Miten liitossa laiska mies kokee arjen askareet eron jälkeen?
Avioero-ketju pisti miettimään, että miten nämä miehet, jotka avioliiton aikana jättivät kaikki kodin arjen askareet ja metatyöt vaimon kontolle, tulevat toimeen, kun ei enää ole sitä kotiorjaa olemassa?
Jos viikko-viikko-periaatteella mennään, niin lasten arki on väkisin myös miehen vastuulla. Ovatko he ilmaisseet exälle/kaverille/jollekin muulle asiasta ja mitä ovat sanoneet?
Toki yh-isät saavat ihan itsekin kertoa ajatuksensa tässä 😊
Kommentit (72)
Ne hankkivat pikavauhtia uuden höynäytettävän.
Elävät kaulaa myöten pask-ssa, oletan.
Aika hauska ajatus.
Ainaki mun exän äiti kävi siivoomas sen asuntoa ennenku mä tulin kuvioihin ja kun erosimme niin äiti palasi siivoamaan poikansa asuntoa
Mun exä haikailee yhä 5 vuotta erosta minua takaisin, vaikka eron hetkellä olin "maailman kamalin kusipää ja rajoittaja", kun en hyväksynyt miehen viinanhuuruista menoa ja vieraita naisia. Mun tehtävä oli hoitaa koti ja lapset ja hankkia leipä pöytään, miehen panos oli kiillottaa kilpeään somessa julkaisemalla söpöjä kuvia lapsista.
Mies halusi ehdottomasti vuoroviikot (olihan hän somessa esiintynyt superisänä) työttömänä selviää lapsipäivistä jotenkuten, kun vie lapset täydeksi päiväksi päiväkotiin. Heinäkuu on hirveää, kun pitää "lomailla lasten kanssa".
Ikävää, että exä otti vastuuta lapsista vasta eron jälkeen.
Hei olen viisi v ollut aviossa hoidan kotityöt olen 2lapsen isäpuoli puoliso käy töissä päivät tulee kotiin saa rentuotua tykkään olla koti isä no isäpuoli siis ei omia lapsia ole .
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Tuttava erehtyi tällaisen iskän kanssa suhteeseen ja heti pääsi hoitamaan miehen lasten huollon ja muun kun lapset oli isällään. Tekivät kaksi muksua ja erosivat juuri siitä syystä ettei mies viihtynyt kotona. Lapset kuitenkin halusi viikko-viikko systeillä. Eipä mennyt montaa kuukautta kun äijällä oli uusi muidu hoitelemassa kahden edellisen liitonuksut. ..
Vierailija kirjoitti:
Jahas, katkerien yh-eukkojen vertaisryhmä. Kyllä ne ukot pärjäävät. Pelko pois.
Eli vihjaat, että miehet ovat oikeasti ihan reippaita, mutta tykkäävät ulkoistaa ikävät hommat kokonaan rakkaalleen?
Vierailija kirjoitti:
Juu. Pakkohan heidän on.
Itse en aikoinaan suvainnut ajatustakaan. Ihan sama. Ei kuulu mulle.
[Ja reps kops niin pask aista naurua täydestä sydämestä ❤ pelkkä ajatuskin joten siksi ei voinut]
Vierailija kirjoitti:
En ole katkera enkä edes yh, jätin pennut sille laiskalle miehelle. Oppiipahan olemaan.
Huomaavat, että asiat pysyvät järjestyksessä ilman jatkuvaa nalkutustakin ja tavarat löytyvät sieltä, mistä kuuluukin.
Kun minä muutin ulos, uusi muutti samalla sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vihjaat, että miehet ovat oikeasti ihan reippaita, mutta tykkäävät ulkoistaa ikävät hommat kokonaan rakkaalleen?
Miehen logiikka on näissä asioissa, että jos nainen tekee jonkun kolme kertaa peräkkäin hän haluaa omia kyseisen asian itselleen, eikä siihen enää puutu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen logiikka on näissä asioissa, että jos nainen tekee jonkun kolme kertaa peräkkäin hän haluaa omia kyseisen asian itselleen, eikä siihen enää puutu.
Kritisoin kysestä logiikkaa, en viestiäsi miinuspeukulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu. Pakkohan heidän on.
Itse en aikoinaan suvainnut ajatustakaan. Ihan sama. Ei kuulu mulle.
[Ja reps kops niin pask aista naurua täydestä sydämestä ❤ pelkkä ajatuskin joten siksi ei voinut]
Lääkkeet unohtunut sinulta tältä aamulta, tulee nyt niin sekavaa tekstiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm...pitäisikö naisten tehdä jotain että logiikka ei enää olisi mahdollista toteuttaa käytännössä...
Ihan hyvin. Miehille riittää kun on sohva, telkkari, sänky ja ruokapöytä. Astiastossa on pari lautasta ja kuppia ja kahvinkeitin. Naisethan sitä krääsää kantaa kämpän täyteen ja sitten ulisee kun se kerää pölyä ja sitä kippoa on joka nurkka pullollaan.
Vierailija kirjoitti:
Yks tutuntuttu hankki sellaisen Thaimaasta. Parilla ei ole edes yhteistä kieltä. Kalja maistuu miehelle. Sääliksi käy nuorikkoa.
Meillä kävi niin, että joudun itse hoitamaan edelleen hänen hoitamatta jääneitä asioitaan (lähinnä siis koskien lapsia) ja lapset valittavat, että isän koti on "tosi ankea". Ei näe minkäänlaista vaivaa kodin ylläpidon eteen, tekee vain todellakin minimin. Se on hänelle ok, mutta lapset toivoisivat viihtyisää, mukavaa kotia myös hänen luonaan. Mutta kun kaikki velvollisuudet ovat vain rasitteita, ja kaikki aika pitää voida käyttää vain omiin harrastuksiin, kiinnostuksen kohteisiin ja hauskanpitoon... Ihana malli yhteisille poikalapsille :-(.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm...pitäisikö naisten tehdä jotain että logiikka ei enää olisi mahdollista toteuttaa käytännössä...
Senhän takia siitä miehestä on erottu.
No ainakin minun ex on vaan jättänyt ne työt tekemättä. Yksi yhteinen tuttu oli kerran muutaman päivän exän luona lapsia vahtimassa. Oli siivonnut 2 päivää, kun siellä ei ollut voinut olla. Aloitti toki siivousvälineiden ostolla koko urakan.