Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön 3 lapsen yh ja vuokra 1200e

Vierailija
13.07.2018 |

Kallista on. Vvo asunnon vuokra huikmat 1200e, kaupungilta en ole saanut asuntoa kokouksesta huolimatta. Saisin asumistukea reilut 800e tuohon ja haen halvempaa kun sellainen tärppää. Uskaltaaki tuon hintaisia ottaa ja pärjääkö tukien avulla? Töitä haen täysillä koko ajan ja koulutus on hyvä mutta töitä vähän tarjolla.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mollaa jostain syystä yh-äitiä mutta ei sairaita vuokria, joilla rahoitetaan ay-liikettä ja sen pomoja valtavilla osingoilla! Yksityiset vuokranantajat taas imevät vuokralaiselta vuokran ja sen päälle Kelan asumistuen. Vituttaa aina sen kansalaisen syyllistäminen kun rakenteet on päin persettä. Jossainhan pitää ihmisen asua ja kaksio on järjettömän pieni kolmelle lapselle.

Vierailija
62/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta muualle. Saat lapsille paljon turvallisemman ja paremman kasvuympäristön ja myös itsellesi paremman elämänlaadun. Sadan km. säteellä pääkaupunkiseudusta, voit saada asunnon tai vaikka omakotitalon vuokralle 700 eurolla. Eihän kukaan asu Helsingissä, ellei ole pakko työn tms. takia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hui mikä vuokra, itse en uskaltaisi ottaa. Ehkä sinuna hakisin hätävaraksi ensin halvemman kaksion,lapset makkariin ja itse olohuoneeseen. Siinä asustellessa voit rauhassa keskittyä töiden etsimiseen ja kun saat töitä niin etsiä sitten kolmiota. Säästät samalla vähän hätävarakassaa.

Noi tuet on kuitenkin sellaisia että koskaan et tiedä millaisella mielivaltaisella päätöksellä ne leikataan, otetaan pois tai niiden maksaminen viivästyy. Siinä on aika kusessa jos pelkkä vuokra on 1200e...

Ei voi ottaa kaksiota. Jos lastensuojelu kuulee, voi olla edessä huostaanotto. Ja sehän kuulee, koska kaikki viranomaiset ja opettajat ym. sekä koko kansa on valjastettu ilmiantokoneiston hommiin. 

Miksi luulet, että opettajia kiinnostaisi pätkän vertaa, millaisessa asunnossa tai kodissa oppilas asuu? Tai mitä siitä maksetaan vuokraa tai onko oma huone vai onko sänky tuulikaapissa? Mistä opettaja sellaisia asioita edes kuulisi? Mihin opettaja kertoisi asioista? Opettajilla kuten kaikilla muillakin ihmisillä on ilmoitusvelvollisuus vain, jos hän epäilee, että lasta kidutetaan kotona tai huumeidenkäytön takia lapsen elämä on vaarassa. Eri asia sitten, jos lapsi itse pyytää apua tilanteeseensa.

Vierailija
64/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja erosit syystä mikä?

Tuollaista lapsikatrasta ei omilla tuloilla yksi ihminen pysty elättämään vaikka olisi töissäkin.  Olisit vähän ajatellut ensin. 

No pystyy tietenkin, ei mitään vaikeuksia. Ainakaan minulla. Pärjäämme paremmin nyt kuin ennen, kun mies heitettiin ulos. Enkä saa asumistukea.

Ja varmaan mies lypsetään kuiviin ja samalla on toinen mies epävirallisesti teidän kämpässä maksamassa osaansa kustannuksista. Tapaamiset lasten ja eksän välillä estetään sitten myös tehokkaasti, ei tule mitään ylimääräisiä matkakustannuksiakaan.

Vierailija
65/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn töissä ja siltikään ei ole varaa enää asua kolmiossa kahden lapsen kanssa. Vuokrat nousee joka vuosi, samoin vesi, sähkö jne. jne. Kuukauden päästä muutto kaksioon ja arvaa vaan haluaako 17 ja 15 -vuotiaat asua samassa huoneessa.... Täällä on tällä hetkellä aika he***tilliset oltavat, enkä tarkoita helteitä...

Me ollaan jo 15 vuotta asuttu samassa 72 m2 kolmiossa, 5-henkinen perhe. Tytär (20v) saa päivisin käyttöönsä vanhempien pikkumakkarin, jonne nipin napin mahtuu parisängyn lisäksi koulupöytä. Nukkuu poikien (18v ja 15v) kanssa isommassa makkarissa, jossa on kerrossänky pojille, puolikorkea sänky tytölle ja koulupöytä. Olkkarissa on vielä yksi työpöytä. Keittiöönkin voi tarvittaessa vetäytyä, kun 60-luvun taloissa on onneksi vielä kunnon keittiöt. Vessa ja kylppäri on erikseen, mutta toinen pönttö saisi olla. Välillä vessajonossa on useampikin perheenjäsen. Toisinaan on aikamoista tappelua omasta tilasta. Lapsilla on aspergeria yms. joten eivät todellakaan ole sopuisia. Onneksi ei naapurit ole vielä valittaneet.

Aikuiset mukulat omiin kämppiinsä asumaan.

Vierailija
66/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käyn töissä ja siltikään ei ole varaa enää asua kolmiossa kahden lapsen kanssa. Vuokrat nousee joka vuosi, samoin vesi, sähkö jne. jne. Kuukauden päästä muutto kaksioon ja arvaa vaan haluaako 17 ja 15 -vuotiaat asua samassa huoneessa.... Täällä on tällä hetkellä aika he***tilliset oltavat, enkä tarkoita helteitä...

No voi herttileijaa mitä rinssejä ja rinsessoita.

Toivottavasti nyt sitten opastat heitä opiskelemaan sen verran kunnolla, että saavat ammatin ja palkan, jolla saa aikanaan isomman luukun.

Vierailija
67/70 |
16.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon yhen lapsen yh ja asun kaupungin vuokra-asunnossa 55 neliöö ja vuokra 700. Asumistukea saan 400 euroa ja elelen ansiosidonnaosella ja keikkatyöllä. Nukun makkarissa ja lapsella oma huone. Aiemmin maksoin samankokosesta VVO asunnosta lähes 400euroa enemmän.

Vierailija
68/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan jo 15 vuotta asuttu samassa 72 m2 kolmiossa, 5-henkinen perhe. Tytär (20v) saa päivisin käyttöönsä vanhempien pikkumakkarin, jonne nipin napin mahtuu parisängyn lisäksi koulupöytä. Nukkuu poikien (18v ja 15v) kanssa isommassa makkarissa, jossa on kerrossänky pojille, puolikorkea sänky tytölle ja koulupöytä. Olkkarissa on vielä yksi työpöytä. Keittiöönkin voi tarvittaessa vetäytyä, kun 60-luvun taloissa on onneksi vielä kunnon keittiöt. Vessa ja kylppäri on erikseen, mutta toinen pönttö saisi olla. Välillä vessajonossa on useampikin perheenjäsen. Toisinaan on aikamoista tappelua omasta tilasta. Lapsilla on aspergeria yms. joten eivät todellakaan ole sopuisia. Onneksi ei naapurit ole vielä valittaneet.

Aikuiset mukulat omiin kämppiinsä asumaan.

20-vuotias vasta kirjoitti ylioppilaaksi (4 vuodessa) eikä hänellä vielä ole jatko-opinnot selvillä. 18-vuotiaalla on lukio vielä kesken. Ei heillä ole varaa maksaa pääkaupunkiseudun asumiskuluja, kun ei vielä palkkatulojakaan ole eikä ammattia millä hakea kunnollista työtä.

Vierailija
69/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh ja yksi lapsi, asutaan Helsingissä seurakunnan 59m2 kaksiossa, vuokra 1100€ ja vesimaksu 30€. Ollaan tietenkin kaupungin asuntojonossa, mutta kaikki tietää kuinka helposti ja nopeasti sieltä asunnon saa. Olen työkyvyttömyyseläkkeellä onnettomuudesta tulleiden fyysisten vammojen takia, joten saan eläkettä. Kelalta maksimi asumistuki 588€ ja tällä hetkellä tt-tukea n 500€ . Kelalta nyt selvityspyyntö miksi asutaan näin kalliissa, onko haettu halvempaa jne. Selvitykset laitettu, tarvitsen esteettömän asunnon, tietysti hissin jne, joten jännityksellä odotan saadaanko enää tt-tukea ollenkaan, jos ei, niin sitten maksan lopun vuokran eläkkeestä ja syödään leipäjonon tuotteita.

Vierailija
70/70 |
17.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän