Vierailija
  • ylös 14
  • alas 7

Sivut

Kommentit (34)

Vierailija

En ymmärrä tätä "helteestä" itkemistä. Kyllä ne surkeat kelit sieltä vielä tulevat, voi itkeä sitten kun on harmaata/sataa koko ajan/kylmä... Ne suunnilleen 9kk vuodesta. 

• ylös 43
  • alas 53
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suomen kesä se on niin lyhyt, että ne helteet kyllä kestää. Kohta on kuitenkin taas syksy ja talvi...(joista kyllä tykkään).

• ylös 20
  • alas 13
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä "helteestä" itkemistä. Kyllä ne surkeat kelit sieltä vielä tulevat, voi itkeä sitten kun on harmaata/sataa koko ajan/kylmä... Ne suunnilleen 9kk vuodesta. 

Valitan jos huvittaa. En mäkään ymmärrä, kun porukka inisee siitä somesta ja älykännystä niin helevetisti (älä käytä jos et tykkää, ei se silti susta tee mitään spesiaalineroa).

• ylös 22
  • alas 6
Vierailija

Ihanaa!! Mikäs tässä lomaillessa ja rannalla asuessa, uimassa voi käydä pitkin päivää ja sisällä ilmalämpöpumppu viilentää. Kasvimaallakin kaikki alkaa kasvaa silmissä.

• ylös 15
  • alas 20
Vierailija

Ääh. Ei muuten haittaisi mutta meillä on sisällä 30 astetta ja yläkerta viä kuumempi!
Jos olisi joku ilmastointi niin saisi yönsä edes nukuttua.
Sääliksi käy vanhuksia ja raskaana olevia. Itse olin viime kesänä raskaana ja vaikka oli viileä kesä niin minä hikoilin jo silloin.

Onkohan tulossa kylmä ja luminen talvi? Toivottavasti!
Haluan neljä vuodenaikaa taas takaisin.

• ylös 33
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä itse rakastan sitä "surkeaa" keliä ja vihaan hellettä.

• ylös 41
  • alas 7
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on suurimman osan vuodesta siis ihanteelliset säät. Voi tehdä ihan mitä vaan ja ihan koska vaan eikä tarvitse miettiä, että saako lämpöhalvauksen. Helteet on siitä perseestä, että töissä on pakko käydä silloin kun siellä on pakko käydä ja kaikki muu aktiviteetti on pakko suorittaa silloin kun pitäisi nukkua. Arki on hankalaa ja suunniteltava helteen ehdoilla.

• ylös 23
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ääh. Ei muuten haittaisi mutta meillä on sisällä 30 astetta ja yläkerta viä kuumempi!
Sääliksi käy vanhuksia ja raskaana olevia. Itse olin viime kesänä raskaana ja vaikka oli viileä kesä niin minä hikoilin jo silloin.

Hyvä nainen et sinä siihen hikoiluun kuole. Kasvattakaa oikeesti ihmiset vähän luonnetta. Ootte sellasta väkeä mitä en ottaisi pelastusveneeseen kun vedätte kaikki muut ihmiset alas kanssanne.

• ylös 11
  • alas 30
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette hommaa ilmastointilaitetta? 

• ylös 15
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tulee lauha vesisadetalvi. Jossain vaiheessa voi sataa lunta, mutta se sulaa jo seuraavana päivänä pois. Ilmasto on nykyään jo lämmennyt siihen pisteeseen, ettei ns. vanhanajan talvet ole enää edes mahdollisia. Tähän mennessä 2000-luvun kaikkein kylmin ja lumisinkin talvi on jäänyt kauas mittaushistorian kylmimmistä ja lumisimmista talvista. Nykymittapuun mukainen kylmä ja luminen talvi on entisajan normaali talvi ja entisajan kylmät ja lumiset talvet taas olivat sellaisia, joita ei nykypäivänä olla nähty kertaakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tulee lauha vesisadetalvi. Jossain vaiheessa voi sataa lunta, mutta se sulaa jo seuraavana päivänä pois. Ilmasto on nykyään jo lämmennyt siihen pisteeseen, ettei ns. vanhanajan talvet ole enää edes mahdollisia. Tähän mennessä 2000-luvun kaikkein kylmin ja lumisinkin talvi on jäänyt kauas mittaushistorian kylmimmistä ja lumisimmista talvista. Nykymittapuun mukainen kylmä ja luminen talvi on entisajan normaali talvi ja entisajan kylmät ja lumiset talvet taas olivat sellaisia, joita ei nykypäivänä olla nähty kertaakaan.

Täh??? Missäpäin asut? Viime talvena lunta oli metreittäin ja pakkanen paukkui.

• ylös 23
  • alas 1
Vierailija

Suomessa itketään kun viikko hellettä, muualla sitä voi kestää jopa 5 kuukautta joiden aikana lämpötila nousee paljon korkeammalle. :D

• ylös 16
  • alas 7
Vierailija

Valitan jo ihan sen takia, että jo 25 asteen helteet aiheuttaa minulle migreenikohtauksia ja kauhean huonoa oloa, jonka takia oksentelen. Ei siihen mitkään särkylääkkeet auta, nukkuminen kyllä, mutta sekin on hankalaa kun on niin kuuma... Tosin valitan aiheesta vain itselleni ja miesystävälle joka kärsii kuumuudesta. Antaa niiden nauttia jotka helteestä tykkää, minä voin sitten nauttia syksyisistä sumuisista päivistä kun niiden aika koittaa

• ylös 18
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Suomessa itketään kun viikko hellettä, muualla sitä voi kestää jopa 5 kuukautta joiden aikana lämpötila nousee paljon korkeammalle. :D

Niin, olisikohan tottumuskysymys? Kaikkeen tottuu. Ja jos Suomessakin olisi pitempiä aikoja hellettä niin eiköhän täälläkin vähän enemmän ilmastointiin satsattaisi.

• ylös 11
  • alas 1
Vierailija

Pelkään todella.. Sairauteni tähden alan pyörtyillä, jos sisälämpötila asunnossa yli 26 astetta. Juominen ei auta. Pelottaa kovasti.. tarvitsisin halin :)

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Ainahan se on supershokki, kun Suomessa on helle ja sitä vertaillaan ainakin Europpan muiden maiden lämpötiloihin.

.

En pidä helteestä, mutten hysteerikoksi tämä asian suhteen aio äityä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Niin, olisikohan tottumuskysymys? Kaikkeen tottuu. Ja jos Suomessakin olisi pitempiä aikoja hellettä niin eiköhän täälläkin vähän enemmän ilmastointiin satsattaisi.

Tottumiskysymyshän se on.

Vierailija

Kannattaa hankkia tuuletin / hyvä ilmastointi ja pitää ikkunat kiinni mikäli helteestä ei pidä. Vanhukset ja sairaat näissä on aina vaarassa, kun ei täällä ole totuttu samanlaisiin helteisiin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat