Exän piti ottaa lapset kahdeksi viikoksi, lähtikin lomalle
"hei sori, voisko lapset tullakin elokuussa viikoksi ennenkuin koulu alkaa kun Maria otti meille äkkilähdön ja lähdetään huomenna"
No ok. Kai se sitten on ookoo, vaikka just nyt raivostuttaa. Onneks viesti tuli aamulla, niin sain peiteltyä raivon lapsilta ennenkuin heräsivät.
Saan varmaan usean viestin siitä että mua harmittaa että joudun perumaan omia menojani. Ja joo, harmittaa se, mutta enemmän harmittaa kun lapset taas odottivat isänsä näkemistä ja pikkusiskon näkemistä, turhaan.
Keväällä peruuntui usea viikonloppu, koska pikkusiskolla oli koliikkia ja perhe ei saanut nukuttua. Kesän alussa lasten piti olla ekat kaksi viikkoa isänsä luona, olivat reilun viikon kun he lähtivät äitipuolen sukulaisiin.
Ja sitten se, saisi edes itse selittää asiat lapsille mutta en vaan oo tarpeeks kova vaatimaan tätä. En halua pelata lapsilla tätä peliä.
Kommentit (183)
En ymmärrä miksei isä ostanut lippuja myös lapsille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ex mies lähti poikamme kanssa kiertämään Saksaa. Koulu kun loppu, niin seuraavana päivänä lähtivät ja palaavat viikko ennen koulunalkua. Saan olla 2kk yksin.
Kiva juttu sulle. Miten tämä liittyi aloittajan ongelmaan?
Ei mitenkään, mutta kaikki isät eivät ole luusereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun ex mies lähti poikamme kanssa kiertämään Saksaa. Koulu kun loppu, niin seuraavana päivänä lähtivät ja palaavat viikko ennen koulunalkua. Saan olla 2kk yksin.
Kiva juttu sulle. Miten tämä liittyi aloittajan ongelmaan?
Ei mitenkään, mutta kaikki isät eivät ole luusereita.
Ei täällä kukaan niin luullutkaan. Se vaan nyt ei aapeetä kauheasti auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin yhteyttä lastenvalvojaan ja sopisin tapaamisen, jossa käydään läpi tapaamisen sääntöjä. Laita paperille ylös nämä tapahtuneet jutut, jotta voit pohjautua faktoihin.
Ei ole juridesti säädetty mitään sääntöjä, joka velvottaisi muualla asuvaan vanhempaan sopimusta noudattamaan. Muualla asuvan vanhemman ainoa velvollisuus on maksaa elatusmaksuja, piste.
Öö... Kyllä ihan juridiikka sanoo, että sopimuksia on velvollisuus noudattaa. Se on ihan toinen juttu, että tapaamissopimuksissa ei ole yleensä sovittu mitään sanktioita noudattamatta jättämisestä eli keinot pakottaa noudattamaan sopimusta ovat vähäiset. Mutta ei se tarkoita, ettei olisi velvollisuus noudattaa sopimusta.
Lain kirjain on kuollut jos ei ole keinoa pakottaa sen noudattamiseen. Toimin itse viranomaisena, ja käytännössä röyhkeät toimivat miten tykkäävät, ja vain kuuliaiset noudattavat sopimuksia, joiden rikkomisesta ei ole mitään sanktiota.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Käytiin tuossa lyhyttä viestikeskustelua että seuraavan kerran voisi etukäteen vähän miettiä että ovatko lapset vai yllätysmatkat tärkeämpiä. Hän sitten veti marttyyrivaihteen päälle ettei sitten lähde sinne matkalle, kun kahden lapsen liput maksaisi lisää näin ja näin paljon. Oli pitänyt muka kysyä multa että voisiko lapset tulla tänään illalla jo että pääsisivät mukaan matkalle, (piti siis mennä perjantaina) mutta en olisi kuulemma kuitenkaan päästänyt ap
No mutta hyvä jos isukki peruu reissunsa ja jää lasten kanssa kotiin! Hienoa ap että ryhdistäydyit 😀👍. Älä välitä marttyyriasenteesta tai anna sen hämätä. Lapset iskälle vaan kuten oli sovittu ja sinä rinta rottingilla omiin menoihisi.
Mä olen just tänään ollut samojen ajatusten parissa.
Millä sen lasten isän saisi tajuamaan, ettei lapsuusaikaa voi siirtää epämääräiseen tulevaan. Ei ole kyse minun vapaa-ajastani, vaan siitä että lapset saavat olla isänsä kanssa.
No, eivät ole lapsia kauaa enää, ovat jo omaa elämäänsä eläviä nuoria. Kohta ne itse päättää, huvittaako niitä mennä iskälle vai ei.
Eron syy oli ympäripyöreästi se, että miehelle oli työt ja harrastukset perhettä tärkeämpää. Nyt käy sääliksi, ettei hän enää ole osa perhettä jota oli perustamassa.
Tai ehkä hän ei ymmärrä miksi häntä pitää sääliä, mistä hän jää paitsi.
Vierailija kirjoitti:
No mutta hyvä jos isukki peruu reissunsa ja jää lasten kanssa kotiin! Hienoa ap että ryhdistäydyit 😀👍. Älä välitä marttyyriasenteesta tai anna sen hämätä. Lapset iskälle vaan kuten oli sovittu ja sinä rinta rottingilla omiin menoihisi.
