Alakerran naapuri huudattaa aamusin telkkua?
Kistus että on ärsyttävä, useinmiten käytänkyllä korvatulppia, mutta minun ei täytyisi joutua käyttämään, koska joku on omahyvänen kp, aina pitäisi ajatella ympärillä asuvia, eiole vaikeeta!
Tähän sopii sanonta: kohtele vihollistasi kuten haluaisit hänen kohtelevan sinua.
Mitäs luulette reagoiko paremmin jos käy sanomassa vai heippalapulla?
Herrasmiestapoihin kuuluisi käyttää kuulokkeita, ja kyllä on olemassa adaptereita/vahvareita joita kautta saa kytkettyä useamman, meilläkin on ja pyritään aina käyttämään, saa myös naapureiden mökän samalla taktiikalla häivytettyä kuin että aina kaiuttimien kautta.
Ja ei, maalle muutto ei onnistu meidän budjetilla ja minulla alkaa opiskelut ensikuussa, meinataankyllä muuttaa lähemmäksi koulua kunhan löytyy sopiva asunto, mutta muutetaan koska on useampi syy ja halutaan muuttaa.
Onko teillä vastaavia rutiineita jotka saattais olla mahdollista toteuttaa toisin?
Kommentit (20)
vettä saa käyttää ja ruokaa valmistaa 24/7, minun puolesta, televisio/musiikki ei ole ole elämän vaatimia normiääniä
Vierailija kirjoitti:
Hiljaisuus on 22-7. Käy sanomassa hänelle että telkku on liian kovalla. Entä jos hän on huonokuuloinen?
tässäkin tapauksessa kuulokkeet olisi vielä parempi ratkaisu, tod näköisesti on joku mamma kyseessä
paremminhan kuulokkeilla kuulisi kuin useamman metrin päässä oleva telkku
oli minkäikäinen immeinen tahansa, niin tuo on häiriköintiä, eise hiljaisuus aika itsessään määrittele että nyt saat metelöidä minkä irtoo
Jos se telkkari pauhaa hiljaisuuden aikana niin tee valitus, jos ei niin kestä kuin mies ja korjaa unirytmisi.
Että ottaa päähän nämä, jotka väittää että meteliä saa pitää hiljaisuusajan ulkopuolella.
Ehkä se, että subbarit jumpsuttaa tuntikausia niin että seinät tärisee ja lautaset helisee kaapeissa ei ole sellainen syy jonka takia saisi häädön, mutta pitäisi olla.
En tiedä miten nämä ihmiset on kasvatettu. Luultavasti ovat niin täynnä vihaa muuta ihmiskuntaa kohtaan, että käyttävät häiriköimiseen kaikkia lain sallimia keinoja.
Samat yksilöt ovat niitä, jotka yöllä asuntoon mennessään paiskaavat oven täysillä kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Jos se telkkari pauhaa hiljaisuuden aikana niin tee valitus, jos ei niin kestä kuin mies ja korjaa unirytmisi.
minä olen ollu 8 vuotta yötöissä ja alkava koulutus on iltatoteutuksella, tässä nyt eiole kyse pelkästään minusta, vaan eiköhän kaikki muutkin joudu kärsimään tuosta yhdestä tässä rapussa
tusinan verran asuntoja tässä rapussa
en tietenkään aio herätä kukonpierun aikaan koska häirikkö, yritän tässä nyt avata teidän silmiä, ehkä kyseinen immeinen sattuisi lukemaan juuri tämän postauksen
m85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä olen ollu 8 vuotta yötöissä ja alkava koulutus on iltatoteutuksella, tässä nyt eiole kyse pelkästään minusta, vaan eiköhän kaikki muutkin joudu kärsimään tuosta yhdestä tässä rapussa
tusinan verran asuntoja tässä rapussa
Vastaisitko kuitenkin kysymykseen että mihin aikaan se telkkari pitää meteliä?
Vierailija kirjoitti:
Että ottaa päähän nämä, jotka väittää että meteliä saa pitää hiljaisuusajan ulkopuolella.
Ehkä se, että subbarit jumpsuttaa tuntikausia niin että seinät tärisee ja lautaset helisee kaapeissa ei ole sellainen syy jonka takia saisi häädön, mutta pitäisi olla.
En tiedä miten nämä ihmiset on kasvatettu. Luultavasti ovat niin täynnä vihaa muuta ihmiskuntaa kohtaan, että käyttävät häiriköimiseen kaikkia lain sallimia keinoja.
Samat yksilöt ovat niitä, jotka yöllä asuntoon mennessään paiskaavat oven täysillä kiinni.
Varmaan mielestäsi villit lapsetkin kerrostalossa ovat täynnä vihaa yhteiskuntaa kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tusinan verran asuntoja tässä rapussaVastaisitko kuitenkin kysymykseen että mihin aikaan se telkkari pitää meteliä?
aamu on aamu, sinne 7-9 väliin tuntuu sijottuvan, jokaisessa taloyhtiössä on omat hiljaisuus aikansa tietenkin
Joudun soittamaan työssäni paljon vanhuksille, ja aika usein telkkari huutaa niin, että on vaikea keskustella. Ja monesti osoitteen perusteella asuvat kerrostalossa.
Eihän se vanhusten vika ole, eivät vaan kuule eivätkä ymmärrä.
Voi naapuriraukat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan mielestäsi villit lapsetkin kerrostalossa ovat täynnä vihaa yhteiskuntaa kohtaan?
Eivät ole. Se, että vihaan subbareita kerrostaloissa ei tee minusta idioottia.
Mutta tietysti siitäkin voisi kiistellä vaikka loppupäivän, että missä kulkee raja villin ja kurittoman lapsen välillä. Mieluummin vietän päivän viritellen kylmäkalleja tuulettimien eteen. Adios.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin kenelle vastasit mutta lasten melu ei ole mitään verrattuna siihen kun jollain yläkerran naapurilla subbarit jytisee niin, että koko talo tärisee.
Itse teen kolmivuorotyötä ja asun rivarissa. Molemmin puolin on lapsiperheet ja itselläkin kolme.
Nurmea leikataan ja lapset pihoillaan metelöivät trampalla ja taaperoaltaissaan.
Yhdellä naapurilla on kantava ääni lapsiaan ohjatessa ja toisella itkuherkkä taapero.
Meillä on yksi huonokuuloinen 9v ja heikkohermoinen teini.
Silti saan nukuttua. Se on asennekysymys. Kaupungissa on ääniä, se täytyy ymmärtää ja hyväksyä.
Onko tullut mieleen että naapuri ei välttämättä tiedä tv:n äänien kuuluvan teille?
Ehkä se lato maalla olisi teille oikeampi paikka, jos ei budjetti riitä muuttamaan pois paperiseinäkerrostalosta.
Voithan sä kirjottaa lapulle tän osoitteen tosta osoiteriviltä ja pudottaa lapun postiluukusta. Sitten sun naapuri varmaan näkis tän keskustelun. Eiku. Niskasta itteään kii ja reippaasti sanomaan.
jokatapauksessa herrasmies käyttäisi kuulokkeita 24/7, kyllä olen kuullu tapauksia että häätöjä on saatu aikaiseen vaikka metelöisi vain päivällä, kunhan volyymiä on riittävästi
Miten on jos muuttaisit pois? Onko käynyt mielessä? Jos naapurin töllö noin paljon häiritsee niin teillä on talossa pahviseinät tai olet itse yliherkkä. Muuta maalle. Maalla on mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri kuin kenelle vastasit mutta lasten melu ei ole mitään verrattuna siihen kun jollain yläkerran naapurilla subbarit jytisee niin, että koko talo tärisee.
Niinpä! Taatusti kuuntelen mieluummin subbareita kun kiljuvia, itkeviä, pomppiva ja juoksevia kakaroita.
toinen asia on kovaääniset herätyskellot, minä ainakin herään jo pelkkään kännykän värinään, otan siis jo näin muut huomioon käyttämällä minimi volyymiä
Vierailija kirjoitti:
Miten on jos muuttaisit pois? Onko käynyt mielessä? Jos naapurin töllö noin paljon häiritsee niin teillä on talossa pahviseinät tai olet itse yliherkkä. Muuta maalle. Maalla on mukavaa.
Vastasinjo tähän, jos lukaset kaikki ensin kertaalleen läpi:)
Miksi hyviä tapoja noudattavan tulisi muuttaa?
Subbarien jumputtelu kerrostalossa on myös moukkamaista, ehkä pikkujoulut hyväksytään jos käy esim laputtamassa että pahoittelut nyt kuuluu ääniä ja loppuu klo x?
Hiljaisuus on 22-7. Käy sanomassa hänelle että telkku on liian kovalla. Entä jos hän on huonokuuloinen?