Helteestä valittajat, valmistautukaa helvetillisiin tuskiin - tulossa + 30 :))
Suurin osa meistä nauttii, mutta ainahan te voitte muutta Pohjoisnavalle!
Kommentit (159)
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, kun täällä valitetaan helteistä, mutta nämä samat valittajat ovat ilmeisesti kuitenkin syyslomallaan, joululomallaan ja hiihtolomallaan työntymässä ulkomaille rantakohteisiin, jossa on helposti se +30 astetta hellettä. Miksi se tuntuu Suomessa kärsimykseltä, mutta siellä nautinnolta? Vai kärsimysreissulle eteläänkö te lähdette? :D +30 astetta on +30 astetta missä tahansa maailmankolkassa.
No ei todellakaan lähdetä minnekään etelän rantalomakohteisiin. Ajatuksen tasolla jo puistattaa. Jos haluan jossain eteläisemmässä kulttuurikohteessa käydä, niin sinne menen joskus muulloin, kun kesällä. Ei ole riesana myöskään valtavat turistilaumat, kun matkustaa sesongin ulkopuolella.
Helle ei sovi suomalaiselle. Kohta punakoita humalaisia ölisee taas joka nurkassa yötä myöten. Tutkitusti suomalainen ei muutenkaan oikein kestä hellettä. Pinna kiristyy ja rikokset lisääntyvät.
Juuri oli maikkarin sivuilla juttua Kanadasta. Lämpöä on ollut pitkään 30 astetta, ja ilmastoimattomissa asunnoissa asuvat ihmiset ovat hätää kärsimässä. Jotain viileämpiä tiloja on varattu kansalaisille, jotka eivät pysty enää asunnossaan asumaan kuumuuden vuoksi. Milloinkahan täällä on sama tilanne?
Niin, nauttikaa nyt te, jotka näistä super-, seksi- ja megahelteistä pidätte. Me muut yritämme vain kestää. Ei helle voi onneksi loputtomiin jatkua. Vaikka lööpit muuta huutaisivatkin.
Tulis nyt jo ne seksihelteet ja misut ottaa aurinkoa yläosattomissa rannoilla 😎
Vierailija kirjoitti:
Ihanaahan tämä on 😍 Sisälläkin lähes 30 astetta, uimassa en ole käynyt (inhoan järvivedessä uimista) ja suihkussa käyn kerran päivässä kuten ympäri vuoden. Eikä ole yhtään tukala olo - tai ikävä talven kuivaa ihoa, kuivia silmiä, sähköisiä hiuksia, kuivuudesta verta vuotavaa nenää, jatkuvaa pukemista jne. jne...
Sulla on liian kuiva sisäilma. Yleinen ongelma keskuslämmityskaudella. Pukemista lukuunottamatta muut samat talvioireet jäivät mulla sen jälkeen, kun hankittiin astmaatikkomiehen helpotukseksi kaksi ilmankostutinta. Meillä ilmankosteus (koneellinen ilmanvaihto) oli alimmillaan 19%, kun suositus on 30-40%. Mullakin iho ja hiukset voivat hyvin siellä ylärajoilla.
Hellejuntit lähtevät talvellakin röhnöttämäån tunkkaisiin hellepaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap ja SWIDDU MUA NAURATTAA teidän lumiakkojen narina. +30 ei ole edes paha lämpötila ja siihen pystyy kyllä tottumaan viikossa jokainen.
Ja kun Suomessa EI YÖLLÄ EDES OLE sitä 30, yöllä on.... 16 maksimissaan. Eli mites olisi jos osaisitte pitää verhot ja ikkunat kiinni päivällä ja avata ne illan tullen.
Säälittävää trollausta. Esimerkiksi MS-tautia sairastavat eivät totu tuollaisiin lämpötiloihin.
Jep. Valitan nyt tähän. Huimaa, oksettaa ja tykyttää. Ilma on paksua ja happi loppuu. Kertakaikkisen p*s*a ilma, liian KUUMA!
Joojoo, tankkasin jo vettä ja suolaa. Olis jo syksy.
Me paetaan maanantaina merille, tosin ei sielläkään kylmä ole ja tuuletkin ovat näillä tiedoilla suht laiskat.
Ei tämä helle häiritse, kun tuulettimet puhaltavat, kaihtimet ja verhot ovat tiukasti kiinni ja istun täällä alasti katsomassa telkkarista sarjoja ja elokuvia. Ulos ei voi mennä, onneksi on loma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nautitte helteestä, nauttikaa sitten. Tarkoittaa, että pysytte poissa vesistöistä, altaista, suihkuista ja ilmastoiduista tiloista. Tai pitäkää turpanne kiinni helteen ihanuudesta.
Niinpä. Hellehullut aina jauhavat, miten ihanaa on käydä ulkona nauttimassa auringossa ja sen jälkeen sitten mennään viileään kauppaan, ilmastoituun autoon, kylmään suihkuun ja nukkumaan ilmastoituun asuntoon. Mitä nauttimista tuo on, jos itsekin haetaan sitä viilennystä siellä sun täällä? Nämä hellehullut saisivat mennä töihin puutarhaan tai ravintolakeittiöön. Katsotaan sitten, oliko se helle niin mukavaa.
Kuka nyt helteellä haluaa töissä olla? Tai ylipäänsä kesällä? Kesät ja helteet ovat yksi iso syy sille, miksi olen opettaja :D
No niin, eli helle kelpaa sinullekin vain tietyissä tilanteissa. Mitenkäs se nyt niin? Etkö tykkääkään unettomista öistä ja hikisistä työpäivistä?
Ohis. Miksi helteisenä yönäkään pitäisi nukkua huonosti?
Hanki kattovalaisin tuuletin, jos ei ole ilmastointia. Liikkuva ilma viilentää vaikka se olisi hieman lämmintäkin. Ja kevennä peittoa, nuku pelkällä pussilakanalla tai osta kevytpeite, ei ole kallis ostos.
Ja töissä hikoilu on ammatinvalintakysymys. Kun opiskelee riittävästi niin ei tarvitse tehdä likaisia töitä ja hikoilla töissä.
kannattaako minun 12 vuotias poika tehdä puu hommia ulkona 30°C asteessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ap ja SWIDDU MUA NAURATTAA teidän lumiakkojen narina. +30 ei ole edes paha lämpötila ja siihen pystyy kyllä tottumaan viikossa jokainen.
Ja kun Suomessa EI YÖLLÄ EDES OLE sitä 30, yöllä on.... 16 maksimissaan. Eli mites olisi jos osaisitte pitää verhot ja ikkunat kiinni päivällä ja avata ne illan tullen.
Säälittävää trollausta. Esimerkiksi MS-tautia sairastavat eivät totu tuollaisiin lämpötiloihin.
Niin, ja entäs muut sairaat ja vanhukset joiden lämmönsietokyky on alentunut.
Mulla on viileä koti. Nou hätä. Töissä oleminen on kärsimystä.
Meillä ollut ilmastointilaite varmaan 10v , ja en ole katunut. Jättäkää ne limsat,karkit,kakut yms, pois niin vuodessa jo säästätte sen verran että voitte hakea ilmastointilaitteen. Ja ehkä myös laihdutte jolloin ei tartte edes kärsiä helteistä enää.
Suurin osa ei nauti helteistä eli aivan väärin aloittajalta.
En minäkään, mutta suon tämän oikein mielelläni niille, jotka nauttivat. Me viileästä pitävät saamme täällä Suomessa sitä aivan yllin kyllin.
Jos nyt yksi viikko jaksettaisiin valittamatta :D
Vierailija kirjoitti:
kannattaako minun 12 vuotias poika tehdä puu hommia ulkona 30°C asteessa?
Kyllä kannattaa. Juo vain tarpeeksi vettä ja ottaa vähän suolapalaa.
Ei tämä nyt mikään maailmanloppu ole, jos on 30 astetta lämmintä. Terveelle ihmiselle vähän epämiellyttävää useimmille, mutta ei vaarallista vaikka rehkisi, kunhan muistaa nestetasapainon.
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan vähän harmittaa tulevat "superhelteet", olen vieläkin niin vahingoniloinen juhannuksen kylmästä säästä ja sateesta, mikä siitä itkun ja valituksen määrästä päätellen aiheutti juuri näitä aloittajan kuvailemia helvetin tuskia hellehehkuttajille, jotka eivät ilmeisesti pääse juhlatunnelmaan muuta kuin auringossa. No, tutkimustahan on vaikka millä mitalla siitä, että helle tyhmistää ja laiskistaa, ja että helteistä pitävät ovat ylipäätään keskivertoa tyhmempiä.
? Evidenssiä tälle, että helteistä pitävät ovat tyhmempiä...
Riittää referoitu tieteellinen artikkeli.
Itse olen Mensa-mittarilla älykäs ja en pidä helteistä. En kuitenkaan lähtisi äkkipäätä väittämään, että vastakkainen mieltymys kertoisi alhaisemmasta älykkyysosamäärästä.
Nuore naiset rannalla postimerkkibikineissä 🤗
Onhan tämä kieltämättä aika nautinto, sisällä on nimittäin +29 lämmintä. Nautinnollista. Suorastaan.
Ihanaahan tämä on 😍 Sisälläkin lähes 30 astetta, uimassa en ole käynyt (inhoan järvivedessä uimista) ja suihkussa käyn kerran päivässä kuten ympäri vuoden. Eikä ole yhtään tukala olo - tai ikävä talven kuivaa ihoa, kuivia silmiä, sähköisiä hiuksia, kuivuudesta verta vuotavaa nenää, jatkuvaa pukemista jne. jne...