Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eilen illalla huomasin Fb:stä että kaksi baariruusua ovat saaneet lapset

Vierailija
13.07.2018 |

Kummallakaan ei pitkäkestoista suhdetta. Eivät naimisissa ym. Harrastuksena biletys. Ovat saaneet lapset tuoreiden miesystäviensä kanssa.

Kyllä tuli paha olo omasta puolesta, lasta yritetty n. vuosi ☹️ heidän puolestaan iloinen että onnistui näin helposti. Itse jättänyt alkoholin kokonaan pois ym ja nämä joivat reippaasti ihan olutta, olen turhaan yrittänyt olla terveellinen....,

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sulla on jotain baariruusuja kavereina Facebookissa? Ja miten edes tunnet sellaisia ihmisiä? Itse en tunne yhtäkään.

Vierailija
2/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli ennemmin niitä heidän tulevia lapsiaan, kuin ole kateellinen. Ymmärrän kyllä, että tuntuu "epäreilulta".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sulla on jotain baariruusuja kavereina Facebookissa? Ja miten edes tunnet sellaisia ihmisiä? Itse en tunne yhtäkään.

Työn kautta tuttavia ovat.

Työillanvietoissa nähnyt läheltä heidän vaihtuvat miesystävät ja runsaan alkon käytön.

Vierailija
4/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon ruusuja

Vierailija
5/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä lasten myötä alkavat elämään toisenlaista elämää. Ei sitä koskaan tiedä.

Vierailija
6/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porvoon ruusuja

Kukkiihan se perunakin.

Vierailija
7/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työn kautta tuttavia ovat.

Työillanvietoissa nähnyt läheltä heidän vaihtuvat miesystävät ja runsaan alkon käytön.

Ei se nyt orkkis baariruusuilua ole, jos töissäkin käyvät.

Vierailija
8/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vievät lapset vaan tukiperheeseen sitten kun alkaa janottaan ja tarvitsee viikonloppuvapaan.

Vierailija
9/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes tiedä mikä sellainen on. Ilmeisesti nainen joka käy joskus baarissta ja juo olutta

Vierailija
10/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallakaan ei pitkäkestoista suhdetta. Eivät naimisissa ym. Harrastuksena biletys. Ovat saaneet lapset tuoreiden miesystäviensä kanssa.

Kyllä tuli paha olo omasta puolesta, lasta yritetty n. vuosi ☹️ heidän puolestaan iloinen että onnistui näin helposti. Itse jättänyt alkoholin kokonaan pois ym ja nämä joivat reippaasti ihan olutta, olen turhaan yrittänyt olla terveellinen....,

Että reippaasti IHAN olutta joivat! Kokeilepas sinäkin, jos se tuo inhottava, muita halveksiva takakireäbasenne estää raskaaksi tulon.

Vierailija
11/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että aina menee noin, vaikka tilastojen mukaan ei pitäisi mennä. 

Helpoiten raskautuvat ne, jotka viis veisaavat mistään terveellisistä elämäntavoista. En tiedä ainuttakaan tupakkamiestä, joka ei naistaan raskaaksi olisi saanut. 

Sen sijaan näitä hampaita kiristeleviä terveysfriikkejä hedelmöityshoidoissa tiedän vaikka kuinka monta pariskuntaa. 

Ainoa, mikä tuntuisi vaikuttavan on huomattava ylipaino naisella. Mutta täysin yhdentekevältä näyttäisi alkoholi ja tupakka ennen raskautta. Toki jokainen vastuullinen ne jättää sitten pois raskauden ajaksi. 

Vierailija
12/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Että reippaasti IHAN olutta joivat! Kokeilepas sinäkin, jos se tuo inhottava, muita halveksiva takakireäbasenne estää raskaaksi tulon.

Nyt ei puhuta ihan pienistä määristä. Eikä lyhyistä ajoista.

Tässä se taas nähdään miten narkit ja juopot sikiää ja tavalliset ihmiset eivät saa lapsia.

Vierailija
13/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo entinen baariruusuilu määritä yhtään, että millainen vanhempi on nyt. Mäkin joskus sinkkuna kävin paljon baareissa ja join alkoholia, kun elämä tuntui tyhjältä. Oli vain pinnallisia baariystäviä, mutta ei ketään, jota olisi syvemmin kiinnostanut minä. Sitten löysin miehen, ja saatiin aika pian lapsikin, eikä mua ole enää muutamaan vuoteen baareissa (tai kauppojen oluthyllyillä) näkynyt.

Eikä se ole teidän raskauden onnistumismahdollisuuksista yhtään pois, vaikka nuo ovat vauvan saaneet.

Vierailija
14/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpoiten raskautuvat ne, jotka viis veisaavat mistään terveellisistä elämäntavoista. En tiedä ainuttakaan tupakkamiestä, joka ei naistaan raskaaksi olisi saanut. 

Sen sijaan näitä hampaita kiristeleviä terveysfriikkejä hedelmöityshoidoissa tiedän vaikka kuinka monta pariskuntaa. 

Ainoa, mikä tuntuisi vaikuttavan on huomattava ylipaino naisella. Mutta täysin yhdentekevältä näyttäisi alkoholi ja tupakka ennen raskautta. Toki jokainen vastuullinen ne jättää sitten pois raskauden ajaksi. 

Ehkäpä se stressi vs. rento elämänasenne on avainasemassa.

Vierailija
15/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä se stressi vs. rento elämänasenne on avainasemassa.

Joo, tai itse ajattelin ikä (ovat nuoria n 28) sekä sitten tuore parisuhde.

Ap

Ps. Oli siis kiva havaita, että alkoholin/ kemikaalin runsas käyttö ei tosiaan vaikuta yhtään. Itse yrittänyt elää terveellisesti, ja paljon mieluummin ottaisin välillä siideriä ja viiniä. Miehellä se vaan kuulemma vaikuttaa niin paljon siittiöihin.

Vierailija
16/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo entinen baariruusuilu määritä yhtään, että millainen vanhempi on nyt. Mäkin joskus sinkkuna kävin paljon baareissa ja join alkoholia, kun elämä tuntui tyhjältä. Oli vain pinnallisia baariystäviä, mutta ei ketään, jota olisi syvemmin kiinnostanut minä. Sitten löysin miehen, ja saatiin aika pian lapsikin, eikä mua ole enää muutamaan vuoteen baareissa (tai kauppojen oluthyllyillä) näkynyt.

Eikä se ole teidän raskauden onnistumismahdollisuuksista yhtään pois, vaikka nuo ovat vauvan saaneet.

Näinpä. Ennen lasta biletystä, baareilua, runsaasti viinaa, irtosuhteita ja sekoilua.

Tulin raskaaksi ja nyt on jo kaksi lasta. Sekoilut jäi siihen. Töissä käyn ja opiskelen uutta ammattia.

Kaikki eivöt tietenkään saa elämäänsä kuntoon mutta mahdollisuus pitäisi antaa eikä heti tuomita "ettei siitä mitään tule".

Vierailija
17/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat aika moralistilta. Onnea fb-kavereillesi. Itse olen absolutisti, mutta en silti suhtaudu tuolla asenteella eri tavalla eläviin. Onko sulla sama asenne myös bilettäviä miehiä kohtaan?

Vierailija
18/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat aika moralistilta. Onnea fb-kavereillesi. Itse olen absolutisti, mutta en silti suhtaudu tuolla asenteella eri tavalla eläviin. Onko sulla sama asenne myös bilettäviä miehiä kohtaan?

Justhan Ap sanoi että tykkäisi bilettää mutta jättänyt sen, koska kemikaalit haittaavat raskautumista. Kuulostat lukihäiriöiseltä.

Vierailija
19/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen myös, että selittävä tekijä on ikä. 

Yleensä nämä bilettäjätyypit ovat kaikin puolin spontaanimpia tapauksia ja tekevät lapset nuorempina. 

Kurinalaisesti elävät terveysihmiset toteuttavat suunnitelmallisuutta myös lasten hankinnassa: ensin, opiskelut, vakityöpaikka, vakaa taloudellinen tilanne ym. Sitten ollaankin jo lähempänä neljääkymppiä ja sitä suunniteltua lasta kas kumma ei kuulukaan.

Koska eihän sinänsä tupakoimattomuus ja raittius/kohtuukäyttö voi hedelmällisyyttä ainakaan vähentää. 

Vierailija
20/27 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, onneks 40v on vielä matkaa.