Kuinka monta kertaa vuodessa käytte ulkomailla?
Eräs tuttuni, jolla on kolme lasta, omakotitalo, perheessä 2 autoa ja perheenäiti opiskelee eikä käy töissä ja silti on varaa käydä ulkomailla 2-3 kertaa vuodessa? Nytkin ovat lähtemässä 2 kuukauden sisällä 2 kertaa?? Ja lapset aina lähtevät mukaan eli matkat ovat viiden hengen matkoja?!?
Kuinka paljon käytte ulkomailla? Perheen koko? Käyttekö molemmat töissä, jos perheessä kaksi vanhempaa?
Kommentit (50)
Ei lapsia, vuokrakolmio kerrostalossa, perheessä 1 auto ja vaimo työtön ja silti on varaa käydä ulkomailla 1-2 kertaa kymmenessä vuodessa.
2-3 kertaa, tosin lähes aina Euroopassa. Perhettä ei ole kuin 2 kissaa, 19v opiskelija ja työtön.
Suurin osa matkoista on viimeksi kuluneen vuoden aikana ollut ilmaisia tai puoli-ilmaisia opiskelijoille tarkoitettuja. Joillain tehdään joku kurssi samassa, mutta käytännössä suurin osa ajasta on varattu "ryyppäämiseen ja rälläämiseen" (eli itsellä rentoutumiseen ja kaupungilla kävelyyn), koska matkat ovat opiskelijoille. Seuraavan kerran lähden parin viikon kuluttua 2 viikon matkalle, josta maksetaan ruoat, majoitus ja lennot ja muutama luento osanottajille.
En siedä lämpöä (kesä Saksassa oli minulle liikaa), joten en hiekkarantakohteisiin haluaisikaan, mutta esim Japanissa tai Kanadassa olisi kiva käydä. Tai Ausseissa talvella. Sinne ei vaan taideta järjestää mitään.
No se riippuu ihan. Joinain vuosina neljä-viisikin kertaa, joinain ei kertaakaan. Ei lähdetä koskaan reissuun vaan matkustamisen takia, vaan aina sen takana on joku juttu. Milloin lähdetään kavereiden kanssa, kavereita tapaamaan tai joku irtiotto pitkän työputken jälkeen tms. Mies reissaa vielä työnkin puolesta, sen ajan minä nautin yksinolosta suurella ilolla!
Matkustelu ei kiinnosta, joten ei kertaakaan. Työmatkoilla joskus. Rahaa riittää sitten muihin asioihin. Meillä ei ole lapsia.
2015, en käynyt kertaakaan, esikoinen oli pieni ja olin raskaana, alkuraskaus, joten voin pahoin noin 22h vuorokaudessa
2016, kävin Virossa ystävien kanssa, ilman perhettä ja joulu oltiin koko perheen kera Espanjassa 1,5 viikkoa.
2017, Tanskassa pitkä viikonloppu miehen kanssa kaksistaan ja loppuvuodesta Espanjassa siskoni perheen kanssa.
2018, mies oli Irlannissa kavereiden kanssa, me käytiin perheenä asuntoautomatkalla Norjassa. Ehkä jonkun Tukholma/Tallinna matkan voisi vielä tehdä
Ensi vuonna mennään 3,5 viikoksi Usaan.
Täällä akat tuntuu reisaavan paljon, oman elämänsä Sara Sieppejä?
Noin 10-15 kertaa vuodessa käydään ulkomailla, yh-äiti ja poika
Matkat ostetaan aina mahdollisimman edullisesti. Lento ostetaan sinne mihin löytyy halpa lento, pyrimme matkustamaan halvan hintatason maissa jne.
Tänä vuonna on käyty 3 pidemmällä matkalla (Pohjois-Amerikassa ja Euroopassa) ja 3 kertaa Tallinnassa. Myöhemmin tänä vuonna vielä 3 vk Keski-Aasian matka ja Ukrainaan noin viikon matka. Lisäksi ainakin Tallinnan-matkoja, mahdollisesti myös Tukholma.
Ensi vuodelle olen ostanut jo kolmen matkan lennot.
Kolme kertaa. Yksi mannertenvälinen, yleensä jenkkeihin tai Karibialle, yksi bälimerelle ja yksi keski-eurooppaan. Mies töissä, minä hoitovapaalla. Lapset 4 kpl kulkevat mukana, mutta maksavat lentonsa itse perintökassastaan.
2-3 kertaa vuodessa käyn lasten kanssa ulkomailla, Euroopassa. Yleensä Välimeren maassa, mutta myös kaupunkilomilla. Kerran vuodessa käyn ilman lapsia.
Perheenkoko: minä ja kaksi lasta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä akat tuntuu reisaavan paljon, oman elämänsä Sara Sieppejä?
Harrastin matkustelua jo ennen kuin Sieppi oli syntynyt eli 1982 lähdin ensimmäisen kerran yksin ulkomaille. Siitä alkaen matkakuume on vain lisääntynyt ja mahdollisuudet matkustamiseen parantuneet, viime vuonna kävin yhteensä kahdeksassa maassa (tosin yksi oli työmatka).
Ne on noi vähävaraiset, jotka käy 5 kertaa vuodessa ulkomailla. Käyvät siis Tallinnassa tai Ruotsin-laivalla täydentämässä kalja- ja tupakkavarastoja.
Tänä vuonna Madrid, Saksa, Doha, Manila, Peru ja Qatar. Onhan noita reissuja lyhyempiä ja pitempiä.
Kyllähän se raha riittää hyvin, jos ei ole esim. asuntolainaa ja puoliso tienaa tarpeeksi. Yksi tuttuni on työttömänä ollut jo vuosia. Mies tienaa 12 000 euroa netto ja elättää sillä koko nelihenkisen perheen. Vaimon työttömyysrahat menevät suoraan hänelle säästöön. Tai no, on hän yhden sijoitusasunnon ostanut pahan päivän varalle ja nyt suunnittelee kesämökin ostamista. Thaimaassa he käyvät pari kertaa vuodessa. Mies ei sillä lailla ole kiinnostunut matkustelusta, kun joutuu työnkin puolesta reissaamaan paljon.
Neljäs kerta tänä vuonna just menossa. 2-3 kertaa varmaan vielä ainakin tulee tänä vuonna, ehkä jopa 4.
3-5 kertaa. Ennen kävin kerran vuodessa. Ihmttelin aina kun kaverit käy useasti ja mietin mistä ne repii rahat. Sitten yks kaveri sanoi, että mieti paljon menee rahaa röökiin ja kun dokaat joka vkloppu ja taxit päälle. Sit heräsin siihen. Lopetin röökin ja dokaamisen. En ole aikasemmin edes ajatellut kuinka paljon noi kaks vie rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne on noi vähävaraiset, jotka käy 5 kertaa vuodessa ulkomailla. Käyvät siis Tallinnassa tai Ruotsin-laivalla täydentämässä kalja- ja tupakkavarastoja.
Mä olen niin vähävarainen että en käy tallinnassa ollenkaan.
En tykkää matkustella vaikka rahaa olisi. Viimeksi kävin ulkomailla varmaan 5 vuotta sitten
0-1 kertaa vuodessa ja matkat on eurooppaan tyyliin lennot 1000e + majoitus 1000e viikon reissusta. 4 hengen perhe, bruttotulot suunnilleen 5000e kuussa.
Olis kyllä hienoa päästä käymään esim talvella thaimaaseen tai vast, mutta se alkaa olla koulujen loma-aikaan 7 tonnin reissu joten jää tekemättä.