Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiva, kaikki säästöt menivät sairaalamaksuihin

Vierailija
15.07.2018 |

Olin alkuvuodesta melkein puoli vuotta sairaalassa (josta pakkohoidossa 4 kuukautta) traumasta aiheutuneen psykoottisen masennuksen takia. Nyt olo on ihan ok ja olen kiitollinen siitä, että pääsin sairaalaan turvaan enkä saanut tapettua itseäni harhoissani.

Kuitenkin on ikävää, kun olin säästänyt rahaa pari tuhatta euroa ulkomaan matkaa varten. Oli tarkoituksena lähteä kuukauden pituiselle reissulle Australiaan ensi talvena. Kaikki säästöt kuitenkin hupenivat niihin sairaalamaksuihin... Harmittaa aivan älyttömästi aloittaa säästäminen taas ihan alusta...

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ennenkin lukenut saman tarinan täältä.

Vierailija
42/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattele niin, että kuolleena et olisi voinut matkalle lähteä

Totta, mutta on tosi ikävää aloittaa säästäminen nollasta. En ole ihan vielä edes työkykyinen niin en nyt hetkeen saa laitettua juuri ollenkaan rahaa sivuun.

Ap

Ei varmastikaan, mutta sulla kävi aivan jäätävän hyvä tuuri, kun pääsit sairaalahoitoon ja vielä pidemmäksi aikaa

Hanki työviisumi ja mene töihin sinne ausseihin.

Mahtaako ap:n terveyshistorialla saada Ausseista enää työviisumia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla maksaa sairaanhoitokulut vuodessa n. 3000 €, maksan ne omasta pussista, en elä millään tuilla. Eipä tässä matkustellakaan, että silleen. En viitsi siitä valittaa, se veisi minulta elämänlaadun kokonaan, olen hengissä ja nautin joka päivä elämän tarjoamista pienistä iloista.

Missä maassa, Suomessa? Miten tuo on mahdollista?

Vierailija
44/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onneksi asut suomessa. Muualla oisit kymmeniä tuhansia velkaa.

....paitsi Norjassa missä sairaalahoito on ilmaista.

Terv. Norjassa 22 vuotta

Vierailija
45/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla maksaa sairaanhoitokulut vuodessa n. 3000 €, maksan ne omasta pussista, en elä millään tuilla. Eipä tässä matkustellakaan, että silleen. En viitsi siitä valittaa, se veisi minulta elämänlaadun kokonaan, olen hengissä ja nautin joka päivä elämän tarjoamista pienistä iloista.

En ole tuo, jolta kysyit, mutta ainakin Suomessa tuo käy helposti. Eihän tuohon tarvita kuin yksi lääke, joka ei ole kela-korvattava...

Vierailija
46/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

onneksi asut suomessa. Muualla oisit kymmeniä tuhansia velkaa.

....paitsi Norjassa missä sairaalahoito on ilmaista.

Terv. Norjassa 22 vuotta

Niin, Norjalla on öljyrikkauksia ja sitä kautta kansalaiset voivat hyvin. Suomi on köyhä maa. Tai no on meillä ollut puuta, mutta ei se enää ole rikkaus kun paperia ei käytetä juurikaan. Pitäisi keksiä joku uusi valtiorikkaus. Ehkä pahansuopaisuuden ja kateellisuuden voisi valjastaa johonkin käyttöön.

Vierailija
47/47 |
15.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se mahdollista tässä Suomen maassa. Lääkkeet(kalliit, Kela ei kaikkia korvaa) , lääkärinkäynnit (useampi), tutkimuskäynnit (useampi), matkustuskulut (kyllä, nekin kuuluu näihin hoitokuluihin, ei ole mitään hupiajelua) jne. Joillakin voi olla useampi eri sairauskin jota pitää hoitaa ja seurata. Helposti uppoaa tähän paljon rahaa.