Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö/ostatko kaupasta kesälomareissulla ollessasi samoja tuotteita joita olet tottunut kotonakin syömään (jos vaan on saatavilla) vai ostatko mielummin paikallisia tuotteita?

Vierailija
15.07.2018 |

Itse tykkään ostaa paikallisia tuotteita, koska niitä saa harvemmin syödä ja maistaa kuin niitä joita on tottunut syömään joka päivä kotona.

Mies taas luottaa enemmän niihin tuotteisiin joita hän on tottunut kotonakin syömään ja hän ostaisi mielummin reissussa vain näitä ”tuttuja ja hyväksihavaittuja” tuotteita.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen samoja. Majoituksen sijainnissa tärkeää on Lidlin tms. läheisyys. Ihan totta.

Vierailija
2/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se tärkeätä tietää mistä saa oikeaa ruokaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku yhdistelmä näistä on paras.

Vierailija
4/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallista ehdottomasti! Tänään esim. paikallisesta leipomosta saaristolaisleipää, torilta savulohta ja paikalliselta puutarhalta vihanneksia ja paikallista peuramakkaraa. Kohta grillataan! :)

Vierailija
5/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni ostan paikallisia tuotteita esim leipää, leivonnaisia, vihanneksia ja marjoja jos osuu kohdalle. En lähde erikseen etsimään.

Vierailija
6/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn paikallisessa ravintolassa, jos siellä on sellainen. En kokkaa lomareissuilla, jos ei ole pakko.

Vierailija
7/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna on luvassa tukalaa 30 asteen hellettä tänne Helsingin keskustaan. Täytyypä muistaa avata ikkunat, että asunto vähän jäähtyisi. Työpäivän jälkeen on mukava tulla hyvin tuuletettuun ja raikkaseen kotiin. :D

Vierailija
8/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sitä ruokaa mitä on tarjolla.

Kotona Suomessa teen esim. tosi usein kiusauksia puolivalmiista raaka-aineista, eli pakasteperunasipulia, lihaa (kanasuikale, lohisuikale, jauheliha, kinkkusuikaleet), ruokakerma ja mausteet. Tämän pyöräyttämiseen menee valehtelematta 3 minuuttia ja kiusaus on uunissa.

Lomamatkoilla tätä vaihtoehtoa en ole koskaan saanut aikaiseksi, vaikka tykkäisin tehdä. Ensinnäkään en missään nimessä ala ostaa erikseen perunoita ja sipulia tuota määrää ja ala kuoria ja siivuttaa niitä, eikä noita suikalelihoja ole useinkaan tarjolla, kun lihat ostetaan jostain lihakaupasta erikseen. Ruokakermakin on joskus ihan tuntematon käsite joissain maissa.

Yleisin ruoka ulkomailla on lapsille pastaa ja kastiketta ja aikuisille ruokaisa salaatti.

Vierailija
9/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen jatkuvasti erilaisia ruokia kotona, en ole kauheasti maistellut mitään etnisiä ruokia oikeissa ravintoloissa tai matkoilla koska olen köyhä, mutta silti olen kokeillut tehdä susheja ja ties mitä. Tilaan myös kaikenlaisia aineksia ulkomailta, joskus saa sellaisia esim. valmiskastikkeita joita täältä ei saa ollenkaan. Joten kai minä sitten se kokeilija olen.

Vierailija
10/10 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain paikallisia jos mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme