Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta kertaa vuodessa käytte ulkomailla?

Just thinking
11.07.2018 |

Eräs tuttuni, jolla on kolme lasta, omakotitalo, perheessä 2 autoa ja perheenäiti opiskelee eikä käy töissä ja silti on varaa käydä ulkomailla 2-3 kertaa vuodessa? Nytkin ovat lähtemässä 2 kuukauden sisällä 2 kertaa?? Ja lapset aina lähtevät mukaan eli matkat ovat viiden hengen matkoja?!?

Kuinka paljon käytte ulkomailla? Perheen koko? Käyttekö molemmat töissä, jos perheessä kaksi vanhempaa?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 kertaa.

Vierailija
42/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa käydään nyt kun lapsi on jo sen ikäinen, että jaksaa vähän kävelläkin ja katsella ympärilleen. Vauva/taaperoaikana pysyteltiin kotomaassa. Tehdään noin viikon reissu etelään. Yövytään vähintään neljän tähden hotellissa.

Tykkään matkustelusta ja kyllä sitä saisi enemmänkin reissattua, jos asuisi vuokralla kerrostalokaksiossa työpaikan naapurissa ja majoittuisi hostelleihin eikä käyttäisi rahaa mihinkään muuhun. Minä kuitenkin tykkään hyvästä elämänlaadusta, myös arkena. Siksi asumme omakotitalossa suurella tontilla, meillä on kaksi uudehkoa autoa ja harrastamme itse kukin maksullista harrastusta. Rahaa se vie, mutta helpottaa toki 15 vuoden päästä, kun asuntolaina on maksettu. Minä olen opettaja ja puoliso on huonompipalkkainen duunari, joten säästäen pitää savea syödä (yhteinen kuukausinetto 3 500 e). Me emme rahoita matkoja velalla vaan säästöillä.

Minä teen myös viikonloppumatkoja kotimaassa lapsen kanssa, ja yövymme myös silloin hotelleissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän tähän vastaisi? Emme ensinnäkään asu Suomessa. Eli varmaan käymme ulkomailla Suomessa 4-5 kertaa vuodessa. Toinen koti meillä on Espanjassa, siellä käymme useita kertoja vuodessa. Pitkiä matkoja toiselle puolelle maapalloa kerran-pari vuodessa plus miehen työmatkat. Itse en ole töissä, joten voin matkustella vapaasti, kun lapsetkin ovat jo aikuisia.

Vierailija
44/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tallinnan matkoja ei lasketa (päivä/vkl), niin 3 kertaa. Yksi niistä työmatka.

Lapset jo isoja, pääsevät reissuun max kerran.

Vierailija
45/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa yksi kunnon parin viikon matka Eurooppaan. Lisäksi pari Ruotsin/Baltian käväisyä. Nelihenkinen keskituloinen perhe ollaan. Satunnaisia aikuisten kaupunkilomia voi olla mutta harvemmin.

Vierailija
46/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna kolme kertaa. Tänä vuonna kaksi. Asutaan ulkomailla, eli tuohon päälle 1-3 reissua Suomeen. Miehen kotimaassa käyn n. joka toinen vuosi. Lisäksi muutetaan maasta toiseen mun työn takia kahden tai kolmen vuoden välein. Tykkään tästä tavasta elää ja asua tosi paljon.

Vierailija
47/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, viimeksi neljä vuotta sitten käytiin muutaman päivän matkalla Tanskassa. Minä ja mies, meillä ei ole lapsia. Matkustaisin varmaan vähän enemmän jos sen voisi tehdä ilman siirtymisiä, rasitun niistä niin paljon enkä toisaalta ole elämyshakuinen tai vaihtelunhaluinen siinä määrin että pitäisi päästä ulkomaille.

Vierailija
48/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskimäärin n. 4 varsinaista ulkomaanmatkaa / vuosi. Lisäksi käyn Virossa / Venäjällä useita kertoja vuodessa, mutta näitä en oikeastaan laske ulkomaanmatkoiksi, koska kyseessä on niin tutut paikat.

Vierailija
49/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 60.

Vierailija
50/50 |
11.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se niin mene. ulkomailla käydään kun halutaan itse tai tarvii. tänä vuonna 10+ kertaa.

esim kaupunkiloma 2 hlö hotelleineen maksaa reilusti alle tonnin lennot,taksit,hotelli, 4-5 päivää. varaa ja suunnittelee ajoissa. tallinnaan muutamalla kympillä, tukholmaan satasilla. lontoo 400 lennot menopaluu 2 hlöä.

osta hikinen kesämökki ja vietä siellä loppuikä remontoiden ja höyläten kitkien pilkkoen sekä mökin kuluja maksaen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi