekkin oli noussut yli 39,välillä jopa 40.Sieltä lähetettiin vielä kotiin!

Pari pvää myöhemmin kun lopetti syömisen ihan kokonaan käytimme terveyskeskuksessa ja sieltä annettiin vasta lähete takaisin sairaalaan.Sitten vasta otettiin kaikki kokeet ja otettiin osastolle nesteytykseen ja määrättiin hyvät lääkkeet.Diagnoosi oli sama,raju herpes.

Meillä meinasi mennä luottamus sairaalan ensiapuun!Onnex terveyskeskuksessa tajusivat että oli hätä.Onneksi sairaalan ensiavussa ei ollut sama lääkäri sillä kertaa kun menimme lähetteen kanssa.

Hyvää hoitoa saimme sitten kyllä osastolla ja pojumme pääsi jo seuraavana päivänä terveempänä kotiin.

Vierailija
4/5 |
30.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

googlettakaa lapsen suutulehdus. mm sairaslapsi.fi on tietoa siitä. On herpes 1 viruksen aiheuttama, oma 2.5v tyttöni oli muutama v sitten 40 kuumeessa suu rakkuloilla ja ikenet vertavuotavina. Viikon oli sairas ja alkoi toipumaan siitä pikkuhiljaa. TK:ssa kävimme näytillä kuivumisen tarkistamiseksi 2 pv välein. Soitin huolissani päivystävälle hammaslääkärille , koska lapsen suu alkoi haista jo pajhalle. Ei tietysti antanut harjata hampaita, purskuttaa. Hammaslääkäri kielsi ehdottomasti kaikki lääkkeet, niin suun kautta kuin suuta puuduttavat. Ei kuulu lapselle antaa ja ovat vaarallisempia kuin itse tauti. Me ihmeteltiin, että mistä tyttö sai herpeksen, koska molemmilla vanhemmilla ei ole sitä. Lääkäri sanoi vain, että jokainen lapsi sairastaa tämän 100% ennen kouluun menoa. Muutamalla prosentilla se pääsee noin vaikeaksi. Normaalisti tulee pieni rakkula suuhun ja sitä varoo, syö huonommin ja on ilman kuumetta.

T. Sh, äiti itsekkin

Vierailija
5/5 |
01.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos aihetta on! Itselläni ja lähipiirilläni on lähinnä kammottavia kokemuksia terveyskeskuksista. Onneksi joillain kokemukset ovat positiivisempia, sillä tietenkään ei saisi yleistää. Ikävä kyllä monet tk-lääkäreistä ovat todella epäpäteviä sekä törkeäkäytöksiä. Nyt en tarkoita mitään ihan pikku juttua (ja sitä paitsi on kyseessä ihmisten terveys!), vaan näissä meidän tapauksissa lääkäreiden arvaukset ovat olleet aivan uskomattomia. Niinpä tyttäremme ei ole koskaan käynyt terveyskeskuksessa, emmekä me itsekään enää kuin vain rutiiniasioita tsekkauttamassa.