Mitä terveyssiteitä suosit ja miksi?
Kommentit (34)
Vuokkosia tai kauppojen halpismerkkejä, esim Pirkka. Käytän myös kestositeitä ja satunnaisesti tamponeja. Minulla on niukat menkat, joten pärjään pienellä määrällä suojia eikä rahaa kulu paljoa.
Mä oon ostanut omani Ruohonjuuresta (merkkeinä kotimainen Maijat ja ruotsalainen Imse Vimse - Maijat-merkillä on hyviä yösiteitä) sekä Kestovaippakauppa-nettikaupasta (nämä ovat sen omaa merkkiä KVK, ja nämä ovat ohuempia siteitä sekä pikkuhousunsuojia).
Alwaysit on ainoat jotka pitää luotettavasti. Siis kupin lisävarmistuksena. Esim. ne vuokkoset menee mulla kun hetken kävelen, jalkoväliin ryttyyn kapeaksi "sidenaruksi", ja jos tulee kupin yli/ohivuotoa, se menee todennäköisesti siteen viereen housuun. Alwaysit pysyy pääosin muodossaan.
Miten tuota kestosidettä käytetään? Monta niitä pitäisi olla, että saa aina uuden? Ainakin 5 päivässä? Ja illalla pestä kaikki pesukoneessa ja ottaa yöside käyttöön?? Vai??
Vierailija kirjoitti:
Kestoja. Eivät rapise, koska ovat kankaasta. Eivät hiosta enempää kuin vaatteetkaan. Ovat mukavat (no siinä määrin kuin siteet voivat olla) ja niiden käyttö vähentää roskan määrää maailmassa.
Kaikille ei tietenkään siteet käy, joten on hyvä että on erilaisia vaihtoehtoja.
Sama täällä, mutta ihmettelen kenelle ei muka kestoside käy? Sama kun sanoisi ettei alushousut käy.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuota kestosidettä käytetään? Monta niitä pitäisi olla, että saa aina uuden? Ainakin 5 päivässä? Ja illalla pestä kaikki pesukoneessa ja ottaa yöside käyttöön?? Vai??
Varmasti kokeilemalla selviää, mikä määrä on riittävä. Mä käytän vain kupin kanssa yösiteenä, joten en osaa sanoa, montako menisi. Jälkivuodon aikana käytin myös kertiksiä. Osta vaikka yksi useamman siteen sisältävä pakkaus, ehkä jo sen perusteella osaat sanoa, montako tarvitsisit.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ne on niinkuin vaatteita. Pestään ja pidetään.
Itse pärjään n kymmenellä kestolla. Pesen pyykkiä parin päivän välein.
Vierailija kirjoitti:
Ihan niinkuin kestovaippojakin. Pestään välillä.
Vuokkosia ja kestoja. Nyt tosin Tokmannin Iisi-merkkisiä ja nämäkin ovat ihan ok. Pääasiassa käytän tamponeja, mutta iltaisin vaihdan siteeseen.
Mikä olisi pienikokoinen side? Itse en siteitä ole käyttänyt vuosiin, mutta tytär valittaa, että kaikki on suuria...
Vuokkoset ja Pirkka. Always liian muovinen ja aiheuttaa ihottumaa, samoin Libresse.
Parhaat olivat Vuokkoset cotton - siteet.
Muut merkit tuntuivat hiostavan, haisevan, rapisevan ja tekevän liki haavaumia.
Nuorimpien lasteni kansa kestoillessa löysin itsekin kestositeet. Tykkäsin kovasti.
Kestoista siirryin kuukuppiin ja olenkin käyttänyt sitä jo kymmenisen vuotta. En vaihtaisi enää mihinkään :)
Käytin pitkään niitä ihan halvimpia merkkejä, oisko euro shopper tms. Pari vuotta sitten tajusin, että Vuokkoset on vielä kotimainen ja siirryin siihen. Nyt on pitkään saanut sellaisen tuplapakkauksen vähän edullisemmin.
Kerran jouduin pyytämään, että kaveri ostaa mulle sairaalaan omia siteitä. Olivat ohuita ja siivellisiä joo, mutta hajustettuja..! Aivan hirveä kokemus, en voinut kuin yhden käyttää.
Esim. Ruohonjuuresta ja muista nettikaupoista.