Kuinka kalliita puhelimia ostatte teineillenne?
Meidän teini tarvitsisi uuden puhelimen ja haluaisi iphone 7. Tuo on kuitenkin aivan todella hintava, maksaa 590€. Teini sanoi, että "kaikilla" on iphonet, ja jos on vaikka samsungin puhelin niin naureskellaan ja pidetään köyhänä. Onko teidän teineillä sitten millaiset puhelimet, ja kuinka kalliita puhelimia ostatte teineillenne? Minun mielestä on järjettömän paljon yli 300€ teinin puhelimesta.
Kommentit (37)
Iphone, ettei lapset joudu kiusatuksi.
17 v sai 200 € luurin ja 13 vuotiaalla on satasen luuri.
Riippuu vähän teinin iästä, alle 15v ei hyödy millään tavalla yli 300€ älypuhelimesta. Kerrot suoraan, että teidän budjetti on vaikka sen 200 - 300 € ja ylimenevän osan säästää ja maksaa itse jos haluaa kalliimman puhelimen.
Ei siis taida olla kaikilla noita "kalliita" luureja. Mutta onko siinä perää, että edullisemman puhelimen käyttäjiä jotenkin halveksutaan?
Ap
17 ja 13 vuotiailla huaweit, jotka maksoi noin 250€ ja 16v iphone 7, josta maksoi itse 200€, kun ei muu luuri kelvannu.
Mulla ei ollut teininä puhelinta ollenkaan.
Vaikka iPhone on kallis on se myös ehdottomasti paras puhelin! Meillä käytettiin samsungeja, kunnes mies sai töistä iPhone 7 ja sen jälkeen vaihtui meillä muillakin perheessä puhelimet appleiksi. Lapsilla 6s ja 6s plus. Itseltä löytyy 8. Androidiin ei meillä palata!
600-700€ maksoin 15v:n puhelimesta, 13v:n 350€
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän teinin iästä, alle 15v ei hyödy millään tavalla yli 300€ älypuhelimesta. Kerrot suoraan, että teidän budjetti on vaikka sen 200 - 300 € ja ylimenevän osan säästää ja maksaa itse jos haluaa kalliimman puhelimen.
Näin on meillä toimittu ja hyvin toimii! Voi sitä onnellisuuden määrää kun teini sai rahat kasaan ja käytiin ostamassa uusi ompun puhelin ;).
IPhonet on nykyään pakolliset,ettei joudu kiusatuksi. Meidän pitäjässä on ylä-aste ikäsillä menossa joku
ooksä köyhä vai?? juttu. Pitää olla tietynlainen auto perheessä, mopoauto tiettyä merkkiä ja sitten ne muut:
vaatteet,puhelin yms. Eli meillä on jo mones iPhone menossa, nyt X.
60 e, sillä saa peruspuhelimen. Jos parempaa haluavat, maksavat itse. 19 v tyytynyt tohon, 17 v maksanut itse lisää 100 e, 12 v valittaa, muttei halua säästää itse.
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkiset puhelimet teineilläsi on?
Ap
Maalaisjärjen käyttö lienee sallittua? Ap ostaa teinilleen just sellaisen luurin johon teillä on varaa! Jos tuolle linjalle lähtee, että pitää olla sitä tai tätä koska kiusaaminen, ei loppua ole näkyvissä...
Parasta mitä lapselleen voi antaa on niin hyvä itsetunto, että se kestää luusereiden turhanpäiväisen suunsoiton.
Vierailija kirjoitti:
60 e, sillä saa peruspuhelimen. Jos parempaa haluavat, maksavat itse. 19 v tyytynyt tohon, 17 v maksanut itse lisää 100 e, 12 v valittaa, muttei halua säästää itse.
Millaisen puhelimen saa oikein 60€??
Just ostin esikoiselle 16v. Samsung Gaxy 8 plussan. Kuopuksella on Iphone 6s.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ollut teininä puhelinta ollenkaan.
Ajat muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärjen käyttö lienee sallittua? Ap ostaa teinilleen just sellaisen luurin johon teillä on varaa! Jos tuolle linjalle lähtee, että pitää olla sitä tai tätä koska kiusaaminen, ei loppua ole näkyvissä...
Parasta mitä lapselleen voi antaa on niin hyvä itsetunto, että se kestää luusereiden turhanpäiväisen suunsoiton.
En halua, että teini joutuu kiusatuksi, teineillä on vaan tapana, että yksi ainoa on oikea, ja muu on sitten halpaa ja huonoa...
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä merkkiset puhelimet teineilläsi on?
Ap
Iphone ja Honor
150 € annettiin rahaa ja kehoitus mennä hankkimaan lisää, jos ei riitä. Näytti riittävän. Jos uusi puhelin sattuu "rikkoutumaan" korjataan se (yleensä itse). Ei hankita uutta ennenkuin on käynyt vanhanaikaiseksi. Korjauksen ajaksi annetaan Nokia 3110i käyttöön.
Alle 150e ovat nykyiset, samsungin.