Tiesittekö että 14 astetta on Suomalaisille sopivin lämpötila.
Silloin kuolleisuus on pienimmillään ja vaivoja vähiten. https://yle.fi/uutiset/3-10204126
Kommentit (26)
16 astetta illalla ja 20 astetta päivällä olisi täydellinen kesälämpötila.
Hyi helvetti. Liian kylmä. 25-35°C on mulle sopivin.
Tykkään juuri tuosta lämpötilasta!
Tuo on ihan hyvä yölämpötila, päivällä jokunen aste enemmän.
Päivisin +20 astetta, öisin +10 astetta. Noihan se on suunnilleen todettu.
Kyllä pakkanen on ainoa oikea lämpötila Suomalaiselle.
Mä olen huomannut, että mä olen tehokkaimmillaan jossain 10 - 11 asteessa. Esim. jos mökillä tekee puutöitä ym, ei hiki tule ja jaksaa kaikkein parhaiten. Ei tule kylmäkään, kun tekee jotain.
Sinkkumies
Ihanin kesäsää on +22 astetta, hieman tuuleskelee ja on pilvipouta.
Paras kesäsää on 25 astetta. 22 astetta tulee kylmä, yli 25 astetta tulee kuuma.
Sinkkumies
Joo, 14 astetta on sopiva talvilämpötila, muttei mikään kesä!
Ap sun pitää sitten kertoa tuo kaikille joiden sukunimi on Suomalainen, koska kaikkia suomalaisiahan tuo ei koske, ainoastaan niitä joiden sukunimi on Suomalainen.
Mun sukunimeni ei ole tuo ja viihdyn mieluusti lämpimämmässä kuin 14 astetta - ihan sama mitä THL siitä sanoo.
Paras kesäsää on kun tulee lunta ja tuulee vtusti.
+14 on mun henkilökohtainen ihannelämpötilani. Olisin ikionnellinen, jos ulkosalla olisi +14 astetta vuoden ympäri.
Pikkupakkanen on itselle sopivin.
Paras lämpötila kesällä on yöllä +33 ja päivällä varjossa 47. Auringossa +77.
Kerrankin saisi nauttia lämmöstä.
Vierailija kirjoitti:
Ap sun pitää sitten kertoa tuo kaikille joiden sukunimi on Suomalainen, koska kaikkia suomalaisiahan tuo ei koske, ainoastaan niitä joiden sukunimi on Suomalainen.
Mun sukunimeni ei ole tuo ja viihdyn mieluusti lämpimämmässä kuin 14 astetta - ihan sama mitä THL siitä sanoo.
Ihanan raikas pätemisentarve taas kerran. :)
Kyllä se näin juuri on. Meille suomalaisille yli 20 astetta onihan liikaa.
Kärsin kaikissa alle 25 asteen lämpötiloissa. 25-30 on oma optimi, minua ei ole luotu asumaan täällä :(
Vierailija kirjoitti:
Kärsin kaikissa alle 25 asteen lämpötiloissa. 25-30 on oma optimi, minua ei ole luotu asumaan täällä :(
Minä taas kirjoittelen tässä saunasta, palelee alle 100 asteen lämmössä.
Se tuntuukin parhaimmalta. Ei kuuma eikä kylmä.