Jatkuva uupumus, mutta kilpirauharvot kunnossa
Mistä muusta voisi johtua kun muutkin oireet viittaavat kilpirauhasen toimintahäiriöihin? Kai sitä on vain uskottava labratuloksia ja elettvä asian kanssa. Ei löydy myöskään mitään B12 tai muuta hivennäis/kivennäisaine puutoksia.
Kommentit (68)
Onko todella niin että nykyään väsymys on aina sairaus ja lääkärin pitää löytää sille biokemiallinen syy? Kertoo paljon yhteiskunnasta. Tunnen paljon ainakin itse töissä, lastenhoidissa ja yms. omaishoidossa väsyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Sama, niin outoa, tsh kokoajan 2-4.
Sit t4v 10-14??
Itse sairastan kilpirauhasen sairautta ja arvoni ovat pomppineet miten sattuu. Kokemusta löytyy siis monenlaisista arvoista ja itse olen huomannut voivani hyvin jos tsh alle 2 ja t4v yli 15.
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisikin kiva, jos joku osaisi selittää mikä se kuuluisa TSH on, jonka pitäisi olla aivan ehdottomasti alle kaksi ja miksi sen pitäisi olla juuri alle kaksi? Entä mikä on T4V. Näiden hommien pitäisi toki olla hallussa, ennen kuin lähtee toitottamaan siitä, miten ''virallinen totuus'' on väärin
Terveellä ihmisisellä TSH on yhden paikkeilla. Lisäksi pitää tutki T4V aj T3V. Asun ulkomailla, ja lääkäri aloittaa koelääkityksen, jos Tsh on yli 2,5 ja T4v- ja T3v-arvot ovat huonot. Ja tietysti pitää olla vajaatoiminnan oireet.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minulle endokrinologi selitti kyllä tsh:n ja t4v:n ekalla käynnillä ja oletan kyllä muidenkin asiasta keskustelevien tietävän nämä.
Mulla Quasimodon totesi yleislääkäri, eikä selitellyt mitään. Sanoi vain, että seurataan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisikin kiva, jos joku osaisi selittää mikä se kuuluisa TSH on, jonka pitäisi olla aivan ehdottomasti alle kaksi ja miksi sen pitäisi olla juuri alle kaksi? Entä mikä on T4V. Näiden hommien pitäisi toki olla hallussa, ennen kuin lähtee toitottamaan siitä, miten ''virallinen totuus'' on väärin
Terveellä ihmisisellä TSH on yhden paikkeilla. Lisäksi pitää tutki T4V aj T3V. Asun ulkomailla, ja lääkäri aloittaa koelääkityksen, jos Tsh on yli 2,5 ja T4v- ja T3v-arvot ovat huonot. Ja tietysti pitää olla vajaatoiminnan oireet.
Joo. Ite aikanaan tällä arvolla menin, huononi, pomppii vissiin ihan miten sattuu. Ei lääkitystä.
Lopen uupunut, oireita, arki ei suju....
Ainakin minulle endokrinologi selitti kyllä tsh:n ja t4v:n ekalla käynnillä ja oletan kyllä muidenkin asiasta keskustelevien tietävän nämä.