Valkoisten farkkujen haaroissa kuukautistahra, joka ei lähtenyt pesukonepesussa! Neuvoja?
Huomasin tahran eilen illalla, kun se oli jo kuivunut. Liotin kylmässä vedessä -> ei lähtenyt. Liotin kuumassa vedessä -> ei lähtenyt. Tänään alkupäivästä laitoin normaaliin 40 asteen pesuun. Äsken otin ne koneesta, mutta tahra oli vieläkin siinä! Millä sen saisi pois? Annanko kuivua nyt vai yritänkö heti jotain?
Kommentit (23)
Kaada kolirdia tahrakohtaan, anna vaikuttaa ja pese sitten pois.
Kuka käyttää valkoisia farkkuja kun on menkat? Kuka edes käyttää valkoisia darkkuja kun tahroja pitää vain pelätä?
Kokeile hieroa kloriittia, se ainakin valkaisee.
Mulla ryhsähti köntsä housuun. Lähti pesussa ok.
Kaupasta sappisaippuaa ja anna vaikuttaa ennen pesua. Tosin taisit jo polttaa tahran kiinni kuumalla vedellä....
Nestemäinen konetiskiaine tahrakohtaan, anna vaikuttaa ja pese.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautispoju herännyt... Mee pois!
Onko täällä joku mies, joka kirjoittelee kuukautisista?
Ja sitten se vastailee itse itselleen... :X
Miehen tekemä provo. Kukaan nainen ei laita valkoisia housuja menkkojen aikana.
Kastaisin tahrakohdan kloriittiin, ja parin minuutin päästä koneeseen (ei saa antaa kloriitin kuivua!) uudestaan 40 asteen pesuun, valkaisuainetta sisältävän pesuaineen eli joku (omo white tms) kera. Luultavasti lähtee.
Ei kuumalla, poltit sen tahran siihen nyt ikuisiksi ajoiksi.
Sakset käteen ja leikkaa paha poi
Vierailija kirjoitti:
Kastaisin tahrakohdan kloriittiin, ja parin minuutin päästä koneeseen (ei saa antaa kloriitin kuivua!) uudestaan 40 asteen pesuun, valkaisuainetta sisältävän pesuaineen eli joku (omo white tms) kera. Luultavasti lähtee.
Kloriitilla lähtee kyllä värikin kankaasta, tulee vaan isompi läiskä.
Kokeile sappisaippuaa, kuten edellä on ehdotettu. Anna vaikuttaa aika kauan.
Kokeilen nyt tota konetiskiainetta ensin. Kiitos
ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kloriitilla lähtee kyllä värikin kankaasta, tulee vaan isompi läiskä.
Kokeile sappisaippuaa, kuten edellä on ehdotettu. Anna vaikuttaa aika kauan.
Niin lähtee jos on kyse värillisistä housuista, mutta kloriitti valkaisee, joten valkoisiin vaatteisiin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei oo rasvatahrasta.
Niin, naiset tietävät kyllä, että veritahrat lähtevät ainoastaan KYLMÄLLÄ vedellä Olen aina saanut kaikki pois. Eka kylmää vettä huuhteluun, sitten kylmää vettä ja saippuaa + hankausta, sitten kylmä / viileä konepesu.
Olisiko tämä ap se sama, joka esiintyy somessa 13-vuotiaana tyttönä joka haluaa jutella naisten kanssa kuukautisista? On pyörinyt siellä hyvinkin 10 - 15 v, ikä pysyy samana koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei oo rasvatahrasta.
No mä olen saanut vaaleasta pellavahameesta pois ison punaviinitahran joka ei lähtenyt millään muulla aineella. Lisäksi on lähtenyt valkoisesta paidasta joku epämääräinen keltainen tahra johon ei myöskään tehonnut mikään.
Vierailija kirjoitti:
Niin, naiset tietävät kyllä, että veritahrat lähtevät ainoastaan KYLMÄLLÄ vedellä Olen aina saanut kaikki pois. Eka kylmää vettä huuhteluun, sitten kylmää vettä ja saippuaa + hankausta, sitten kylmä / viileä konepesu.
Olisiko tämä ap se sama, joka esiintyy somessa 13-vuotiaana tyttönä joka haluaa jutella naisten kanssa kuukautisista? On pyörinyt siellä hyvinkin 10 - 15 v, ikä pysyy samana koko ajan.
Yäk. Sopii oireisiin.
Kuukautispoju herännyt... Mee pois!