Isä varmaan hymyilee kuin naantalin aurinko seuraavat kaksi viikkoa lastensa kanssa, niinhän? Lapset tästä kärsii joka tapauksessa.
Jatkossa ap, suostu muutoksiin, jos ne oikeasti käy sulle, mutta älä suostu enää korvaaviin päiviin/aikoihin, jos nää muutokset siis tulee aivan liian viime tipassa.
Voivoi. Ap ei nyt pääsekään karaokebaariin imemään sidukkaa elarirahoilla ja pokailemaan Makea ja Peraa.
Ap on ihan itse sitä eroakin aikanaan varmasti hakenut, kantakoon nyt vastuunsa isänsä riistämisestä lapsiltaan ja ydinperheen hajottamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä varmaan hymyilee kuin naantalin aurinko seuraavat kaksi viikkoa lastensa kanssa, niinhän? Lapset tästä kärsii joka tapauksessa.
Jatkossa ap, suostu muutoksiin, jos ne oikeasti käy sulle, mutta älä suostu enää korvaaviin päiviin/aikoihin, jos nää muutokset siis tulee aivan liian viime tipassa.
Miksi ihmeessä isän pitäisi hymyillä? Luuletko, että äiti hymyilee kun isä teki oharit? Lasten hoitamisessa ei ole kyse hymyilemisestä vaan omien velvollisuuksien hoitamisesta ja se kuuluu kaikille vanhemmille sukupuoleen katsomatta. Lapsia kun tekee niin on tilivelvollinen hoitamaan oman osuutensa oli parisuhteessa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
Isä esitti vain marttyyriroolia että peruuu...
Ja sä tartut siihen hurauttamalla isän pihaan lasten kanssa ja sanomalla, että ”hienoa, että tulit järkiisi!” ”Tainalla on ke hammaslääkäri ja Peralla pe kaverisynttärit. Ostakaa joku lahja ja askarrelkaa kortti. Mukavaa lomaa!” Ja häivyt omiin menoihisi.
Älkää naiset uhriutuko, että pakko on, ettei miehelle vaan tulis paha mieli vaan pidätte kiinni sovituista myös omalta osaltanne. Jessus!!
Vierailija kirjoitti:
Ja sä tartut siihen hurauttamalla isän pihaan lasten kanssa ja sanomalla, että ”hienoa, että tulit järkiisi!” ”Tainalla on ke hammaslääkäri ja Peralla pe kaverisynttärit. Ostakaa joku lahja ja askarrelkaa kortti. Mukavaa lomaa!” Ja häivyt omiin menoihisi.
Älkää naiset uhriutuko, että pakko on, ettei miehelle vaan tulis paha mieli vaan pidätte kiinni sovituista myös omalta osaltanne. Jessus!!
Onneksi yksikään tervejärkinen aikuinen ei laita lapsiaan tuollaisen tilanteeseen.
Ainoa keino säästyä tältä kuralta on olla tekemättä lapsia. Muuten saa varautua mihin tahansa ja valittaminen aivan turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasten elämällä ei vaan voi pelata mitään itsekästä kumpi saa tehdä mitäkin peliä.
Vierailija kirjoitti:
Se on helppo uhota ajanvietteenä käytettävällä keskustelupalstalla. Mutta oikeassa elämässä joutuu asettuttumaan niiden lasten asemaan. Se paskamyrsy joka tuosta syntyisi ei olisi lasten etu.
Vierailija kirjoitti:
Hae yksinhuoltajuutta.
Voi kuule lapsukainen, ei sitä tällaisella perusteella yksinhuoltajuutta saa :D :D Aivan turha lähteä riitelemään huoltajuudesta. Sitä paitsi yksinhuoltajuus ei tarkoita sitä että äiti voi päättää saako lapset nähdä isäänsä, vaan tapaamissopimus pitää sellaisenaan kuin se on tehty.
Ymmärrän että ap:ta harmittaa, omani on jo täysi-ikäinen, mutta samanlaista temppuilua se oli kun lapsi oli pienempi. Neuvoksi annan sen, että kun suunnittelet itse jotakin reissua itsellesi vain, tee se lasten isästä riippumatta, ja hoida lapsille joku muu hoitaja siksi aikaa. Kun älysin alkaa tekemään näin, niin harmitus hävisi, ja isä sai tavata lastansa silloin kun hänelle sattui sopimaan, ja se oli minulle vain ekstraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein kerran tuollaisen tempun ja opin, että en tee sitä toista kertaa. Lapset palautui minulle mummin kautta, mutta ei ihan suoraan. Isä oli vienyt heidät siskolleen ja sisko mummille. Enkä minäkään ihan ajokunnossa ollut, kun lapseni tuotiin polttereihin. Siinä sitten taksilla kotiin. Oli varmasti lapsille juhlallinen hetki.
Vaikka ap sen yksinhuotajuuden saisi se ei kumoa tapaamissopimusta. Yksinuoltajuutta ei muuten kovin kevyin perustein edes myönnetä. Isän pitäisi olla todella vaaraksi lapsilleen. Se on lisäksi pitkä ja kallis prosessi oikeudessa jos isä ei huoltjuudesta vapaaehtoisesti luovu.