***TOUKOtoiveiden lauantai***
Kommentit (17)
Väsyttää, kiukuttaa ja joka paikkaan sattuu! Arg!
Koko yön heräsin noin 1,5 h välein vessaan, ja kääntyminen sängyssä oli ihan tuskaa. Koko ajan kolotti ja kuukautismaista kipua oli. Nyt seitsemän aikaan mies nousi, enkä saanut enää unta, vaikka yritinkin. Selkää ja jalkaa särkee ja on jotenkin paha olo. Eli ei kauhean hyvä yö takana. Nyt on jotenkin todella kyllästynyt olo tähän raskauteen...huomenna olo voi ollakin jo toisenlainen. Oman nyytin haluaisi vaan pian syliin. Mutta kai se olisi parempi, että on mahassa vielä jonkin aikaa.
No täytyy yrittää päivällä nukkua vähän, jos pikkaisen auttais. Eilen supisteli, mutta kivuttomasti tai lähes kivuttomasti. Menkkamaista jomotusta oli välillä. Vaikeaa on myös kumarrella, kun tuntuu heti painavansa vauvan ihan lyttyyn. Ja välillä mahasta tuleekin mielenosoitus potkuja kylkiluihin.
Siivoilla täytyisi vielä tänään vähän ja kaupassa käydä. Parempi olisi varmaan lähteä pian sille reissulle, kauhea ruuhka tänään varmaan.
Mutta hyvää vappua kaikille, ja suppareita niitä tarvitseville.
(ei niin aurinkoinen )auringo + pampero 37+2
Mulla mennyt koko yö hereillä, olen viime päivinä saanut itselleni käännettyä todella kivan unirytmin... Eli illalla oli pakko ottaa ns päiväunet ja sitten ei olekaan nukuttanut. Taitaa kyllä enemmänkin johtua siitä että alkaa jännittämään päivä päivältä enemmän, synnytyskään ei ole viime päiviä aikaisemmin jännittany/pelottanu yhtään, mutta nyt alkaa sitten tulla jonkunlainen paniikki asian suhteen.
Eileen tuli supistuksia taasen monta tuntia muttei riittävän kovia ja sitten ne yllätys yllätys taasen lopahti, kuten mulla tuntuu tässä viime viikkoina että aina on niin käynyt.
Kaksi päivää laskettuun aikaan, tämä masuasukki kun tuskin tulee olemaan yhtä täsmällinen kuin pikku-millin, eli varmasti yli mennään ja pitkälti, jotenkin tuntuu siltä että varmasti käynnistykseen asti...
Tunnin päästä pitäisi yrittää miestä herätellä töihin ja sitten se lähteekin töiden jälkeen tuttujen häihin, itse en enää jaksa, vaikka olis se kyllä saattanut olla mukavaa vaihtelua tähän kotona istumiseen, mutta olin jo ilmoittanut etten tule, niin enää kehtaa alkaa sitten muuttelemaan mielipidettä, eikä kyllä mitään enää mikä päälle menisi, äitiyshousuistakin ainoat yhdet joustavat trikoota mitä pesen ja pidän.
Katuska ja 39+5
Onnittelut Pikku-Millille, puolisolle ja poikaselle! Mukavaa vappua ja vauva-aikaa!
My_Selene, yritä jaksaa! Meillä ei tämän nykyisin kumppanin kanssa tarvitse noista asioista kinata, mutta koettu on tuollaisetkin jutut, eikä ihan lievinäkään, siis aiemmassa elämässä exän kanssa. Nyt vain pitää vetää kissanhäntää siitä, mikä on asioiden tärkeysjärjestys. Toinen kun sattuu olemaan viimeisen päälle tunnollinen työihminen ja toinen elää enimmäkseen perheen ehdoilla. Ongelmansa kullakin, mutta kyllä me äidit pärjätään! On vain tosi ärsyttävää katsella ja kuunnella selvinpäin humaltunutta tyyppiä, mutta yritä sivuutta asia.
Red_Cat, se kastemekko, jonka luulin hävinneen muutossa, onkin löytynyt! Voi ilon ja helpotuksen päivää! Tosin niitä pikkuvaatteita en ole vielä löytänyt, mutta kävin Ottobresta ostamassa perusvaatteiden kaava-arkin ja hurautin muutamat puolipotkarit ja vauvapaidat hätävaraksi. Niistä tuli ihan kivoja, olin yllättynyt itsekin, kun en ole mikään uskomaton kädentaitaja.
Ja sitten terveisiä jollekin, joka nukkuu myös tekoturkiksen päällä. Hassuahan sellaista turjaketta on sängyssä pitää, mutta kyllä se ihan oikeesti helpottaa lonkkakipuja. Jos haluaisi vielä helpottaa kääntyilemistä, voisi päälimmäiseksi hakaneuloilla laittaa ohuen liukkaan kankaanpalan, esim. silkkisatiinia tms. jotain vuorikangasta. Kyllä tämä taitaa mennä jo pian tuunauksen puolelle :)
Pärjäyksiä teille kaikille. Tuntuu ihan hassulta, että h-hetki olisi muka jo lähellä, kun itselläni on tuo la vasta 29.5. tai 30.5. Mutta toisaalta, tämä raskausdiabetes saattaa tehdä synnytyksen käynnistä/y/miseen jotain muutoksia.
Vapputunnelmissa,
Kevis rv 35+5
Kiitos! joo..kun nyt oli se viimenen ennen vauvantuloo niin en viitti kiukutella. kotiin olisi kyllä ihan mielellään saanu tulla yöks. =( no, sit taas varpajaiset kun vauva on syntyny mutta sillon ei tod vedetään tällaset kännit ja kotiin tullaan todellakin ajoissa että pystyy tulla moikkaamaan mua ja vauvaa. en aio kattoo sillon sormien läpi enää..
mulla myös la 29.5 (siihen tasan kuukaus..) ja tuntuu että siihen on ikuisuus mutta tääkin saattaa tulla ennen la (esikoinen syntyi rv 39+4 ja toinen 38+3) joten luotan siihen ettei ainakaan mee kesäkuun puolel!
Huh, ku alkoi vatsaan sattua kun join piimää. mulla herkkä masu..
no, nyt tekee jotain hyödyllistä. odotan että joku kaveri tai jotain heräis (siis että uskaltais soittaa ja kysyy jos mentäis vaikka kahville) mutta lauantaina tähän aikaan " normaalit" vielä nukkuu..
m_s ja neiti rv 35+5
Tosi hienoa että kastemekko löytyi!
m_s
joo, mä varmasti olin eka hereillä:) heräsin 5 ja nousin ylös, panin pyykkikoneen päälle, järkkäilin paikat ja kävin suihkussa.sit rojahdin sohvalle ja nousin ylös hetki sitten. isäntä kuorsasi kauheasti ja lonkat kiukutteli, joten yö ei niin leppoisasti mennyt tällä äitillä. suppareita ei eilisestä rehkimisestä huolimatta kuulunut, joten Katuska, täällä mennän aika varmasti yli kans niin et pamahtaa...
Masua olen kuitenkin koettanut silitellä ja ihastella, sillä sitten sellaiseta ei ihan heti taas olekaan...ja onhan se vaan niin ihana juttu että ton hillittömän kummun alka melskaa uusi elämä jota en vielä nää mutta nahoissa tunnen. eilen illalla oli hieman ukon kans erimielisyyksiä, kun sen veli perheineen ja anoppi on pakkaamassa kylään heti helatorstain pidennettynä viikonloppuna, ja jos tän vaavin kans menee yli tai ei vaik meniskään niin ompa kiva et ei saa uuteen ekaan tulokkaaseen rauhassa tutustua ja juttuja opetella, kun on vieraita tupa täys...ja vähän mulla otti siis hermoon kun ukko ei tajua....no, jos lähelle menee, niin evakkoon lähen itse.
mutta aurinkoa kaikille kuitenkin...valituksista huolimatta.
niin ja Kevis, hienoa et vaavin kastemekko tallessa
vilperi06 39+1
Ja PALJON ONNEA Pikku-Millille pienestä pojasta=)!! Täsmällinen poika!
Ihanaa kun niitä vauvoja nyt alkaa syntyä!
Meillä on tänään tiedossa siivousta. Huomenna tulee sitten vieraita. Ei olis millään jaksanu aamulla nousta sängystä...väsyttää kauheasti. Jospa tästä piristyis vaikka viimeistään sitten kun tarvii ulkoilemaan lähteä.
Viime yönä näin vauvaunia. Olin unohtanut mennä äitiyspolille siihen käännösyritykseen ja laskettuun aikaan oli enää pari päivää. Soitin sitten ihan hädissäni sinne, että mitä oikeen teen. Sieltä vaan tyynesti sanottiin, että uutta aikaa et saa, odotellaan että synnytys lähtee itsekseen käyntiin ja tehdään sitten sektio silloin. :O Toisessa unessa miehen sisko oli ostanut meille sitterin ja sitten pähkäilin mitä teen kahdella sitterillä, kun ennestäänkin oli jo yksi. Unet on kyllä ihan sekavia.
Eilen närästi kauheasti. Pariin kertaan piti ottaa siihen lääkettä jotta helpottaisi. Inhottavan tuntuista.
Hyvää vappua myös jo, huomenna en varmaankaan ehdi tulemaan täällä käymään.
äiskä-04 rv 35+6
Täälläkin päin nukuttu taas ihan miten sattuu...Neljän aikaan piti yllättäen vessaan nousta ja sitpä iskikin jo nälkä kun ei unikaan tullu..4 aikaan on jo muuten ihan valosaa.Onnex on makkarissa paperisälekaihtimet,ei varmaan muuten sais ollenkaan nukuttua!
Ihanaa kun se milli sai jo vauvelin! Hitto ku pääsis jo itekki synnärille äheltämään :) Oisin just päivitelly niitä tietojani, mut taitaa millillä olla parempaa tekemistä :) :)
Meillä olis vielä auton ostokin edessä kun tuossa nykysessä on airbag nii ei voi istuinta siihen laittaa ja se on muutenki vaa kahen hengen auto,joten mulle pitäs sit saada joku " perhemalli" . Ei sattus kellään olevan myytävänä mitsubishi galantia tai lanceria...?
Meillä on nurmikotki vielä ihan lumen peitossa, tekis jo niin mieli päästä kasvihuonetta ja kukkapenkkejä laittelemaan( ikään kuin taipuis mitään kukkia istuttamaan.....) :)
Masuun ei mitn sen kummempia, vilkas lapsi sieltä tuntus tulevan...Kylet on aina sen tuntuset kun joku ois pahoinpidelly.ens vklla se viimenen ultra! Hirveesti jänniittää, on niin pitkä aika jo edelliskerrasta :) Kaikki ois jo valmiina vauvaa varten...
Nyt täytyy lähteä anoppilaan,eikun WABBUJA kaikille :)
Syökäähän munkkeja paljo jottette pääse laihtumaan :)
PS:Kylläpäs alkaa tuo maha olla ihan jumalattoman kokonen,mitkään vaatteet ei mahdu päälle!
Kevis, hieno homma että se kastemekko löytyi! Tuollaisilla on todella suuri tunnearvo! :)
Sama virsi kuuluu täältäkin suunnasta tuosta nukkumisesta. Olen taas nukkunut NIIN huonosti. Selkään särkeen, asentoa saa vaihtaa kokoajan, pissattaa tietysti ja vaikka mitä. Sitten menee yöllä hermot kun heräilee vähänväliä eikä saa unta. Onneksi aamusta sain jotenkin nukuttua että heräsin vasta puoli yhdeksän aikaan.
