Ystävä soitti ja tuli taas paha olo ja tarve suojautua
Aloitti taas ilkeilyn. En pysty puhumaan mitään kun "ystävä" oli tuolla päällä.
Mahdollisesti oli juonut.
Ja miten se aiheuttaakaan pahan olon vain soittamalla.
En keksi mitään ratkaisua tähän.
Kommentit (22)
Ihmettelen suuresti, että miksi pidät näitä hankalia ihmisiä vielä elämässäsi. Sumplit ja taiteilet ja vedät raoja kun ei olis mikään pakko. Itse en koskaan lähde tällaiseen, myrkylliset ihmiset saavat samantien lähteä elämästäni. En jaksa enkä halua taiteilla heidän kanssa ja vetää heidän puolesta rajoja.
No, ihmiset tekevät erilaisia valintoja, mikä on ihan jees silloin kun osaa elää valintojensa seurausten kanssa. Sinä näköjään osaat.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on pari myrkyllistä kaveria. Ystäviksi en heitä voi kutsua, kavereiksi/tutuiksi kyllä. He taas pitävät minua hyvänä ystävänä, koska kohtelen heitä aina kauniisti ainakin verrattuna muihin heidän lähipiirissään. Osa nimittäin provosoituu heidän käytöksestään ja antaa takaisin, vissiin suurin osa, osa katkaisee välit.
Itsekin teen niin, etten pidä tiheästi yhteyttä heihin. He ehtivät olla noin 5 kertaa yhteyksissä muhun päin ennen kuin itse otan yhteyttä kerran heihin. Kun soittavat, en aina vastaa, vaan soitan takaisin sopivalla ajalla kun olen ensin henkisesti varautunut. Jos tulevat yllätysvierailulle, kehitän välillä jotain muuta menoa niin etten voi ottaa heitä vastaan tai ainakaan pitkään olla ennen lähtöä. Jos haluavat sopia etukäteen tapaamista, niin välillä ei sovi pikkusyistä ja jos olen sopivalla fiiliksellä niin sitten vaan sopii, ehkä joka toinen tai kolmas ehdotuskerta. Itse ehdotan tapaamista heidän kanssaan ihan äärimmäisen harvoin.
Toinen heistä esim. on sellainen, että hänen mielestään on normaalia purkaa hänen omaa pahaa oloaan muihin kiukuttelemalla, piikittelemällä, iskemällä kaverin herkkiin paikkoihin jne. Se on hänestä ihan normaalia naisen elämää! Sen sijaan annas olla jos itse muotoilet jonkun lauseen sellaiseksi, että hän saa tulkittua sieltä esiin minkäänlaista piilopottuilua, niin loukkaantuu verisesti. Ei niin voi kenellekään sanoa!!! Yhyy. Ja aina pitää tehdä niitä juttuja mitä hän haluaa tehdä eli toisen pitää joustaa, vaikkei tykkäisi samasta bändistä kuin hän niin koska ollaan ystäviä niin ystävän pitää joustaa ja tulla hänen seurakseen katsomaan. Hän taas ei jousta ikinä vaan tyrmää kaikki ystävien ehdotukset huonoina. Hän ei jaksa kuunnella ystävien juttuja, milloin ne on tylsiä, liikaa jaarittelua, tylsä elämä, ei avauduta tarpeeksi, vuodatetaan liikaa tms. Mutta hänen juttujaan pitää kyllä kuunnella!!!
No niin, miksikö roikotan heitä kavereinani elämässäni? Mulle ei olisi iso menetys, jos lakkaisivat olemasta mun kavereita, se olisi ihan jees. Ei haittaisi. Kuitenkin haluavat kovasti olla ystäviäni ja ei sekään haittaa, kun pitää selkeät rajat. Ihan hauskaakin seuraa ovat välillä ja ei mene pahan kiusaamisen ja alistamisen puoelle, kun pitää etäisyyden isona. Niin henkisesti kuin fyysisestikin. Ja oppiipa tulemaan tollaistenkin tyyppien kanssa toimeen, jos tulee myöhemmin vielä tarvetta, tässä kun harjoittelee... XD
Tsempit ap!
Tää hlö on yrittänyt sumuttaa mua kertomalla että pari läheistäni ovat muka mua vastaan.
Outoa ja valetta koska mulla on hyvät välit heihin.
Tekee tätä joskus raivonpuuskassaan eli drinkin jälkeen.