Voisitko tehdä lapsia alisuorittajamiehen kanssa, jolla on hyvät geenit?
Eli mies, joka on nuorena pärjännyt kaikessa hyvin, mutta on elämän myötä päätynyt siihen tilanteeseen, että tuo potentiaali eli ole koskaan konkretisoitunut. Onko tällainen asia mikään plussa silmissäsi jälkikasvua ajatellen, vai ratkaiseeko vain saavutettu tulos?
Kommentit (18)
En voisi. Vaikka kuinka penetraation huipuksi ejakuloisin, niin ei siitä lapsia tulisi sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Geeneistä se sinun alisuorittamisesi kumpuaa, ellet sitten usko jonkun toisessa ulottuvuudessa olevan sielun tai jumalan ohjaavan toimintaasi.
No höpö höpö. Ajattelepa nyt ihan omilla aivoillasi. Jos laitetaan identtisistä kaksosista toinen akateemisten vanhempien hoivaan Eiraan ja toinen Lahteen päihdeongelmaisen yh:n kasvatettavaksi, niin kumpiko pärjää elämässä paremmin? Koska vain geenithän ratkaisevat, eikö?
Ap
Kokonaisuus ratkaisee, ihminen on muutakin kuin geenit.
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Vaikka kuinka penetraation huipuksi ejakuloisin, niin ei siitä lapsia tulisi sitten millään.
Ymmärrykseni mukaan ajankohdalla on enemmän merkitystä hedelmöittymisen kannalta kuin sinun laukeamisellasi. Korjaa, jos olen väärässä.
Ap
Luusereiden kanssa ei lisäännytä.
t. luuseri
Tarkoitatko siis lompakon paksuutta? En tekisi lapsia köyhän kanssa vaikka olisi supergeenit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Geeneistä se sinun alisuorittamisesi kumpuaa, ellet sitten usko jonkun toisessa ulottuvuudessa olevan sielun tai jumalan ohjaavan toimintaasi.
No höpö höpö. Ajattelepa nyt ihan omilla aivoillasi. Jos laitetaan identtisistä kaksosista toinen akateemisten vanhempien hoivaan Eiraan ja toinen Lahteen päihdeongelmaisen yh:n kasvatettavaksi, niin kumpiko pärjää elämässä paremmin? Koska vain geenithän ratkaisevat, eikö?
Ap
Millähän perusteella se alisuoriutuva ihminen hoitaisi vanhemmuuden kunnialla, eikä alisuoriutuisi siitäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Millähän perusteella se alisuoriutuva ihminen hoitaisi vanhemmuuden kunnialla, eikä alisuoriutuisi siitäkin?
En tiedä. Kenen kanssa sä sitten lapsesi teet? Onko sulla oikeasti mahkuja niihin miehiin, joilla on sekä geenit että elämänhallinta kunnossa?
Olen tehnyt. Miehestä olisi ollut vaikka mihin (eipä kai myöhäistä ole vieläkään...), minkä olen ollut vieressä itse todistamassa jo teini-ikäisestä asti, mutta jostain syystä tyytyi ammattikouluun ja perusduunarin virkaan. Missä ei siis ole minun mielestä mitään vikaa, mutta kenties luetaan alisuorittamiseksi, koska mies on siis todella lahjakas monella tavoin ja lisäksi sosiaalisesti taitava. Minulle tärkeintä on kuitenkin aina ollut kaikki muu miehessä ja hänen rakkautensa ja huolenpitonsa minua ja lasta kohtaan. Itse olen korkeakoulutettu ja työssäni hyvin menestynyt.
-alisuorittaja
-hyvät geenit
Näistä voit valita vain toisen.
Mitä alisuoriutuminen tässä tarkoittaa?
Työtön juoppo? Vai että ei ole päässyt niin pitkälle kuin olisi ehkä voinut, mutta perusasiat kuitenkin kunnossa.
Ja mitä ne hyvät geenit tarkoittaa, hyvää ulkonäköäkö? Suoriutumisgeenit ei ainakaan taida olla hyvät...
Monen olisi täälläkin näköjään hyvä ymmärtää, että on paljon ihmisiä, joiden potentiaali on ollut huomattava, mutta syystä tai toisesta eo ole päässyt käyttöön. Syy voi olla terveysongelmat, ympäristövaikuttimet(kuten juurikin huonot lähtökohdat, tai vaikka epäonnistumiset suhteissa). Yms.
Koska se, että potentiaalia olisi esim menestyä bisneksessä, ei tarkoita sitä että olisi ylivertainen kaikilla osa-alueilla (kuten stressin sietokyky, pettymysten käsittely, mielenhallinta jne).
Kyllä todellisuus ratkaisee eikä se, mitä olisi voinut olla.
En todellakaan voisi. Perhearki on niin rankkaa, että kyllä molempien täytyy panostaa 100%.
Ehdit vielä muuttua normaalisuorittajaksi ja siten siirtää normaalisuorittajan perimän jälkeläisillesi.
Alisuorittajamies on kyllä tuossa toisessa ketjussa, jossa vaimo tekee kaiken kolmen lapsen kanssa, ja opettajamies makaa sohvalla pädillä kaiken vapaa-ajan. Ei sellaista kestä kenenkään pää.
Alisuoriutujalla on joku ongelma, jonka takia ei selviä normaalista elämästä. Ei sen geenit silloin kovin hyvät ole.