Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aika kivuttomasti pääsin sokerikoukusta

Vierailija
13.07.2018 |

Söin herkkuja pahaan olooni. Parisuhde ollut huonolla mallilla ja perhe-elämä raskasta. Paino oli noususuuntainen ja lyhyessä ajassa tullut +5kg ja ennestään oli jo pudotettavaa jokunen kilo.

Olin ärtynyt, kiukkuinen ja todella väsynyt. Söin yksinkertaisesti tosi huonosti ja pelkkiä herkkuja. Yök.

Viikko sitten havahduin tilaani ja aloitin ruokaremontin.

Kaikki lisätty sokeri minimiin. Olo on hyvä! Lisäksi vettä juon 2-2,5l päivässä. Turvotus on poissa, iho kuulas. Ja ei väsytä!!!!!!

Nyt jaksan taas liikkua :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa :)

Vierailija
2/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikko antaa odottaa tarinaa, MITEN pääsit sokerikoukusta. Jättämällä sokeri pois ei riitä ohjeeksi, jos se on vaikeaa. T. Koukussa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo viikon olet ollut irti sokerikoukusta. Hienoa!

Vierailija
4/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pääsin pois sokerikoukusta jättämällä herkut ja lisätyn sokerin pois. Kivuttomasti meni. Ei ollut vaikeaa. Ei ole tehnyt yhtään mieli herkkuja. Ihmettelen itsekin, miten meni noin kivuttomasti. Viikko jo, niin tuskin tulee enää vieroitusoireita.

En tuosta nyt pidempää tarinaa pysty kirjoittamaan :)

Ap

Vierailija
5/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No pääsin pois sokerikoukusta jättämällä herkut ja lisätyn sokerin pois. Kivuttomasti meni. Ei ollut vaikeaa. Ei ole tehnyt yhtään mieli herkkuja. Ihmettelen itsekin, miten meni noin kivuttomasti. Viikko jo, niin tuskin tulee enää vieroitusoireita.

En tuosta nyt pidempää tarinaa pysty kirjoittamaan :)

Ap

Aiempien aiheesta kirjoitettujen ketjujen perusteella voin sanoa, että näin yksinkertainen ei uppoa sokerihiiriin, vaan pitäisi olla kertomuksia siitä, miten vähitellen kovasti kamppaillen on vähennetty sokeria, on repsahduksia ja karkkipäiviä.

Tuollainen kertaheitolla herkkujen ja karkkien jättäminen (ei vaan osta eikä ota kun tarjotaan) ei kerta kaikkiaan käy. :D

Vierailija
6/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori nyt, mutta opiaateista ja tupakasta vierottautuneena en osaa oikein hurrata sulle. Joku SOKERIriippuvuus? On mahtanut olla helvettiä vierottautuminen karkeista. xD

Vierailija
7/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt, mutta opiaateista ja tupakasta vierottautuneena en osaa oikein hurrata sulle. Joku SOKERIriippuvuus? On mahtanut olla helvettiä vierottautuminen karkeista. xD

Mä olen kyllä onnistuneesti lopettanut tupakoinnin vuosikymmen sitten, mutta hemmetin sokerista en pääse eroon millään. Ap:n aloitus on täysin turha meille tosi sokeririippuvaisille. Mä olen yrittänyt useaan otteeseen sokerista luopumista. Olen yrittänyt asteittain ja muutaman kerran jättänyt kaiken makean pois, mutta sokerin jättämisestä tulee karmeita oireita. Vaaka saattaa kiittää, mutta pääkoppa ei. Päätä särkee ja ahdistaa olla ilman herkkuja. Häpeän todella sitä makean määrää jota syön. En kehtaisi tunnustaa kellekään kuinka paljon sokeria syönkään. Siis esim. vaikka eilen söin 3 pientä suklaalevyä, 3 palaa kakkua, 1,5l mehua, pari keksiä, puhumattakaan jogurteista ja muromyslistä ja teehen lapatusta sokerista...Apua!! Mä tiedän, että tää on ihan sairasta, mutta en pysty lopettamaan. En ole mitenkään erityisen lihava, ainakaan vielä, mutta nykyään olen alkanut enemmän murehtimaan, että mitäköhän mun terveydelle käy, kun tuolla tavoin mussutan sokeria. Mutta se hetki, kun on jotain hyvää käsissä, niin se vain katoaa niin helposti suuhun ja kohtuudessa on vaikea pysyä. Mua hävettää niin paljon tämä!!! Että hyviä vinkkejä otetaan vastaan, että miten oikeasti tästä makean syönnistä pääsee eroon! Tällainen paatunein syöppö, jolla ei tahdo löytyä itsekuria millään. Mähän tapan itseni vielä näin.

Vierailija
8/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma, että olet päässyt irti sokerikoukusta? Vai olisitko sittenkin vain havahtunut huonoihin elintapoihin ja tehnyt muutoksen ruokatavoissa?

Vierailija
9/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen kyllä onnistuneesti lopettanut tupakoinnin vuosikymmen sitten, mutta hemmetin sokerista en pääse eroon millään. Ap:n aloitus on täysin turha meille tosi sokeririippuvaisille. Mä olen yrittänyt useaan otteeseen sokerista luopumista. Olen yrittänyt asteittain ja muutaman kerran jättänyt kaiken makean pois, mutta sokerin jättämisestä tulee karmeita oireita. Vaaka saattaa kiittää, mutta pääkoppa ei. Päätä särkee ja ahdistaa olla ilman herkkuja. Häpeän todella sitä makean määrää jota syön. En kehtaisi tunnustaa kellekään kuinka paljon sokeria syönkään. Siis esim. vaikka eilen söin 3 pientä suklaalevyä, 3 palaa kakkua, 1,5l mehua, pari keksiä, puhumattakaan jogurteista ja muromyslistä ja teehen lapatusta sokerista...Apua!! Mä tiedän, että tää on ihan sairasta, mutta en pysty lopettamaan. En ole mitenkään erityisen lihava, ainakaan vielä, mutta nykyään olen alkanut enemmän murehtimaan, että mitäköhän mun terveydelle käy, kun tuolla tavoin mussutan sokeria. Mutta se hetki, kun on jotain hyvää käsissä, niin se vain katoaa niin helposti suuhun ja kohtuudessa on vaikea pysyä. Mua hävettää niin paljon tämä!!! Että hyviä vinkkejä otetaan vastaan, että miten oikeasti tästä makean syönnistä pääsee eroon! Tällainen paatunein syöppö, jolla ei tahdo löytyä itsekuria millään. Mähän tapan itseni vielä näin.

Sinulla varmaan candida albicans päässyt valloilleen. Minulla oli sama tilanne vuosi sitten. Pahimmat oireet kesti noin viikon ja se piti vain sinnitellä. Minua auttoi tilanteessa tukevat lisäravinteet ja se, että näin hiivan sisälläni syljestä ja verestä mikroskoopilla ja tiesin ettei se kuole ellen jätä sokeria. Ja jos se ei kuole, se tuhoaa omat kudokseni.

Vierailija
10/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin maanantaina saman, kun huomasin, että karkkia meni joka päivä, enkä olisi oikein enää mitään muuta halunnut syödäkään. Ja voin sanoa, että mulle ei kyllä ole ollut helppoa, päänsärkyä joka päivä ja koko ajan sellainen tunne, että jotain puuttuu, kun ei ole karkkia mutustettavana. Eikä ole ihokaan, ainakaan vielä, kuulas :D

Vierailija
11/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori nyt, mutta opiaateista ja tupakasta vierottautuneena en osaa oikein hurrata sulle. Joku

Sinulla varmaan can.dida albi.cans päässyt valloilleen. Minulla oli sama tilanne vuosi sitten. Pahimmat oireet kesti noin viikon ja se piti vain sinnitellä. Minua auttoi tilanteessa tukevat lisäravinteet ja se, että näin hiivan sisälläni syljestä ja verestä mikroskoopilla ja tiesin ettei se k.uole ellen jätä sokeria. Ja jos se ei ku.ole, se tuhoa.a omat kudokseni.

Vierailija
12/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori sekoilu tuplaviestillä, minulle näytti ruudulla, että olisi juuttunut moderointiin.

Vierailija
13/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Huono aamu. Ei ollut tarkoitus vähätellä/ylentää itseäni.

Nro 7: on kyllä ihan hurja sokerimäärä yhdelle päivälle. Jotain sun täytyy kyllä nyt tehdä. Pääsithän sä siitä syöpäkääryleestäkin eroon, pääset kyllä sokeristakin!

Vierailija
14/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan kyse on hiilihydraattiriippuvuudesta. Esim. Ruotsissa heille on oma vierotusklinikka. Viljat, varsinkin vehnä, sisältävät opiaatin kaltaisia aineita ja nehän tunnetusti aiheuttavat riippuvaisuutta!Itsekkin olen joutunut "painimaan" leivänhimoa vastaan. 

Vierailija
15/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää tehdä se päätös jo kaupassa: älä osta sokeriherkkuja. Jos tuot niitä kotiin, niin peli on menetetty. Ei ole mitään muuta tapaa päästä sokerikoukusta eroon.

Vierailija
16/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sokeri eli hiilihydraatit, varsinkin runsaasti nautittuina ovat maksalle myrkkyä, kuten alkoholikin. Erityisesti fruktoosi rasittaa maksaa! Luin aikoinaan jostain, että joku oli saanut maksakirroosin syötyään hedelmiä suuria määriä! Siis ison määrän fruktoosia! 

Vierailija
17/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin ihoni vuoksi etsiä uudenlaisen ruokavalion. Minulle puhkesi ruusufinni. Olen ollut aina oikea sokerihiiri. Vanhempani muistavat jo ihan pienestä asti minun syöneen vain ja ainoastaan herkkuja. Vielä näin aikuisenakin söisin vaikka pelkkää sokeria eri muodoissa koko päivän. Kehoni ei vaadi suolaa.

Nyt kun naamani kukkii, motivoi se jättämään sokerin. Huomaan kuinka finnit alkaa häviämään jo viikossa. Toki olen välillä lipsunut ja naamani alkanut kukkimaan jälleen.

Sokeri on niim paha ja koukuttava!!! Lisäksi vielä se sosiaalinen puoli. Vaikka kuinka yrität kertoa vierailuilla että ihan oikeasti en pysty sokeria ihoni vuoksi syömään, ihmiset tykkää huonoa. Monesti juuri tuolloin olen sanonut että no otan sitten pienen palan kakkua jos minua varten olet leiponut. Ja naamanhoito alkaa alusta :(

Vierailija
18/18 |
13.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jopa viikon olet ollut? Kerro vinkkejäsi sitten kun olet ollut edes sen 6kk. Mikä numero yhdestä vkosta..buuuuuuuuuuu!