Petteri Orpo: ”Suomi on EU:n jäsenvaltiona ja Naton läheisenä kumppanimaana yksiselitteisesti osa länttä”
https://www.iltalehti.fi/politiikka/201807142201074039_pi.shtml
Ai, eikös pakkoruotsi ole ollut se juttu, jolla me todistamme olevamme osa länttä? Onko pakkoruotsin puolustajat huijanneet meitä? Voidaanko pakkoruotsista nyt siis luopua?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Me myöhästyimme "länsi" on uusi itä-eurooppa. Ja itä-euroopalla nyt ne "länsimaiset arvot".
Totta. Ja erityisesti Ruotsi.
Meidän pitäisi äkkiä nimenomaan luopua pakkoruotsista, jotta meitä ei erehdyttäisi luulemaan osaksi tätä nykyistä "länttä".
Yleensä jos jotain pitää kovasti vakuutella, se ei ole totta. Tai ainakin vakuuttelija tuntee itsensä epävarmaksi aiheesta.
Orpo nyt vaan itse on pelkkä eliitin pelinappula. Mokoma pikku hottentotti.
Nuo nussukat pelkää tosissaan, että Trump ja Putin tekevät uutta etupiirijakoa :O
Missä harhoissa nuo elää? Vai olenko itse vain yltiörealisti?
Vierailija kirjoitti:
Nuo nussukat pelkää tosissaan, että Trump ja Putin tekevät uutta etupiirijakoa :O
Missä harhoissa nuo elää? Vai olenko itse vain yltiörealisti?
https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/article7434737.ece/ALTERNATES/s81…
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos jotain pitää kovasti vakuutella, se ei ole totta. Tai ainakin vakuuttelija tuntee itsensä epävarmaksi aiheesta.
Totta. Erityisen hupaisaa on, kun vakuutellaan, miten elävästi kaksikielinen maa Suomi on. Ruotsin kieltä ei tosin kuule aikä näe missään muualla kuin siellä, missä joku laki pakottaa. Tosi elävää juu.
Julistetaanko maanantaina Kymijoki jälleen rajajoeksi idän ja lännen välille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Erityisen hupaisaa on, kun vakuutellaan, miten elävästi kaksikielinen maa Suomi on. Ruotsin kieltä ei tosin kuule aikä näe missään muualla kuin siellä, missä joku laki pakottaa. Tosi elävää juu.
99% Suomen alueesta on sellaista, että ainoa kosketus ruotsin kieleen on maitopurkkien tekstit ja rautatieasemien kuulutukset.
Me myöhästyimme "länsi" on uusi itä-eurooppa. Ja itä-euroopalla nyt ne "länsimaiset arvot".