Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pakotan itseni harrastamaan liikuntaa? Katastrofaalisen huono kunto :(

Vierailija
11.07.2018 |

Miten ihmeessä saan pe*seeni penkistä ylös ja kuntoa kohotettua, kun olen vaan niin älyttömän laiska?

Mä olen nyt viime aikoina tajunnut oikein kunnolla miten järkyttävän huonossa kunnossa olen, enkä silti saa itseäni motivoitua liikkumaan. Jouduin äskettäin olosuhteiden pakosta juosta ehkä kymmenien metrien matkan ja huomasin, että varmaan jo ekan kymmenen metrin jälkeen vauhti oli hidastunut kävelyvauhtiin ja olin ihan kuollut tuon jälkeen. Joskus olen kokeillut jotain Youtuben 10 minuutin aloittelijoiden jumppavideota minkä jälkeen olen ihan naatti, ja seuraavana päivänä lihakset niin kipeät ettei toivoakaan tehdä samaa treeniä uudestaan. Huomasin myös valokuvasta, jossa näyin seisoskelemassa taustalla, että ryhti on niin huono, että alan kohta muistuttaa Quasimodoa.

Mulla ei ole mitään "oikeaa" syytä olla liikkumatta, ei ole ylipainoa, sairauksia tai vaivoja, ei edes traumoja liikuntatunnilta, vaikka huonokuntoinen olin jo kouluikäisenä.

Onko kellään mitään vinkkejä motivoitumiseen? Rahaa mulla ei ole ole laittaa liikuntaharrastuksiin, joten mikään sali tai ohjattu liikunta ei tule kysymykseen. Kaverit on myös niin kaukana, ettei heistä ole seuraksi liikuntaan.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
12.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kuuntelen kävellessä musiikkia/kuunnelmia/asiaohjelmia/viihdettä/keskusteluohjelmia jne. Ihan huomaamatta tulee askeleita ja kilometrejä.  Eikä tule mietittyä, että on pakko liikkua, vaan kuuntelempa jotain kivaa ja kävelen siinä samalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi