Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kissan vaikutus mielenterveyteen

Vierailija
12.07.2018 |

Kun asiasta on vaikka kuinka paljon tutkimustietoa, että kissojen hormonit muuttavat ihmiset passiivisiksi kissojen orjiksi, niin miksi haluatte tehdä niin ihmiskunnalle? Pelkkää pahuuttako?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

http://mentalfloss.com/article/51154/10-scientific-benefits-being-cat-o…

Studies have shown that just watching cat videos on the internet can boost a person's energy and create positive emotions—so it's no surprise that actual cat ownership has a number of benefits. Here are a few.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissojen trollit ovat vallanneet ketjun.

Vierailija
24/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapa pari linkkiä. Kuukletin ihan ameriikan kielelläkin, mutta yhtäkään tuollaista väitettä tukevaa juttua ei löytynyt.

Googleta vaikka toksoplasmoosi. Tosin nuo suomalaiset tulokset ovat varmaankin sairastuneiden ihmisten kirjoittamia.

Tästä ei ole kyllä normaalille ihmiselle mitään vaaraa, jos sitä kissanp*skaa ei ihan väen vängällä kaivele sieltä laatikosta ja tunge suuhunsa. Jos on perushygienia kunnossa (sekä kissojen että omistajan), niin aika harvassa lienevät tapaukset, joissa toksoplasmoosiin on sairastunut. 

Itselläni on neljä kissaa eivätkä ne minua ole mihinkään suuntaan passivoineet. Heinätrolli ilmeisesti kyseessä, keksikää jotain parempaa.

Kissoilla ei ole koskaan perushygienia kunnossa, vai paskannatko itse eteisessä laatikkoon?

Se laatikko on kissan käymälä. Jos on mökillä puusee, siinähän paskannat laatikkoon sinäkin. On myös mahdollista opettaa kissa asioimaan wc-pöntöllä. Tai avaamaan ovi. Voi myös laittaa oveen tai seinään kissanluukun.

Vierailija
25/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan edes nähnyt meidän kissan pökäleitä, tekee tarpeensa ulos ja myös peittää ne.

Vierailija
26/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissat saivat suomeen presidentinkin. Ulkomailla on onneksi herätty pikkuhiljaa ongelmaan ja lapsiperheille ei suositella kissojen ottamista ollenkaan.

Vierailija
27/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa heti aluksi tilata ebaysta crazy cat lady starter kit.

https://imgflip.com/memetemplate/76462163/Crazy-Cat-Lady-Starter-Kit

Vierailija
28/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kissat saivat suomeen OMAN presidentinkin. Ulkomailla on onneksi herätty pikkuhiljaa ongelmaan ja lapsiperheille ei suositella kissojen ottamista ollenkaan.

Vierailija
29/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitapa pari linkkiä. Kuukletin ihan ameriikan kielelläkin, mutta yhtäkään tuollaista väitettä tukevaa juttua ei löytynyt.

Googleta vaikka toksoplasmoosi. Tosin nuo suomalaiset tulokset ovat varmaankin sairastuneiden ihmisten kirjoittamia.

Tästä ei ole kyllä normaalille ihmiselle mitään vaaraa, jos sitä kissanp*skaa ei ihan väen vängällä kaivele sieltä laatikosta ja tunge suuhunsa. Jos on perushygienia kunnossa (sekä kissojen että omistajan), niin aika harvassa lienevät tapaukset, joissa toksoplasmoosiin on sairastunut. 

Itselläni on neljä kissaa eivätkä ne minua ole mihinkään suuntaan passivoineet. Heinätrolli ilmeisesti kyseessä, keksikää jotain parempaa.

Kissoilla ei ole koskaan perushygienia kunnossa, vai paskannatko itse eteisessä laatikkoon?

Se laatikko on kissan käymälä. Jos on mökillä puusee, siinähän paskannat laatikkoon sinäkin. On myös mahdollista opettaa kissa asioimaan wc-pöntöllä. Tai avaamaan ovi. Voi myös laittaa oveen tai seinään kissanluukun.

Nuoletko myös hanurisi puhtaaksi ja sen jälkeen isäntäsi kättä?

Vierailija
30/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tulee kyllä vauhdilla uusia hulluja. Kissahullua en ainakaan itse muista ennestään, miten muut? 

Vierailija
31/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toksoplasma ei ole hormoni.

Vierailija
32/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tulee kyllä vauhdilla uusia hulluja. Kissahullua en ainakaan itse muista ennestään, miten muut? 

Kissahulluus on ehkä vähän huono termi koska eihän ne ihmiset tavallaan hulluja ole, eivät vain pysty enää ajattelemaan rationaalisesti.

Vierailija
33/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen huono vitsi.

Ei naurata yhtään

t. Misse 5 v.

Vierailija
34/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toksoplasma ei ole hormoni.

Todennäköisesti toksoplasmoosiloiset toimivat välittäjänä kissojen hormoneille, mutta tätä mekanismia ei vielä tarkasti tunneta.

Vierailija
35/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Several studies in the past have indicated that the Toxoplasma parasite can affect people’s personality by slowing down their reaction times or making them more likely to take risks. Some studies have linked the cat parasite with psychotic disturbances in humans such as self-harm and suicide, and even serious psychiatric illnesses such as schizophrenia."

Vierailija
36/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielenterveyteni lähinnä kärsi, kun talossa oli kaksi itsekästä kissaa (ja niiden narsistinen "isä"). Kaikki aiheuttivat rahalliset tappiot, kun sohvat, tuolit, vaatteita ym. piti heittää pois tuhojen jäljiltä.

Tuholaiseläimiä kerta kaikkiaan. Ja kylmiä sellaisia.

Vierailija
37/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tällaisessa hellyydettömässä ja seksittömässä liitossa kissalla on hyvin suuri mielenterveyttä ylläpitävä vaikutus. On edes joku, jota helliä, paijata, silitellä ja jolta saa vastarakkautta.

Vierailija
38/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuoletko myös hanurisi puhtaaksi ja sen jälkeen isäntäsi kättä?

Ei ole hanuria, mutta kosketinsoitin.

Vierailija
39/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä palvon kissojani. Olen kai sairas. Pirun hormonit

Vierailija
40/44 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis oikeissa tieteellisissä tutkimuksissahan on todettu, että ihmiset jotka omistavat kissoja tai koiria ovat terveempiä niin henkisesti että fyysisesti kuin ne joilla ei ole lemmikkejä.