Mun exä on idiootti enkä pääse siit koskaan eroon kun meil on yhteinen lapsikin!!!!!
Joudun auttaa sitä ihan kaikessa.... Se ei osaa edes ettii omaa kämppää saati maksaa laskujaa. Uhkailee itsemurhilla jos en auta. Ahdistelee ja häiriköi viesteillä..mitä teen?
Kommentit (27)
Älä auta, antaa tappaa itsensä jos niin haluaa loppuupahan äijästä kiusa. Saa lapsi eläkkeen ja kaikki on paremmin kuin hyvin.
Voinko hakee näillä kriteereillä yksinhuoltajuutta?? Ap
Vierailija kirjoitti:
Eli sitä että sinä YKSIN allekirjoitat kaikki lasta koskevat paperit? Kyllä voit jos koet sen olevan lapsen edun mukaista.Tapaamisiinhan huoltajuusmuoto ei vaikuta eikä niitä vähennä. Ne katsotaan erikseen.
Todellakin haet heti yksinhuoltajuutta ja lopetat auttamisen. Varaa aika lastenvalvojalle. Pidä tallessa esim. tekstit joissa uhkailee sinua ja näytä nämä siellä lastenvalvojalla, jos perheessä on sosiaalityöntekijä niin hänelle myös.
Jos ihminen on noin epävakaa on parasta että tapaamiset hänen osaltaan lapsen kanssa ovat valvotut.
Vierailija kirjoitti:
Älä auta, antaa tappaa itsensä jos niin haluaa loppuupahan äijästä kiusa. Saa lapsi eläkkeen ja kaikki on paremmin kuin hyvin.
En haluis omalletunnolle sitä jos se sen tekee.. ap
Oletpa aika tossukka jos sinut uhkailemalla saa tekemään mitä vaan. Eiväthän nämä uhkailijat toteuta uhkauksiaan. Tai jos toteuttavat, asia on täysin heidän omalla vastuullaan. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta, ei edes moraalista, hyysätä aikuista ihmistä. Hän yrittää nyt sysätä kaiken vastuun sinulle koska et osaa laittaa rajoja suhteeseen.
Yksinkertaisesti: lopeta hyysääminen, rajoita yhteydenpitoa niin ettei eksä pääse sinua syyllistämään jatkuvasti. Irtiotto.
Vierailija kirjoitti:
Todellakin haet heti yksinhuoltajuutta ja lopetat auttamisen. Varaa aika lastenvalvojalle. Pidä tallessa esim. tekstit joissa uhkailee sinua ja näytä nämä siellä lastenvalvojalla, jos perheessä on sosiaalityöntekijä niin hänelle myös.
Jos ihminen on noin epävakaa on parasta että tapaamiset hänen osaltaan lapsen kanssa ovat valvotut.
Joo on todella epävakaa tässä on vaa jäävuoren huippu mitä kerroin.. on uhkaillut mut myös tappaa ja sillä on vahva lääkitys. Ahdistaa kun pääse eroon tollaisesta ihmisestä.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletpa aika tossukka jos sinut uhkailemalla saa tekemään mitä vaan. Eiväthän nämä uhkailijat toteuta uhkauksiaan. Tai jos toteuttavat, asia on täysin heidän omalla vastuullaan. Sinulla ei ole mitään velvollisuutta, ei edes moraalista, hyysätä aikuista ihmistä. Hän yrittää nyt sysätä kaiken vastuun sinulle koska et osaa laittaa rajoja suhteeseen.
Yksinkertaisesti: lopeta hyysääminen, rajoita yhteydenpitoa niin ettei eksä pääse sinua syyllistämään jatkuvasti. Irtiotto.
Nyt olenkin päättänyt etten enää huomios niin paljoa ja asettaisin rajat mut se vaan on niin vaikeeta ku toinenki on niin vaikee.. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on noin epävakaa on parasta että tapaamiset hänen osaltaan lapsen kanssa ovat valvotut.Joo on todella epävakaa tässä on vaa jäävuoren huippu mitä kerroin.. on uhkaillut mut myös tappaa ja sillä on vahva lääkitys. Ahdistaa kun pääse eroon tollaisesta ihmisestä.. Ap
Lähestymiskielto, ei tapaamisia lainkaan koska lapsi saattaa olla vaarassa ja turvakielto päälle. Tarvitset todisteet.
Vierailija kirjoitti:
Lastenvalvojaa ei voisi vähempää kiinnostaa. He haluavat vain nimiä paperiin, he eivät ole auttamassa tai ymmärtämässä missään. Eivät he mitään valvo.
Mun mt-ongelmaisella exällä on tuomio mun pahoinpitelemisestä. Ei millään tavalla vaikuta mihinkään. Valehtelee menojaan ja tulojaan lastenvalvojalla mutta niin, että pysty Jo siinä näyttämään ne valeiksi. Lastenvalvojaa (kolmella erillä käyty, kun ajat saa kelle sattuu) ei vähempää voisi kiinnostaa. Toteaa vaan, että menkää oikeuteenm jos ette pääse yksimielisyyteen. Oikeuteen meno on hidasta ja hiton kallista. Edesvastuutonta "neuvoa" uupunutta yksinhuoltajaa tuolla tavalla. Mun kokemus lastenvalvojista on, että kuukausipalkka etuineen maistuu, ovat paikalla koska on pakko olla, muuta eivät jaksa miettiä. Eivät ole siellä valvomassa ainakaan minun lapseni etuja millään tavalla.
Ärsyttää teidän neuvot, että tekistpä itsemurhan. Kuinka lapslelista. Kun tuollaisen uhka on todlelisuutta, se on hyvin raskasta. Miettikääpä ap:n tuskaa, miettikää miten kertoa lapselle, että kun äiti ei nyt jaksanut hoitaa asioita, niin isi kuoli, sori siitä.
Lapselle vanhempi on vanhempi, rakas.
On hirveää, aivan yhtä helvettä, kun laosen vanhempi on tuollaiseen kuosiin mennyt. Meillä syyttää mua erosta ja kaikesta. Hakkasi vauva-aikana nyrkillä, yritin paeta vauva sylissä. En ollut tehnyt mitään, anellut että lopettaisi synytmän jälkeen alkaneet viikkojen ryypoyputket, kun olin ihan uupunut ja rahat lopussa. Hirveää. Turvakodissa sanottiin, että voitko odttaa kaksi viikkoa ja jättää koiran kotiin? En toivoisi pahimmalle vihamiehelleni tällaista, joka päivä raskasta. Nyt lapsi sen verran suuri, että itkee ja riehuu mulle, miksei saa olla isin kanssa. En viitsi sanoa, että kuule kun sinun isisi ei ota sinua, sinun isisi ryyppää ja riehuu ja uhkailee minua, elämäni on yhtä helvettiä eikä jaksamistani auta, että huudat miten tyhmä äiti on ja ihana isi. (Olen parhaani mukaan kätkenyt lapseltani tiedot isänsä vammaisuudesta, on vielä pieni, olen puhunut isästä kauniisti hänelle,)
Nyt lopetan, koska alkaa itkettää. Olen aivan loppu. Tsemppiä ap:lle.
(Vammaisuudesta, tarkoitin että munapäisyydestä. Ei hän ole vammainen kuin luonteeltaan. En tarkouttanut loukata vammaisia, anteeksi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihminen on noin epävakaa on parasta että tapaamiset hänen osaltaan lapsen kanssa ovat valvotut.Joo on todella epävakaa tässä on vaa jäävuoren huippu mitä kerroin.. on uhkaillut mut myös tappaa ja sillä on vahva lääkitys. Ahdistaa kun pääse eroon tollaisesta ihmisestä.. Ap
Lähestymiskielto, ei tapaamisia lainkaan koska lapsi saattaa olla vaarassa ja turvakielto päälle. Tarvitset todisteet.
Ei ole mahdolista. Exällä oikeudet tavata. Ne tapaamiset järjestetään valvottuina. Se puolestaan on raksasta, sillä ne taoahtuvat tietyssä paikassa, ei missä vain, vaan niitä paikkoja on vain jossakin. Sinne sitten vapaapäivinäsi viet lapsen ja nökötät kaksi tuntia jossain pihalla ja odotat. Niitä tapaamisia ei ole lainkaan suunniteltu niin, että se yksinhuoltaja saisi edes nukkua tai pestä pyykkiä sillä aikaa. Valvottu tapaaminen on logistisesti sen päivän pilalle meneminen sille vanhemmalle, jonka arki jo muutenkin on raskasta totaali-yksinhuoltajuutta,
Ap, hae apua lastensuojelusta. He tukevat erilaisen avun hankkimisessa ja voivat esim toimia todistajina oikeudessa, he saavat hyvän kuvan teidän tilanteestanne.
Lastensuojelu ei ole sitä, että lapsi viedään huostaan. Se on aina ihan vihoviimeinen keino ja se pyritään kaikin tavoin estämään. Tekevät mielellään yhteistyötä tolkullisen vanhemman eli sinun kanssa. Lapsi ja sinä voitte saada erilaista apua, mahdolisesti terapiaa ja ainakin paljon neuvoja, voitte saada myös jonkin verran hoitoapua, jos sille on tarvetta.
Poliisi ei voi thedä mitään ilman todisteita. Säilytä uhkaavat viestit ja jos käy vähääkään käsiksi, menet HETI näyttämään jäljet terveysasemalle. Se on parhaita, pitävimpiä todisteita oikeudessa asti. Saat aina sen ajan, kun kerrot tilanteen. Laki velvoittaa terveysasemia tähän. Osaavat toimia asian kanssa.
Ohjaa mies sossuun tai johonkin terapiaan, jos sieltä saisi jonkun tukihenkilönkin? Entä miehen vanhemmat, sukulaiset tai ystävät, voisivatko he auttaa miestä?
Lasten takia on hyvä, jos mies pysyy tolpillaan - mutta ei ole sinun vastuullasi noin muuten, vaikka toki kohtuuden rajoissa voi aluksi hieman auttaa, etenkin jos se onnistuu ilman suurta vaivaa ja lopputulos hyödyttää tulevaisuudessa kaikkia.
Tosin jos mies uhkaa sinuakin, niin riskit on otettava huomioon.
Itsemurhauhkaukset täytyy viedä eteenpäin,
Mies pääsee hoitoon ja varmaan sieltä saa apua asioiden hoitamiseen
Minkä h..tin tekia hankit lapsen tuollaisen kanssa. Itsekin olet aika lapsellinen vielä.
Vierailija kirjoitti:
Itsemurhauhkaukset täytyy viedä eteenpäin,
Mies pääsee hoitoon ja varmaan sieltä saa apua asioiden hoitamiseen
Ei sitä ole hoitoon otettu vaikka olen tehnyt parikin kertaa ilmoituksen siitä kun veti lääkkeitä.. miten Suomessa saa pakkohoitoon ihmisen? Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sitä että sinä YKSIN allekirjoitat kaikki lasta koskevat paperit? Kyllä voit jos koet sen olevan lapsen edun mukaista.Tapaamisiinhan huoltajuusmuoto ei vaikuta eikä niitä vähennä. Ne katsotaan erikseen.
Varmaan ei kysellä onko lapsen edun mukaista vaan mitä vanhemmat on päättänyt.
Mun exä mukisematta suostui tai olimme yhtä mieltä yksinhuoltajuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Minkä h..tin tekia hankit lapsen tuollaisen kanssa. Itsekin olet aika lapsellinen vielä.
Hyvä kysymys..kerron heti kun tiedän vastauksen ap
No anna sen tehdä se mitä uhkaa. Silleen siitä pääsee kätevästi eroon eikö totta?
Eli: hanki sille häätö äläkä auta. Joko se oppii huolehtimaan itsestään tai kuolee kadulle. Problem solved.