Tällä hetkellä olen onnellinen että olen hengissä, kiitos maantiellä liikkuvien idiootttien
Mitä noilla liikkuu, kun lähdetään jonossa ohittamaan? Tällä kertaa oli näkyväisyyttäkin. Ilmeisesti etäisyyden arviointi ei toiminut, mutta miten se kellään voi oll aniin huono? Olisimme olleet nokkakolarissa, ellei näkyväisyys olisi ollut hyvä myös toiselta poulelta. Satasen alueella, mies ajoi, hiljensi lähes pysähdysvauhtiin ja väisti pientareelle. Oltiin kolme autoa vierekkäin, se ohitettava peräkärryn kanssa kulkenut joku maasturi tai vastaava. En säikähdykseltä ehtinyt sitä paljon noteerata. Kaiken huippu on, että viime kesänä lähes samassa paikassa oli vastaava tilanne, sillä kertaa ohitettavana rekka. Mies kutsuu jo sitä vaara-alueeksi. Siinä on sattunut pienempääkin samoilla seuduilla. Keski-Suomi paikkana.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Itse lähden jonoa ohittamaan koska ei siinä possujunassa kukaan muu niin tee. Yksitellen tai monta kerralla vastaantulijoiden & näkyvyyden niin salliessa, mikä siinä on ihmeellistä?
Jokaisen edessähän on lain vaatima turvaväli joten ongelmia ei ole kun jonoon pitää palata.
Jonossa ohittaminen on ihan eri asia kuin jonon ohittaminen. Eli tässä tapauksessa auto lähti heti toisen perään ohittamaan yhtä autoa, joka tuli meitä vastaan ja me olimme todella lähellä nokkakolaria tämän idiootin vuoksi. ap.
Olet hengissä maantiellä liikkuvien idioottien ansiosta. Jaaha.
Vierailija kirjoitti:
Olet hengissä maantiellä liikkuvien idioottien ansiosta. Jaaha.
Eikun olen onnellinen heidän ansiostaan. En tajuaisi noin itsestään selvää asiaa muuten. Ap.
Näitä löytyy ja itse vähän ajaneena pelkään näitä. Vaikka itse ajaisin oikein niin nää muut aiheuttaa vaaratilanteita myös muille omalla törttöilyillään.
Eilen Porin tiellä tuli vastaan punainen auto, täysillä, äkäisen näköinen mies ratissa. Vastaantulevalla kaistalla, ohittamassa jonoa. Sydän tykyttí kauan, oli todella täpärällä. En voi tajuta, miksi pitää kaahata ja riskeerata. Oma henki ja muiden henki ihan yhdentekevä juttu. :,-( Jokaisessa autossa istuu jonkun mies, jonkun vaimo, tytär ja poika tai vanhempia, siskoja jne.
Jos edes oma henki ei merkitse, miksi pitää tahallaan tappaa viattomia ihmisiä? Vai sekö siinä on tavoitteenakin?
Vihainen kirjoitti:
Eilen Porin tiellä tuli vastaan punainen auto, täysillä, äkäisen näköinen mies ratissa. Vastaantulevalla kaistalla, ohittamassa jonoa. Sydän tykyttí kauan, oli todella täpärällä. En voi tajuta, miksi pitää kaahata ja riskeerata. Oma henki ja muiden henki ihan yhdentekevä juttu. :,-( Jokaisessa autossa istuu jonkun mies, jonkun vaimo, tytär ja poika tai vanhempia, siskoja jne.
Jos edes oma henki ei merkitse, miksi pitää tahallaan tappaa viattomia ihmisiä? Vai sekö siinä on tavoitteenakin?
Eikun se on se kiirekiirekiire. Ja toki keskivertoa paremmat ajotaidot. 😉😂
Joo, jokaisella varmasti on joskus kiire oikeasti, mutta ison osan siitä pystyisi välttämään sillä, että lähtisi sitten vaikka sen viisi-kymmenen minuuttia aikaisemmin liikkeelle.
Jos siinä usein sattuu samanlaisia riskitilanteita, ehkä näkyvyydessä ja tiemerkinnöissä on puutteita. Esim. joku notkokohta, johon vastaantuleva auto voi sopivasti piiloutua. Eli pitäisi olla keltainen viiva kyseisellä kohdalla. Katsokaapa se paikka seuraavalla reissulla ja jos on riskikohta, yhteys tien ylläpitäjään.
Vierailija kirjoitti:
Vihainen kirjoitti:
Eilen Porin tiellä tuli vastaan punainen auto, täysillä, äkäisen näköinen mies ratissa. Vastaantulevalla kaistalla, ohittamassa jonoa. Sydän tykyttí kauan, oli todella täpärällä. En voi tajuta, miksi pitää kaahata ja riskeerata. Oma henki ja muiden henki ihan yhdentekevä juttu. :,-( Jokaisessa autossa istuu jonkun mies, jonkun vaimo, tytär ja poika tai vanhempia, siskoja jne.
Jos edes oma henki ei merkitse, miksi pitää tahallaan tappaa viattomia ihmisiä? Vai sekö siinä on tavoitteenakin?
Eikun se on se kiirekiirekiire. Ja toki keskivertoa paremmat ajotaidot. 😉😂
Joo, jokaisella varmasti on joskus kiire oikeasti, mutta ison osan siitä pystyisi välttämään sillä, että lähtisi sitten vaikka sen viisi-kymmenen minuuttia aikaisemmin liikkeelle.
Tässä ap:n tapauksessa liekö sillä ohittajalla ollut kiire, kun siitä vähän matkan päässä oli tietyö, jossa oli aika pitkä odotus ja melkoisen pitkän matkaa 50 km/h nopeusrajoitus alueella, jossa yleensä on osalla matkaa 100 km/h. Mutta omiin hautajaisiin oli kiire ja säästö siitä, että lähti ohittamaan, kun toinen tuli vastaan oli 5 sekunnin luokkaa. Koskaan ei pidä lähteä ohittamaan toisen auton perässä. Tässä tapauksessa näkyväisyys oli kyllä hyvä, kirkas keli ja suorahko tie eikä mitään kumpuja. Me nähtiin itse se auto jo kaukaa ja mä huusin miehelle että herranen aika, tuo hullu lähtee ohittamaan perässä. Se edellä meneväkin oli kyllä vähän kiikun kaakun, olisinko samassa tilanteessa lähtenyt mutta se ehti kuitenkin.
Jonojen ohittaminenkin huvittaa ruuhkassa, koska silloin ei kyllä voita mitään. Jos itse näen että edellä on kolme rekkaa ja tiedän, että kyseisellä tiellä on rekkoja enemmänkin, ajelen kiltisti 80 km/h ja jätän turvavälin. Aika usein niitä jonojen ohittelijoita on näköetäisyydellä kuitenkin vielä vaikka ajaa 100 km lisää, kun hyviä ohituspaikkoja ei joskus vain ole ja vastaantulevaa liikennettä on paljon. Mulla on hyvä rekkarimuisti ja joskus on jotain tuntomerkkejä, kuten kerran oli pyöriä katolla. Ohitteli monta autoa mun jälkeen ja sitten kuitenkin kaupungissa vierekkäisillä kaistoilla, vaikka mut oli ohittanut puoli tuntia aiemmin.
Itse lähden jonoa ohittamaan koska ei siinä possujunassa kukaan muu niin tee. Yksitellen tai monta kerralla vastaantulijoiden & näkyvyyden niin salliessa, mikä siinä on ihmeellistä?
Jokaisen edessähän on lain vaatima turvaväli joten ongelmia ei ole kun jonoon pitää palata.