Onko muita, joilla ei ole koskaan jano?
Mä en tunne janoa, en oikeastaan koskaan. Se on aika vaarallista näin helteillä erityisesti, en muista juoda, en halua juoda, joten ei tule juotua. Pari päivää sitten tuli huono olo juomattomuudesta ja sitä en enää halua.
Ihmettelen aina kun ihmiset puhuu että kauhea jano ja pitää olla vesipullo mukana joka paikassa. Mulla ei ole koskaan. Ja jos juon, saan juosta vessassa taukoamatta. Sekin vielä estää juomista.
Kommentit (13)
Joo kanssa. Ei oo janontunnetta, tai en tunnista sitä, tai sekotan sen nälkään tai johonki sairauteen. Vaarallista näillä helteillä. Kans toi et sitkun juo, tulee ravattua vessassa kokoajan. Ja oikeesti kun ei tuu juotuu ees sitä 2 litraa, huomaa heti.
Joo, ihan minimaalisia määriä juon. Normi päiväannos on noin 1-2 lasillista vettä. Janon tunne on todella harvoin. Aamulla jos juon vettä tyhjään mahaan alan voida pahoin, mistäköhän sekin johtuu..?
Nii huono homma, ku sitä vettä pitäs kuitenki juoda. ^
Sama, toisin moni varmasti juo liikaa, tuo vesi ei ennen ole ollut mikään trendi ja hyvin ovat ihmiset selvinneet hengissä juoden silloin kun jano on.
No en siis ole ainut. Tosi outoa tämä kyllä on. Töissä juominen sujuu kun sen ottaa päivärutiiniksi, mutta kotona ei.
Eipä sitä töissäkään tule koskaan jano vaikka helteillä ähkii. Huomaa viimeistään vessassa vettä heittäessä kun sieltä tulee melkein pelkkää hiekkaa, että pitäis varmaan vähän juoda vettä.
Sama täällä. Tosin on ollut pakko opetella juomaan helvetillisten virtsatiekivien takia. Pari lasia vettä heti aamusta ja joka aterialla.
Janottomat ihmiset on outoja ja onnekkaita. Mulla taas tulee jano tosi helposti, olen vissiin kuin vauva. Sitten on pakko juoda. Ja sitten on pakko käydä vessassa. Ja sitten on taas pakko juoda. Ja taas pakko käydä vessassa. Ärsyttävää.
Janontunnetta säätelee vesihormoni, jonka erityksestä vastaa aivolisäke. Liikaa sitä?
Mullakin ennen. Kyse on siitä, että sitä janoa ei tunnista ja on ehkä tottunutkin elämään liian vähällä vedellä. Opettelin juomaan ihan tietoisesti ja nyt tunnistankin janon jo paremmin.
En pidä veden juomisesta. Enkä halua juoda mehua tms. Voi mennä päivä että en juo mitään. En syö keittoa tms. Miten?
Mulla saattaa mennä välillä pitkälle iltapäivään, ennen kuin muistan, että en ole juonut koko päivänä mitään.
Hyvin harvoin tulee janon tunne, niin että sen tunnistan. Silloin varmaan jo aika iso nestepuute.
P-Krea arvot aina yli viitearvojen.
Täällä yksi. Ainoastaan kovassa rasituksessa tulee janon tunne. Pikkuhiljaa olen väkisin opetellut juomaan tarpeeksi päivän aikana eikä ole enää tarvinut kärsiä nestehukan aiheuttamasta huonosta olosta.