Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirena kierukka ja järkyttävä valkovuoto

Valuu
13.07.2018 |

Muita kenellä mirena muuttanut valkovuodon järkyttävän runsaaksi? Mulla nyt just 6 kk asettamisesta. Alkuun oli tiputteluvuotoa 3 kk mutta siinäkin verensekaisen vuodon seassa huomasin että ilmakuplia. Sitten tuli enemmän taukoja veriseen vuotoon ja huomasin että valkovuoto tooooodella runsasta. Väri ja haju ei ole kovinkaan outo mutta todella runsasta ja kuplivaa, yök.

Soitin lääkäriin ja ohjeistettiin että luultavasti tulehdus. Itse nostin esille että voiko olla sukupuolitauti mutta lääkäri piti epätodennäköisenä koska saman kumppanin kanssa olen ollut jo ennen kierukkaa 6 kk ja sinä aikana ei tätä valkovuotoa.

Huomasin tämän siis suht heti kierukan asettamisen jälkeen.

No lääkärin ehdottama suun kautta otettava maitohappobakteerikuuri ei auttanut, eikä myöskään kahden viikon kuuri alakertaan. Itse koitin varalta myös hiivaan tarkoitetun kuurin mutta mistään ei apua. Lopulta lääkäri kirjoitti reseptin bakteerivaginoosiin kun sitä osasi vain epäillä. Ja kuulemma kierukka voi sekoittaa niin pahasti omaa bakteerikantaa alapäässä tai ei ainakaan keksinyt muuta syytä kun nämä oireet alkoivat heti kierukan jälkeen ja ennen kuin olimme aloittaneet taas yhdynnät. Niihin tuli luonnollisesti tauko kun oli sitä veristä vuotoa lähes jatkuvasti alussa.

No eipä ollu yhtään apua siitä reseptilääkkeestäkään joten nyt seuraavaksi papakoe.

Koko ajan siis suoja housuissa viimeiset 6 kk, jee. Kierukan ansiosta menkat kestää aina 2 viikkoa ja sinä aikana käytettävä ihan sidettä ku pikkuhousunsuoja ei riitä. Ja muu aika käytettävä pienempää suojaa koska muuten joutuisin valehtelematta vaihtamaan pikkuhousut 1-2 tunnin välein päivällä ja pitkät housut menis siinä vaihtoon kanssa. Eli todella runsasta on valkovuoto.

Muutenkin tosi kiva vaiva parisuhteessa. Jättipitkät menkat ja muu aika koko ajan itsellään likainen olo. En halua että toinen koskettaa sinne, yök.

Ihanaa olla nainen.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/7 |
30.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, noi kiurrukat eivät ole niin mukavia ja helppoja mitä niistä sanotaan. Hyvin yleistä haittaa että on ylimääräisiä vuotoja. Mulla meni vuosi että oireet tasaantui. Kannattaa välttää sokeria, viljoja yms mitkä pahentaa "hiivaa"..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
4/7 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/7 |
30.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
6/7 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut yli kaksi vuotta kyseinen kierukka, ja valkovuodon määrä on alusta asti ollut elämän laatua haittaavaa. Ilman pikkarinsuojaa alushousut ja pitkät housut menevät vaihtoon 2-3 tunnin välein. On vain yksi pikkarinsuoja, joka pysyy paikoillaan ja suojaa tarpeeksi, se on Always L- ja XL-kokoiset pikkarinsuojat. Niitä menee kaksi päivässä. Pesen haarovärin kaksi kertaa päivässä. Haju ei ole paha, mutta todella voimakas. Olen miettinyt jotain muuta ehkäisykeinoa, koska valkovuotoa tulee niin paljon, että aina pitää olla pikkarinsuoja päällä ja mukana, enkä voisi esimerkiksi mennä johonkin metsäretkelle, jossa ei olisi alapään pesumahdollisuutta. Haju on niin voimakas 12 tunnin jälkeen ja samoin vuodon määrä, että pikkarit ovat läpimärät viimeistään 3 tunnin kuluttua, jos en laita suojaa. Olen kokeillut. Kuukautisia tosin ei tule, ja jos tulee, on vuoto vain vähäistä tiputtelua.

Vierailija
7/7 |
01.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä palsta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme