En enää jaksa yrittää olla hyvä ihminen. Kysymyksiä?
Olen kyllästynyt kaikkeen. Myös korkean moraalikäsityksen ylläpitämiseen ja sen mukaan toimimiseen. Haluatko kysyä minulta jotain? Vastaan jos huvittaa.
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
Aiotko olla paha ihminen?
En systemaattisesti, mutta on vaikea täysin välttää sitä ilman kovia ponnisteluja (ja joskus niistä huolimattakin).
Millaista "yritystä" se on sinulta tähän mennessä vaatinut? Mikä käytöksessäsi tulee muuttumaan tästedes?
Mitä korkea moraali tarkoittaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Haluatko kysyä minulta jotain? Vastaan jos huvittaa.
Aijaa. kuule, mä kysyn sitten kun huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Millaista "yritystä" se on sinulta tähän mennessä vaatinut? Mikä käytöksessäsi tulee muuttumaan tästedes?
Olen pitkään siirtänyt huomattavassa määrin tunteitani syrjään kyetäkseni täyttämään erilaisia sosiaalisia normeja. Jatkossa aion toimia näin paljon harvemmin.
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että yrittää toimia niin, että huominen olisi parempi kuin eilinen. Eli pyrkii jatkuvasti kehittämään omaa toimintaansa paremmaksi suhteessa toisiin ihmisiin ja maailmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä, että yrittää toimia niin, että huominen olisi parempi kuin eilinen. Eli pyrkii jatkuvasti kehittämään omaa toimintaansa paremmaksi suhteessa toisiin ihmisiin ja maailmaan.
Tästä minulle tuli ensimmäisenä mieleen hyväntekeväisyys, kasvissyönti, kierrättäminen, kulutuksen vähentäminen, lentämisen vähentäminen... Ovatko nämä esimerkkejä tästä paremmasta toiminnasta sinun kirjoissasi, vai tarkoititko jotain muuta?
Aiotko olla paha ihminen?