Eilen illalla ensimmäisen kerran oli aika tuskastunut olo tämän mahan kanssa. Oli huono olo, päätä & selkää särki, eikä missään asennossa ollut hyvä olla, vauvakin oli aika vaisulla päällä joten itkua piti tirauttaa kun niin otti päähän. Jospa tänään olisi parempi päivä, vaikka selkä särky enteilee nytkin huonoa.
Minäkään en osaa tuota synnytystä vielä juurikaan jännittää. Kun en tiedä että millainen synnytys edes tulee. Tarkoitan sitä että kun vauva on edelleen perätilassa, niin liekö tässä saa edes normaalisti synnyttää. Tiistaina mulla on lääkäri että siellä varmaan selviää edes jotain. Ihmetyttää kyllä sekin ettei mulle vielä ole aikaa äippäpolilta varattu ulkokäännökseen, vaikka tänään alkaakin jo rv 37.
Ilma on aivan loistava, aurinko paistaa, pitänee lähteä terassille juomaan aamukahvia. Mukavaa päivää toukomasuille!
Red_Cat & Möykky 36+0
ja perheelle!!!
Eilinen päivä oli tuskaa täynnä, en päässyt hetkeksikään lepäämään, ku järjestin vähän liikaa ohjelmaa yhelle päivälle. Nyt on kyllä olo sen mukanenkin. Ihan törkeesti koskee nivusiin!
Mut ainakin sain nukuttua hyvin pitkästä aikaa:) Nyt nukuin sellasen turkkitakin päällä, eikä lonkkia särkenyt yhtään koko yönä, vaikka vielä sohvalla lepäillessä kivut oli hirveitä.
My_selenelle jaksuja miehen kanssa! Mua ottais ihan sikana päähän, jos mies ois koko yön juhlimassa, eikä ilmottais siitä. Mä oon kanssa kokenut samaa aiemmissa suhteissa ja mun oli liian rankka kestää sitä, kun oon semmonen läheisyydenkipeä ihminen. Onneks ei tarvi tästä aiheesta vääntää miehen kanssa, kun ei käy juhlimassa yksin vaan haluaa mut aina mukaa:)
Muzzukka, täälläkin masun koko on ihan järjetön! Siis oikeesti miten esikoisesta oli puolet pienempi masu ja tästä jo semmonen jätti, että saa taistella useimpien äitiysvaatteidenkin sopivuuden kanssa!
Aurinkoista päivänjatkoa ja vappuja!
pricilla 34+4
En ole aiemmin kirjoitellut tänne, mutta olen ahkerasti lueskellut, mitä muille toukokuisille kuuluu. Sain nukuttua ihan hyvin viime yönä (en nukkunut eilen päiväunia, tuntuu vaikuttavan kummasti yöuniin), mutta aamulla herätessä kurkku oli todella inhoittavan karhea! Eli sain nyt sitten itsellenikin jonkun asteisen flunssan. Ahdistaa! Olo on aivan vetämätön, ja tänään kun piti tehdä yhtä ja toista, kun huomenna tulee vieraita. Esikoisella on myös kunnon flunssa, mutta se ei hänen toimintaansa vaikuta mitenkään...
Ahdistaa jo tämä suuri maha, enkä kyllä usko, että tämä tulee täältä ajallaan, kun esikoinenkin meni sen kaksi viikkoa yli ja sitten käynnistettiin. Mutta jos sattuisi niin iloisesti, että tämä syntyisi ihan itsestään niin olisin kyllä todella onnellinen! Supistuksia tulee, mutta vain rasituksen yhteydessä. 30 viikkojen molemmilla puolilla oli kyllä ihan toista, mutta nyt on hyvin oireetonta. Siis ahdistaa! Voisin luopua tästä jo.
Onnea kaikille jo vauvan saaneille ja kyllähän nämä täältä jossain vaiheessa tuleva, ei kukaan vielä mahaan ole jäänyt...
Aurinkoista viikonloppua, älkääkä vilustuttako itseänne! (Niin kuin joku on tehnyt...)
maitoauto 37+5
Aivan ihania uutisia.Oispa meidänkin pikkuinen yhtä täsmällinen.
Viime yö meni, kuten myös suurella osalla, huonosti.Selkää särki aivan mielettömästi ja olo oli niin hankala ettei nukkumisesta tullut mitään.Nyt tuntuu siltä, että saisi pikkuinen jo tulla.En jaksa enää!Varsinkin yöt niitä piinaavimpia, päivisin sentään olen koko ajan puuhaillut jotain, joten on ollut muuta ajateltavaa.Kieltämättä ajatukset tulevassa synnytyksesssä lähes koko ajan, koska maha-asukki ei pääse unohtumaan hetkeksikään...on hänellä vieläkin niin kova meno päällä.
Mutta nyt täytyy lähteä kauppaan.Onneksi ollaan sitten huomenna itse menossa kylään, joten ei tarvitse niin kauheasti miettiä mitä ostaa.
Hauskaa vappua kaikille!Ja toivotaan lisää nyyttejä tähän maailmaan viikonlopun aikana!
Ahava ja vauveli rv 39
Jee huhtikuun viimeinen viikonloppu =) Lähenee, lähenee.........
Muzzukka: Ei meinaa mullekkaan enää edes mammavaatteet sopia. Enää on vaan yhdet kiristämättömät housut, ja puserotkin alkaa olla napapaita mallia...=/ Kivakiva.
Ihmeellistä, ei eilisen siivouksen jälkeen oo tullut YHTÄÄN kunnon supparia, vaikka yleensä varsinkin illalla niitä tulee.. Selkäsäryn sain vaan vaivanpalkaksi!!
Vaan saa tuo vaavi vielä masussa vähän aikaa kasvaa, kunhan pääsisi tonne rv 38 niin sit voisi jo tosissaan alkaa kokeilemaan niitä käynnistyskikkoja ;)
Laitettiin aamulla jo vähän vappukoristeita, ilmapalloja ja serpentiiniä. Tyttö on kinunnut niitä jo päivätolkulla niin piti sen mieliksi laittaa....
Oikein hauskaa Vappua kaikille mahakkaille, jos en enää huomenna jouda koneelle!!!!!!!!!!!! =)
Kristiina rv 37+3
minäkin pitkästä aikaa kuulumisia tänne päin. Vaikka paljon ei kyllä ole kerrottavaa. Vauva rintamalla ei mitään uutta, ei sitten minkäänlaisia supistuksia, kolotuksia jne. jotka voisivat edes vähän viitata siihen että kaveri joskus haluaisi ulos kolostaan. Onneksi ilmat ovat olleet ihan mahtavat, niin päivät on kulunut pitkälti ulkosalla ja on jo vähän väriäkin tarttunut naamaan. Ainut ongelma mikä täällä on, on ihan mahdoton turvotus. Tuntuu ettei kengätkään enään mahdu jalkaan. Todennäköisesti siitä syystä painoakin kertyy ihan hirveästi, taas viime neuvolassa oli meilkein 1 kg tullut. Miten näistä kiloista ikinä pääsee eroon...
Hurjan paljon onnea Millille vauvasta, täsmällinen kaveri oli :)
Myös minä olen huomannut, että alkaa jo äitiysvaatteetkin käymään pieniksi juuri paitojen osalta. Olen yrittänyt käydä etsimässä vähän pidempiä paitoja, mutta eipä niitä juuri tunnu löytyvän ja ihan hirveästi ei enää niihin viitsisi rahaakaan pistää kun maksimissaan kuitenkin tuo noin kuukausi on enään odotusta jäljellä.
Oikein hauskaa vappua kaikille toukomasuille!!
super suuret onnittelut Pikku-Millille ja koko perheelle pikku prinsin johdosta=) Voisiko enää ihanammin synnytys lähteä käyntiin, kuin juuri laskettunapäiväna ja päiväs aikaan!!!=) Siitä täällä haaveilen!
Todella kovat issias kivut ovat vieneet mut täysin sängynpohjalle. Kipu ollut sietämätön ja oikea jalka ei kantanut. Neuvola lääkäri määräsi hieman vahvempia lääkkeitä, niin että nyt pystyn edes raahautumaan ylös sängystä. Samalla lääkäri epäili vaavin olevan väärin päin ja varmuuden vuoksi passitti sairaalaan ultraan. Siellä oltiin tänään, mutta kyllä siellä oltiin ainakin nyt pää alaspäin ja painoarvio oli tällä hetkellä 3,6kg!!!! Joten ihan hyvän kokoinen olis jo syntymään. Pää vaan kovin ylhäällä vielä, joten odotella saapi. Nyt vaan pitäisi saada nämä kivut joten kuten aisoihin tai tulee pitkät viikot vielä!!! Jos jollakin on jotain tietoa, pientäkin helpotusta issias kipuihin, niin kertokaa!!!! Sillä tämä käy jo hermoille!!
Mutta, kaikille jännittäviä aikoja ja aurinkoista vappua!!!
H-R rv 36+6
...Käytiin tekemässä halkoja sellaiset 3,5h ja kyllä meinaa jomottaa. Isäntä kyllä tuumi että jos joku näkee niin hän saa syytteet ku kiduttaa raskaana olevaa naista... =oD Mutta jos näin jatkuu en kyllä yöllä saa nukuttua.
Alavatsa menee ajoittain ihan kovaksi... Leipomiset ja riehuminen lasten kanssa varmaan myös auttoi asiaa. Mutta jos nää nyt yöksi loppuu niin taidan aamu kuudelta herättää miestä (tai sit hipsin yöllä salaa) tekee lisää polttopuita.
..viimeinen huhtikuu-viikonloppu. jes!
Ihanaa kun vauvoja pukkaa..eilen kävin PS:ssa tutustumiskäynnillä ja sisällä oli vaan 3 vauvaa enkä nähny yhtäkään siellä vauvaparkissa!!!! olin niiiin halunnu nähä niitä nyyttejä..no, onneks enää 1 kk (tasan) laskettuun ja kohta oma nyytti sylissä. =)
Eilen oli myös meillä vauvakutsut ja kivaa oli tavata kavereita ja sukulaisia ennen vauvantuloo. hienoja vaatteita ja muuta saatiin myös.
Mies sai myös luvan lähtee ottamaan ku kohta alkaa tipaton toukokuu. sanoi tulevansa kotiin " hyvissä ajoin" nukkuu mun viereen, ei näy vieläkään.. =( kivaa kun on aina tämmöstä. kunhan kello näyttää hieman enemmän niin lähen ulos enkä tuu kotiin ku vasta illalla. höh! en pahemmin jaksa stressata enää kun kuitenkin aikoo olla kokonaisen kuukauden (!!) juomatta. mehän ollaan oltu jo kohta 9 kk mutta miehille se ei vaan kävis ollenkaan. oi, jos olisi mies ollu absolutisti....
no, kohta aamupalalle. kummallista kun kaikki nukkuu vielä ja itellä riittäis energiaa ihan mihin vaan..
Ihanaa viikonloppua, aurinkoista toivottavasti ja SUPPARI_SÄTEITÄ taas niille tarvitseville!
ite en tarvii kiitos ihan vielä! =)
my_selene ja nukkuva neiti rv 35+5