Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten perusperheellä riittää lomailuun se 1300e kesällä?

Vierailija
12.07.2018 |

Kaikkihan maksaa ihan sikana. Tuolla pääsee ehkä Tallinnaan tai Ruotsiin , mutta ei siihen muuta mahdukaan kun ruoka yms maksaa niin paljon. Kuitenkin melkein kaikki perheet ( työelämässä olevat) matkustelevat mm. Välimerelle tai Lappiin tms. Ei siinä riitä tonni eikä kaksi, vaikka ei mitään luxuslomaa hankkisikaan. Perusloma lapsiperheellä on se 3-5 tonnia käyttökuluineen, olettaen että lapsia on enemmän kun 1. Pelkkä viikko ulkomailla on se 4 tonnia.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei todellakaan riitä 100e PERHEEN käyttörahaksi etelässä, jos ruuat ei kuulu hintaan ja pitää itse maksaa. Siellä on kuuma ja juomaakin kuluu koko ajan. Vesi, limu yms maksaa melko paljon. Tuohon ruuat, kahvit, jäätelöt, viinit, sisäänpääsyt , taksit,  aurinkovarjojen vuokrat. Haluan nähdä, kenellä riittää 100e

Riittää jos valitsee halvan hintatason maan kuten Ukraina.

Vierailija
22/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa alkaa pk-seudulla koulu 9.8 ja on selvä, että hinnat on alhaisimpia jo silloin. Tuollaisia hintoja ei ole koulujen loma-aikana, jolloin itse aiomme lähteä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä mennä vaikka Mongolian maaseudulle, en tarkoittanut nyt Ukrainaa tai Mongoliaa matkakohteena

Vierailija
24/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on yksi lapsi ja viikko ulkomailla maksaa n. 5-6k. Siihen säästellään pitkin vuotta ja otetaan hiukan po-tuloista sivuun. Muuten tehdään pidennettyjä vkl ja välillä myös miehen kanssa kaksin.

Me on varattu ensi kesälle Kreetalle pakettimatka allinclusivella 2 aikuiselle ja yhdelle lapselle kahdeksi viikoksi hintaan 2500 e.

Vierailija
25/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuussa alkaa pk-seudulla koulu 9.8 ja on selvä, että hinnat on alhaisimpia jo silloin. Tuollaisia hintoja ei ole koulujen loma-aikana, jolloin itse aiomme lähteä. 

25.7.-1.8.2018 595 €/4 henkilöä

Vierailija
26/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jää normaali arjessa puolet 4600 euron nettotuloista käyttämättä..siis jos ei olis pitkin vuotta mitään huveja, ostettavaa, uusittavaa, korjattavaa tms. Kyllä siitä 25 tonnista nyt yhden loman maksaa ihan kivuttomasti. Salaisuus on pienet pakolliset menot. 2 palkasaajaa ja 1 koululainen.

Vierailija
27/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sitä mennä vaikka Mongolian maaseudulle, en tarkoittanut nyt Ukrainaa tai Mongoliaa matkakohteena

Älä nyt. Mua nauratti tää Ukrainan reissaaja.

Vierailija
28/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä nyt. Mua nauratti tää Ukrainan reissaaja.

Miksi?

-eri

Vierailija
29/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No me oltiin viikko niinkin lähellä kuin Riika ja siihenkin reissuun paloi 2000€, lennot pikkasen päälle 800€ ja airbnb:n kautta vuokrattiin kolmio joka maksoi ~450€. Ei kyllä säästelty yhtään ruuissa tai missään muussakaan. Kaikki retket ja museot tulee vaan maksamaan oli kohde mikä hyvänsä. Muualla ei juuri käytykään, joku lintsi ja puuhamaa joo mutta mitään sen kummempaa. Ens kesänä ehkä Puolaan/Liettuaan. En edes halua kesällä minnekään kuumaan paikkaan.

Vierailija
30/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh just selasin äkkilähtöjä ja viikko Kreikassa (sis lennot, hotellin ja aamiaisen) oli 300-400e kohteesta riippuen. Toki noissa pitää olla valmis lähtemään parin päivän varoitusajalla ja isommalle porukalle ei välttämättä löydy kivaa diiliä. Mutta halpoja lentoja on mahdollista varata muutenkin kunhan on tarkkana ja vertailee hintoja ja etsii tarjouksia, sama pätee hotelleihin. Airbnbt ja jotkin hostellit ovat myös varteenotettava vaihtoehto. Yövyimme viime vuonna Roomassa siistissä hostellissa jota ei erottanut hotellista muu kuin hinta. Meillä oli oma huone ja suihkutilat ja kaikki oli tip top.

Vierailija
31/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan maksaa ihan sikana. Tuolla pääsee ehkä Tallinnaan tai Ruotsiin , mutta ei siihen muuta mahdukaan kun ruoka yms maksaa niin paljon. Kuitenkin melkein kaikki perheet ( työelämässä olevat) matkustelevat mm. Välimerelle tai Lappiin tms. Ei siinä riitä tonni eikä kaksi, vaikka ei mitään luxuslomaa hankkisikaan. Perusloma lapsiperheellä on se 3-5 tonnia käyttökuluineen, olettaen että lapsia on enemmän kun 1. Pelkkä viikko ulkomailla on se 4 tonnia.

Eivät kaikki matkustele. Eivät vaikka ois  varaa.

terkuin

lomaraha 3500 euroa nettona

Vierailija
32/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä sen, joka saa viidelle hengelle vaikka lennot Kreikkaan, majoituksen ja ruoat viikoksi 1300 eurolla. Ei todellakaan onnistu. Pakettimatkat tulevat usein jopa halvemmiksi, jos ei voi varata vuotta etukäteen...

Älä itke, sua ei oo kukaan pakottanut tekeen 3 lasta.

Vierailija
33/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaminen on taitolaji. Meillä ei koskaan mene tuhansia matkoihin koska seuraan lentotarjouksia ja vuokraan asunnon.

Vierailija
34/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tuollaista lomabudjettia täällä :D 300-400 € oon varannut lomahuvituksiin (4 vko) ja se ei toivottavasti kaikki edes mene. Lomalla menee jo ruokaan enemmän rahaa kuin normisti... Jos on lämpimät säät, niin rannalle ei maksa onneksi kuin eväät ja polttoaineet.

Vierailija
35/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perusloma Välimerellä yksi viikko  (kaksi aikuista, kolme koululaista.)

-Perushinta 3400e , 4 tähden hotelli ja tämä oli jo tosi "halpa", aamukahvi kuuluu hintaan

-tuohon ruuat, limut, jätskit, taksit, pienet matkamuistot, aktiviteetit, ei käytetä alkoa kuin ehkä muutama lasillinen matkan aikana, käyttöraha on vähintään 1500e

-tämän lisäksi lomaa 2-3 viikkoa kotimaassa, jotain  pientä tehdään, ruokaa kuluu kotonakin ja jotain käyntejä lähitienoolla,

-Ei todellakaan riitä 1300e

Ja huomattakoon, että kyseessä on perusmatka edullisimmasta päästä, ei todellakaan mikään luxusmatka. Turkkiin ois päässyt 500e halvemmalla, mutta ei nekään käyttörahoineen mitään hapoja loppujen lopuksi ole.

Me lähdetään turkkiin elokuun lopulla viikoksi. Äiti, isä ja 4 lasta joista 1 on ylä-asteella, 2 ala-asteella ja yksi 1-vuotias.

Meidän reissu maksoi sen 2900 euroa eli sen 500 halvempi kun teidän reissu.

Varattiin jo matka kreikkaan mutta peruttiin se ja varattiin tuo Turkki koska hotelli oli hienompi ja parempi ja siihen kuului all inclusive. Kreikka olisi ollut itse asiassa 300 euroa halvempi mutta ei all inclusivea.

Varattiin joulukuun lopussa matka ja valittiin edullisin viikko. Lasten loma-aikana oltaisiin pulitettu tonnin verran enemmän.

Nyt olen kotihoidontuella eli tuo all inclusive oli aika ehdoton. Tuhlurahaa ei paljoa ole muttei sitä nyt tarvi ollakaan. Jos nyt yhden retken tekee ja vähän jotain matkamuistoa.

Ens vuonna ei lomareissua tehdä eikä sitä seuraavana. Risteilyt korkeintaan. Kotihoidontuella kun ei juhlita.

Ei ole pistää 1300 euroa nyt pariin vuoteen matkusteluun ja jos olisi niin se riittäisi erinomaisesti!

Vierailija
36/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo. 30% vietiin lomarahoista, töissäkin sai koko vuoden tehdä pitempää työviikkoa vaikka palkkaa ei maksettu lisää. Onko reilua ja miten meni taas omasta mielestä? Juhannuksesta elokuun alkuun olen työtön, joten ne lomarahatkin leikattiin suoraan työttömyyspäivärahasta. Eli en saanut perheelleni yhtään lomarahaa.

Näin se suomi kohtelee hoitoalalla olevia, pienipalkkaisia ja määräaikaisissa työsuhteissa olevia naisia, jotka koittaa kasvattaa tänne uusia veronmaksajia ettei ne kaikki tulis jostain somalian saarelta. Mun lapset pääsi huvipuistoon koska isovanhemmat maksoi, että silleen.

Vierailija
37/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hv kirjoitti:

Joopa joo. 30% vietiin lomarahoista, töissäkin sai koko vuoden tehdä pitempää työviikkoa vaikka palkkaa ei maksettu lisää. Onko reilua ja miten meni taas omasta mielestä? Juhannuksesta elokuun alkuun olen työtön, joten ne lomarahatkin leikattiin suoraan työttömyyspäivärahasta. Eli en saanut perheelleni yhtään lomarahaa.

Näin se suomi kohtelee hoitoalalla olevia, pienipalkkaisia ja määräaikaisissa työsuhteissa olevia naisia, jotka koittaa kasvattaa tänne uusia veronmaksajia ettei ne kaikki tulis jostain somalian saarelta. Mun lapset pääsi huvipuistoon koska isovanhemmat maksoi, että silleen.

Miksi hoitoalalla oleva on kesällä työtön?

Vierailija
38/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viikon Lapin reissu neljältä hengeltä maksoi n. 700 euroa kaikkineen. Bensakulut vajaa 200 euroa (ja bensa on nyt ennätyskallista!), siellä sitten kiipeilypuisto 25 e/hlö, Tonttula 15 e/hlö, muutamat hissiliput n. 50 e, paluumatkalla yö Oulussa airbnb'ssä n. 100 e. Ruokaan meni normaalia enemmän rahaa, varmaan n. 150 e verrattuna siihen mitä kotosalla oltaisiin syöty. Itse mökki tuli ilmaiseksi miehen työpaikan kautta. Sitten vielä Särkänniemireissu (rannekkeet vain lapsille), lautalla piknik lähisaareen, Helsinkipäivä... Varmasti alittuu tuo 1300 euroa meidän keskituloiselta perheeltä. 

Vierailija
39/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viikko etelässä 4 hengelle:

menopaluulennot Helsinki - Palma de Mallorca 700 e

hotelli viikoksi meren rannalta palveluiden läheltä 500 e

budjetti viikoksi kohteessa 100e/pvä, esim. retkiä vuoristoon, joka päivä joku retki ja ulkona käydään syömässä, hyvin vähän altaalla oleilua.

=  1900 e

Maksetaan miehen kanssa puoliksi, hyvin on varaa kerran vuodessa käydä etelässä neljän hengen perheenä, vaikka olen ollut jo kolme vuotta vain osa-aikatöissä ja puolet vuodesta työttömänä. Asuntovelkaa on ja autolainaa myös.

Tässä on kaikki puppua.

Lennot. Ei onnistu. Hotelli ei onnistu

Ja ruoka plus käyttöraha 25e per henki per vrk. Se riittää ehkä jätskeihin

Vierailija
40/49 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on talo Thaimaassa, lentoliput maksaa viidelle 2500 ja paikanpäällä on halpaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän