Helteestä valittajat, valmistautukaa helvetillisiin tuskiin - tulossa + 30 :))
Suurin osa meistä nauttii, mutta ainahan te voitte muutta Pohjoisnavalle!
Kommentit (159)
Ei tunnu missään monen kuukauden Aasian reissun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, kun täällä valitetaan helteistä, mutta nämä samat valittajat ovat ilmeisesti kuitenkin syyslomallaan, joululomallaan ja hiihtolomallaan työntymässä ulkomaille rantakohteisiin, jossa on helposti se +30 astetta hellettä. Miksi se tuntuu Suomessa kärsimykseltä, mutta siellä nautinnolta? Vai kärsimysreissulle eteläänkö te lähdette? :D +30 astetta on +30 astetta missä tahansa maailmankolkassa.
En minä ainakaan ole työntymässä mihinkään. Olen lapsillenikin sanonut, että valitettavasti minä en heidän kanssaan lähde mihinkään rantalomahellehelvettiin. Eiköhän ne ole juuri nämä helteen ihannoijat, jotka ensimmäisen pilven nähtyään itkevät, miten kamala sää Suomessa on ja varaavat lennot etelään.
Ei ongelmaa täällä Altassa. Utsjoen korkeudella, mutta meren rannalla eli ei Lapin ötökkähelvettiä. Nyt on mukavat +20 eikä yhtään sen yläpuolelle tarvitse mennäkään. Juuri katsoin säätietoja, tuskin palataan etelään ennen heinäkuun loppua. Eikä palattaisi silloinkaan, ellei olisi pakko käydä hoitamassa asioita kotinurkilla.
M
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta ne ihmiset jaksaakin valittaa. Monissa maissa on +40 eikä edes kunnon ilmasrointeja ja ihmiset säilyvät hengissä!
Moni päähän ammuttukin on selvinnyt hengissä. Ei se siitä vielä hupia tee.
Moni päähän ammuttu ei myöskään ruikuta, kuten sinä jostain Suomen "helteestä". Ei tartte tykätä, kukaan ei sitä vaadi, mutta joku tolkku saisi tässä tyhjän ruikuttamisessa olla. Muuta Huippuvuorille tai Alaskan perukoille, jos et kestä.
Muutapa itse jonnekin aavikolle, jottei tarvitse moisia aivopieruja kuunnella. Monet sairaat ja vanhukset kärsivät helteestä. Mutta mistäpä tollo sen tajuaisi. Ei voi ottaa kauhalla, kun on lusikalla annettu.
Korkeintaan vähän harmittaa tulevat "superhelteet", olen vieläkin niin vahingoniloinen juhannuksen kylmästä säästä ja sateesta, mikä siitä itkun ja valituksen määrästä päätellen aiheutti juuri näitä aloittajan kuvailemia helvetin tuskia hellehehkuttajille, jotka eivät ilmeisesti pääse juhlatunnelmaan muuta kuin auringossa. No, tutkimustahan on vaikka millä mitalla siitä, että helle tyhmistää ja laiskistaa, ja että helteistä pitävät ovat ylipäätään keskivertoa tyhmempiä.
Olen ap ja SWIDDU MUA NAURATTAA teidän lumiakkojen narina. +30 ei ole edes paha lämpötila ja siihen pystyy kyllä tottumaan viikossa jokainen.
Ja kun Suomessa EI YÖLLÄ EDES OLE sitä 30, yöllä on.... 16 maksimissaan. Eli mites olisi jos osaisitte pitää verhot ja ikkunat kiinni päivällä ja avata ne illan tullen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ap ja SWIDDU MUA NAURATTAA teidän lumiakkojen narina. +30 ei ole edes paha lämpötila ja siihen pystyy kyllä tottumaan viikossa jokainen.
Ja kun Suomessa EI YÖLLÄ EDES OLE sitä 30, yöllä on.... 16 maksimissaan. Eli mites olisi jos osaisitte pitää verhot ja ikkunat kiinni päivällä ja avata ne illan tullen.
Tervetuloa kerrostalokolmioon, jossa lämpötila tällä hetkellä 30 astetta, vaikka kaikki verhot ja ikkunat ovat olleet kiinni koko päivän.
Vierailija kirjoitti:
On se jännä, kun täällä valitetaan helteistä, mutta nämä samat valittajat ovat ilmeisesti kuitenkin syyslomallaan, joululomallaan ja hiihtolomallaan työntymässä ulkomaille rantakohteisiin, jossa on helposti se +30 astetta hellettä. Miksi se tuntuu Suomessa kärsimykseltä, mutta siellä nautinnolta? Vai kärsimysreissulle eteläänkö te lähdette? :D +30 astetta on +30 astetta missä tahansa maailmankolkassa.
Täh? Mitä sä sekoilet? Tuu pois jo sieltä auringosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kerrostalokolmioon, jossa lämpötila tällä hetkellä 30 astetta, vaikka kaikki verhot ja ikkunat ovat olleet kiinni koko päivän.
Valintakysymys!!
t. hellelehmä
Jos sisällä on 30, silloin mennään ulos kämpästä. Jos on vuoteen omana, silloin hankitaan se 150 euron ilmastointilaite makuuhuoneeseen. Toimii kyllä. Myös autoon voi mennä istumaan ja laittaa ilmastoinnin päälle, jos on auto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olispa vaan niinkuin viime kesä, koko ajan taisi olla jotain 20-22°C, se oli aivan tarpeeksi. Lemmikit ja vanhukset kärsii liian kuumassa, töistä tulee saikkuja kun migreenit pahenee ja porukka voi huonosti. Toivottavasti saadaan kunnon luminen talvi sitte kans :)
Lunta saadaan 2-5cm yhtenä päivänä helmikuussa vain sulaakseen pois jo seuraavan päivän +7 asteen säässä. :D
Ilmastonmuutos muuttaa Suomen säitä siten, että varsinkin Etelä-Suomen, mutta mahdollisesti myös Keski-Suomen talvet muuttuvat "marraskuiksi". Eli lunta voi välillä sataa, mutta se sulaa moneenkin kertaan talven aikana kokonaan pois. Lisäksi talvisin alkaa tulla enemmän vesisateita kuin lumisateita.
Samalla myös kesä muuttuu: ympärivuotisesti on n. 5-10 astetta lämmintä. Se lämpö ei pakkaudu kesäajalle ja te hellehullut ette pääse nauttimaan trooppisesta ilmastosta, vaan pikemminkin Islannin tapaisesta ilmastosta ympäri vuoden. Tuollainen 5-10 astetta olisi keskimääräisesti ”lämpimämpää”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintakysymys!!
t. hellelehmä
Mikä valintakysymys? Minä en ole valinnut, että kämppä ei yön aikana viilene niin paljon, että kämppä pysyy päivän ajankin viileänä. Se nyt vain on totuus, joten ihan turhaa siellä selittelet.
Ja jälleen nähtiin näköjään se, että helteen rakastajilla kyllä halutaan viilentää se asuntokin tehokkaasti, vaikka helteestä muka tykätään. Miksi ette nauti siitä helteestä sitten niin paljon, että pidätte verhot auki ja annatte sen ihanan helteen tulla oikein kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Jos sisällä on 30, silloin mennään ulos kämpästä. Jos on vuoteen omana, silloin hankitaan se 150 euron ilmastointilaite makuuhuoneeseen. Toimii kyllä. Myös autoon voi mennä istumaan ja laittaa ilmastoinnin päälle, jos on auto.
Olen tänään jo ajanut 170 kilometriä autolla, kiitos ehdotuksesta. Ei se tätä kämppää silti yöksi viilennä. En haluaisi yötä kuitenkaan ulkona viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintakysymys!!
t. hellelehmä
Mikä valintakysymys? Minä en ole valinnut, että kämppä ei yön aikana viilene niin paljon, että kämppä pysyy päivän ajankin viileänä. Se nyt vain on totuus, joten ihan turhaa siellä selittelet.
Ja jälleen nähtiin näköjään se, että helteen rakastajilla kyllä halutaan viilentää se asuntokin tehokkaasti, vaikka helteestä muka tykätään. Miksi ette nauti siitä helteestä sitten niin paljon, että pidätte verhot auki ja annatte sen ihanan helteen tulla oikein kunnolla?
Tätä minäkin mietin. T.se joka nyt nauttii, kun ei tarvii untuvatäkkejä
Tämä kesä on mennyt helteeltä piilossa raskauden takia, en nauti migreenistä ja turvotuksesta :( toivottavasti ensi kesä on myös lämmin.
Vierailija kirjoitti:
Hahaa. Eli näyttää helteenrakastajillekin se normaali sisälämpötilan nousukin olevan liikaa, kun 30 asteisesta asunnosta pitää mennä ulos. Eikö tässä nyt juuri haikailtu niiden 30 asteen helteiden perään, mutta jos tuo lämpötila onkin asunnossa, se on vain asujan tyhmyyttä eikä enää ihanaa ollenkaan. Koettakaa nyt päättää.
Kyllä muutaman helleviikon kestän, kunhan sen jälkeen tulee edes yksi ihana rankkasade/ukkoskuuro viikko! Ei ole ainakaan Turun alueella ollut kunnon rankkasateita ja ukkoskuuroja, niin että oikein katto rämisee, vielä tänä kesänä! Vaan tommosta epävakaata tihkusadetta ja harmautta suurimmaksi osaksi, vaikka onhan seki mieleeni.
Täytyy sanoa että vaikka olen kesäihminen ja rakastan rannalla makoilua ja uimista, helteistä en nauti.
Syy: teen kolmivuorotyötä ja asun pienessä yksiössä joka lämpeää helteellä yli 30 asteen. Kiva nukkua etenkin yövuoron jälkeen; se on siis täysin mahdotonta.
Mihinkään ilmastointilaitteeseen ei todellakaan ole varaa koska opiskelen samalla ja tulot ovat epäsäännölliset. Kokoajan täytyy olla hiukan säästössä jos töitä ei hetkeen olekaan (nollasoppari).
En kylläkään valita helteestä, mutta hieman kyllä sieppaa nämä "muutasittennapapiirillejosethellettäkestä"-vinkujat. Tykkäisin helteestä jos olisi vaikka kesälomaa. Jota on viimeksi ollut vuonna 2013.
N26
Niin kuin "teikäläisen kesä-ammatti"=tölkin avaaminen about klockan 12.00 ,sitten biiitsille 15.00 ja terassille /puistoon 18.00...