Vierailija

Sain tietysti ohjeita ruokavaliosta ja liikunnasta. Yritin niiden mukaan sitten tautia hoitaa. Mittasin verensokeria ja huomasin, mitkä ruuat sitä verensokeria nostaa. Vähensin niitä ja voin nyt paremmin. Mulle annetut ohjeet on ristiriidassa omien huomioiden kanssa, mutta teen niin kuin mulle itselle on hyväksi.
Kirjoitin tän siksi, että jokainen voi itse päättää syömisistä oman voinnin mukaan riippumatta mitä hoitajat sanoo.

• ylös 11
  • alas 2

Kommentit (14)

Vierailija

Tottahan tuo on. Itsellä oli raskausdiabetes ja sokerit nousi aina hurjasti leivän tai puuron yms. syönnin jälkeen. Jos söin jotain rasvaista, lihaa tai pähkinöitä yms. kasvisten kera niin sokeriarvot oli hyvät....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Joo, ite kans omaa vointii tarkkailemalla huomannut, miten huonoks vointi menee leivän ym. jälkeen. Suklaalevy ni on sokerihumala päällä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesus. T: diabeteshoitaja

Uskovaisillekin löytyy foorumi, luulisin.

• ylös 13
  • alas 1
Vierailija

Itselläkin on tyypin 2 diabetes ”remissiossa” kiitos ketogeenisen dieetin. Ei ole enää tarvinnut käyttää lääkkeitä yhtään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi Jeesus. T: diabeteshoitaja

Avaisitko vähän viestiäsi.  Aika outoa huutaa jeesusta.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Diabetespotilailla on kyllä usein kolesteroliarvotkin männikössä. Sama se on kuoleeko sitä sydän- ja verisuonitauteihin vai diabetekseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Diabetespotilailla on kyllä usein kolesteroliarvotkin männikössä. Sama se on kuoleeko sitä sydän- ja verisuonitauteihin vai diabetekseen.

Kolesteriarvoilla ei ole merkitystä sv-tauteihin. Älä nyt ihmeessä sekoita sitä diabetekseen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kolesteriarvoilla ei ole merkitystä sv-tauteihin. Älä nyt ihmeessä sekoita sitä diabetekseen.

Oletko koskaan kuullut sanaa metabolinen oireyhtymä (MBO)?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten niin?

Vierailija

Mulla diagnosoitiin 2 lkn db joulukuussa. Ohjeena on opetella itse juuri minulle sopiva ruokavalio, jolla sokeriarvot saisi paitsi alas, myös tasaiseksi. Tämä edellyttää mm. säännöllisiä ateriavälejä, jokapäiväistä liikuntaa jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla diagnosoitiin 2 lkn db joulukuussa. Ohjeena on opetella itse juuri minulle sopiva ruokavalio, jolla sokeriarvot saisi paitsi alas, myös tasaiseksi. Tämä edellyttää mm. säännöllisiä ateriavälejä, jokapäiväistä liikuntaa jne.

Voitko kertoa hieman taustastasi ja oliko ns. ylläridiagnoosi?

T. yritän välttää saman

Vierailija

N. 10 vuotta sitten minulla oli esidiabetes. Jätin viljat ja runsaasti hiilihydraatteja sisältävät ruoka-aineet. N. 2vk, ja kas arvot tippuivat 5.1-5.6: een. Painokin putosi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat