Mies sanoi, ettei koe olevansa "vastuussa" nyt kasvattajana siitä, millaisia lapsemme esim. aikanaan vanhempina ovat
Tai varmaan muutenkaan aikuisuudessaan. Noin! Sillälailla pääseekin käyevästi kaikesta vastuustaan vaikka ois millainen paska vanhempi. Ei ihme, että on varaa ottaa rennosti ja "arvostaa" itseään ja omia metodejaan. Olen huomannut samaa asennoitumista monissa myös täällä palstalla.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet mennyt lisääntymään hänen kanssaan!?
No nii-in. Ei voisi kuvitella kenenkään voivan noin ajatellakaan.
ap
Olen ihan samaa mieltä miehesi kanssa. Vanhempien tehtävä on antaa lapsille parhaat mahdolliset eväät tasapainoiseen, onnelliseen ja vastuulliseen elämään. Aikuisuuden kynnyksellä lapsi itse päättää, miten näitä eväitä käyttää. Kun on parhaansa tehnyt niin se riittää. Loppu vastuu on sillä aikuiseksi kasvaneella lapsella itsellään.
Sinä varmasti koet olevasi vastuussa ja toimit sen mukaisesti
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä miehesi kanssa. Vanhempien tehtävä on antaa lapsille parhaat mahdolliset eväät tasapainoiseen, onnelliseen ja vastuulliseen elämään. Aikuisuuden kynnyksellä lapsi itse päättää, miten näitä eväitä käyttää. Kun on parhaansa tehnyt niin se riittää. Loppu vastuu on sillä aikuiseksi kasvaneella lapsella itsellään.
Eihän se näin mene. Vai miksi sitten on paha asia pahoinpidellä lapsia?
ap
Lapsi ei ole vanhempiensa jatke. Miehesi on oikeassa
Tai miksi välttää virheitä kasvattajana? Jos ei niistä ole vastuussa?
ap
Onko minun vanhemmat vastuussa, kun olen kasvattanut omat lapseni paljon tiukemmin, kuin mitä minut on kasvatettu? Entä sellainen vanhempi, jonka kodissa on ollut kova kuri ja nyt on lepsut vanhemmat?
Vierailija kirjoitti:
Lapsi ei ole vanhempiensa jatke. Miehesi on oikeassa
Eihän se lapsista vanhemman jatkeita tee, että kantaa vastuunsa lapsilleen tekemistä virheistään, joilla on vahingoittanut heitä, ja myöntää olevansa syyllinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko minun vanhemmat vastuussa, kun olen kasvattanut omat lapseni paljon tiukemmin, kuin mitä minut on kasvatettu? Entä sellainen vanhempi, jonka kodissa on ollut kova kuri ja nyt on lepsut vanhemmat?
Jos sinuun on jäänyt virheitä, esim. epäoikeudenmukaisuutta tms. niin ovat kyllä.
ap
Älä sinä puhu kasvattamisesta yhtään mitään kun olet itse hylännyt lapsesi.
Vierailija kirjoitti:
Mitä? En ole!
ap
Olen samaa mieltä miehesi kanssa. Teen parhaani, että lapsi saa hyvät eväät elämäänsä, opetan ja kasvatan. Lapseni, tuleva itsenäisesti ajattelava aikuinen tekee kuitenkin tulevaisuudessa omat päätöksensä miten elää elämää. Aikuiseen on paha vaikuttaa, enhän anna omankaan äitini kävellä ylitseni, vaan pohdin ja punnitsen itse tekojani ja niiden seurauksia.
Vierailija kirjoitti:
Eli ollaanhan siinä vanhempana vastuussa kun luodaan kasvuolosuhteet lapselle. Koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää, mutta kyllä vanhempien teot ja sanat lapsen kehitykseen vaikuttaa. Kantaa siitä sitten vastuun tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä miehesi kanssa. Teen parhaani, että lapsi saa hyvät eväät elämäänsä, opetan ja kasvatan. Lapseni, tuleva itsenäisesti ajattelava aikuinen tekee kuitenkin tulevaisuudessa omat päätöksensä miten elää elämää. Aikuiseen on paha vaikuttaa, enhän anna omankaan äitini kävellä ylitseni, vaan pohdin ja punnitsen itse tekojani ja niiden seurauksia.
Sinussa on kuitenkin virheitä ja aiheutat niillä lapsillesi vahinkoa sinä olet niistä vastuussa ikuisesti, ei lapsesi.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? En ole!
ap
Oletpa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä? En ole!
apOletpa.
No en ole! Nyt sekoitat minut johonkuhun toiseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se näin mene. Vai miksi sitten on paha asia pahoinpidellä lapsia?
ap
Vastaaa!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli ollaanhan siinä vanhempana vastuussa kun luodaan kasvuolosuhteet lapselle. Koskaan ei tiedä mitä tuleman pitää, mutta kyllä vanhempien teot ja sanat lapsen kehitykseen vaikuttaa. Kantaa siitä sitten vastuun tai ei.
Niin juuri. Kannattais teidänkin miettiä vähän!
ap
On ihan kehityspsykologinen fakta että lapsena turvattomasti kiintyneet lapset eivät esimerkiksi osaa yhtä hyvin tunnistaa vastasyntyneen emootioita eivätkä kiinny lapseensa kuten turvallisesti lapsena kiintyneet. Että kyllä se vanhemman toiminta vaikuttaa jopa aikuisen lapsen omaan vanhemmuuteen. Eivät vanhemmat voi niin vain käsiään pestä.
Miksi ihmeessä olet mennyt lisääntymään hänen kanssaan!?