Söin innolla Lidlin jäätelöä ja sitten tajusin syöneen transrasvapommin
Jäätelön ainoa rasva on kookosrasvaa. Eikä siis sitä mukaterveelliseksi väitettyä kookosöljyä, jota nykyään joka paikassa myydään. Vaan tämä on mautonta, käsiteltyä kookosrasvaa, samaa jota myydään munkkien paistoon.
Söin kolme jäätelöä ja teki mieli vetää sormet kurkkuun ihan terveyssyistä.
Kommentit (14)
Eivät aina edes myymälässä merkitse että kyseessä on kasvirasvajäätelö. Pitää tihrustaa se pienellä yhdeksällä kielellä painettu teksti, että tietää.
Lidlistä EI KOSKAAN:
- leivonnaisia
- pakasteita (jopa karjalanpiirakoissa palmurasvaa)
- täytesuklaata ja konvehteja
- kosmetiikkaa (otsa täynnä näppyjä)
- kahvia
- pesuaineita
3 jäätelöä kerralla? Oliko jotain mini tuutteja?
Liidi vihaajan iltapurkaus ;-) Vai vittuuntunut kkauppias ;-) Liidi rulettaa
Se on just toi rasva mikä on huonointa mahdollista. Just joku palmurasva ja kookosrasva.
Kyl sännyt varmaan kuolet sydäriin.
Minä olen ostanut aina kermajäätelöitä. Onko niissä kookosrasvaa?
Näköjään aivohalvaus tuli heti ;-)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ostanut aina kermajäätelöitä. Onko niissä kookosrasvaa?
Liidiruuassa on atomia ja myrkyä!
Saksalaiset on kaikki kuollu
ap
Jäätelöissä käytetään yleisesti tranrasvaa halutun rakenteen saamiseksi. Sitä ei merkitä tuoteselosteeseen sillä nimellä vaan rasvahappojen mono- ja diglyserideinä. Esim. terveelliseksi kuviteltu kaurapohjainen oatly-jäätelö sisältää transrasvaa.
Miksi ahmit noin paljon kerralla?
Lue se tuoteseloste ennen kuin ostat niin ei tarvitse jälkeenpäin hämmästyä. Ei sitä kaurapohjaista jäätelöä ymmärtääkseni kukaan sinänsä terveellisempänä pidä, kunhan on vegaanista.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ahmit noin paljon kerralla?
Veikkaan syyksi, että oli niin hyvää.
Lidlistä ei kannata ostaa mitään pakasteita eikä makeita leivonnaisia. Ovat täynnä niitä pahimpia rasvoja palmusta, kookoksesta ym.