Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ällöttävää raskauteen liittyvää asiaa, pitääkö huolestua?

Vierailija
14.07.2018 |

Oon rv. 33. En ole kärsinyt missään raskauden vaiheessa ummetuksesta. Pari kk sitten tajuttoman väsymyksen takia aloin ottaa rautavalmistetta (hb yleensä 150,silloin 120 eli ei anemiaa mutta omaa normaalia alhaisempi). Väsymys hellittikin ja olen jatkanut raudan ottamista ehkä 5 päivänä viikossa.
Jalkojen kramppaaminen öisin on ollut toinen todella kiusallinen vaiva. Juon magnesiumporetabletteja maksimannostuksen joka päivä, lisäksi hieron magnesiumöljyä jalkoihin.
Epäilen että raudan + magnesiumin yhteisvaikutuksesta mulla onkin ollut aamuisin ripuli sen 2-3 kk. Eipä se elämää haittaa, aamuisin käyn vessassa aamupalan jälkeen sen 3 kertaa. Tähän ei liity mitään mahakipua tms.
Ja nyt siihen ällöön osuuteen:
Monena aamuna olen kiinnittänyt huomiota siihen että se ripuli on aivan hiilenmustaa. En syö lakuja, tai ole syönyt mustikoita tai muuta värjäävää ruokaa. Rautako tämän aiheuttaa? Pitääkö tästä huolestua, tänä aamuna oli taas pönttö aivan pikimustana joten aloin miettiä että Oikeasti pitäiskö huolestua? Raskaus on muuten ollut törkeän helppo ja vaivaton, vauva kasvanut ja liikkuu paljon. En haluis soittaa hysteerisenä äitipolille, joten kysynpä täältä jos joku jaksaisi neuvoa.
Kiitti kun luit ällövaroituksesta huolimatta :)

T: mama 30v

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauta sen aiheuttaa.

Vierailija
2/7 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rauta sen aiheuttaa.

No tätä mä itsekin epäilen. Lihon tasaiseen tahtiin ja vauva kasvaa eli ruoka imeytyy kyllä.

Kiitos vastauksesta!

-mama 30v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne pakkauksen ohjeet siellä ole huvin vuoksi vaan lukemista varten. Tämäkin asia olisi selvinnyt jos olisit lukenut sen rautavalmistern pakkausohjeen

Vierailija
4/7 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne pakkauksen ohjeet siellä ole huvin vuoksi vaan lukemista varten. Tämäkin asia olisi selvinnyt jos olisit lukenut sen rautavalmistern pakkausohjeen

Ostin purkin luontaistuotekaupasta, eikä kyljessä lue mitään mistään sivuvaikutuksista.

- mama 30v

Vierailija
5/7 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin raskausaikana kaikki lisäravinteet olisi syytä hankkia APTEEKISTA, jossa henkilökunta osaa neuvoa sekä kertoa mahdollisista sivu- ja haittavaikutuksista. Jotkin luontaistuotteet voivat olla jopa haitallisia. Ei kaikki "vihreä" ole terveellistä!

Vierailija
6/7 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauta sen aiheuttaa.

No tätä mä itsekin epäilen. Lihon tasaiseen tahtiin ja vauva kasvaa eli ruoka imeytyy kyllä.

Kiitos vastauksesta!

-mama 30v

Älä nyt hyvä ihminen lihoa. Stop! Kadut raskauden jälkeen kun laihdutus ei ole helppoa.

Vierailija
7/7 |
14.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa apteekista ostettuun vatsaystävällisempään rautavalmisteeseen.

Uloste tosin värjäytyy siitäkin mustaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän