Perinnerakentajat hoi! Hengittävät tapetit, millä merkeillä on?
Niin, kysymys otsikossa. Tiedän Pihlgren&Ritola, Gysinge, Lim&Handtryck, Morris, Sandberg, Sanderson, Borås. Kolmessa vikassa ei kai kaikki ole hengittäviä? Kuka muu tekee paperitapetteja?
Kommentit (26)
Tapettitalosta kyselemään. Sieltä löytyy asiantuntemusta ja voin suositella:
Tuolla niitä on, muualta suomesta ei löydy.
Vierailija kirjoitti:
Tapettitalosta kyselemään. Sieltä löytyy asiantuntemusta ja voin suositella:
No juu... on vaan tosi kovat hinnat heillä. Ap
Vierailija kirjoitti:
https://www. tapettitehdas.fi/
Tuolla niitä on, muualta suomesta ei löydy.
Ei tarvitse suomalainen firma ollakaan. Tuolla on kalliit hinnat. Ap
Miten perinnerakentaminen ja "hengittävä" tapetti liittyvät toisiinsa? Ymmärtäisin jos kyselisit pinkopahvin ja nupinaulojen toimittajia... Tiedätkö muuten, kuinka hyvin esim. pellavaöljymaali "hengittää"?
Samaa olen ihmetellyt jo vuosia.
Noilla perinnevalmistajilla on kamalan kalliita, isokuvioisia ja supervärikkäitä tapetteja. Miksei missään myydä niitä vaatimattomia paperitapetteja, joissa on vaan valkoista. Sellaisia, joita on vanhoissa normaalit aloista, jotka ovat 60- ja 50-luvuilta.
Laittaisin meidän taloon sellaista. Mistään en ole löytänyt.
Paperitapetit hengittävät ja lisäksi, Ritola kyykyttää köyhää!
Ei kannata perinnerakentaa, ellei ole varaa yli 50e tapettirullaan, on se kallista se homma ja ei siinä hyalvalla pääse.
Vierailija kirjoitti:
Paperitapetit hengittävät ja lisäksi, Ritola kyykyttää köyhää!
Keuhkoilla vai kiduksilla? Olisiko vesihöyryä läpäisevä = diffuusioavoin se, mitä haet?
Vierailija kirjoitti:
Miten perinnerakentaminen ja "hengittävä" tapetti liittyvät toisiinsa? Ymmärtäisin jos kyselisit pinkopahvin ja nupinaulojen toimittajia... Tiedätkö muuten, kuinka hyvin esim. pellavaöljymaali "hengittää"?
Tiedän mistä pinkkaria ja nupinauloja saa. Joo, tiedän pellavaöljymaalin hengittävyydestäkin, tai siitä ettei ensin hengitä. Kysymys ei ole nyt siitä. Onko sulla vastausta kysymykseeni? Ap
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen ihmetellyt jo vuosia.
Noilla perinnevalmistajilla on kamalan kalliita, isokuvioisia ja supervärikkäitä tapetteja. Miksei missään myydä niitä vaatimattomia paperitapetteja, joissa on vaan valkoista. Sellaisia, joita on vanhoissa normaalit aloista, jotka ovat 60- ja 50-luvuilta.
Laittaisin meidän taloon sellaista. Mistään en ole löytänyt.
No mä haluan just niitä supervärikkäitä isokuvioisia tapetteja. Toi Seinäruusu vaan lätkäisee vielä hyvän prosentin päälle kun sieltä ostaa, esim Morrisit on paljon halvempia kun tilaa suoraan Englannista. Ap
Vierailija kirjoitti:
Perinnerakentamisessa asuinhuoneiston seinien tapetoimisella on pitkät perinteet.
Ja hengittävä tapetti tarkoittaa paperitapetyia, eikä esim. muovikalvolla päällystettyä.
Meillä on yli 100v vanha talo ja olen onnistunut monia tapetteja hankkimaan Rst-myymälöistä, tosi edulliseen hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yli 100v vanha talo ja olen onnistunut monia tapetteja hankkimaan Rst-myymälöistä, tosi edulliseen hintaan.
Ok.. nyt haen nimenomaan valmistajien nimiä. Osaan kyllä etsiä ostopaikat. Ap
no en kyllä keksi muita kuin nuo mainitsemasi valmistajat. Itselläni on 20-luvulla rakennetussa talossa P&R:aa... ja Sandbergin paperitapettia tuvassa. Yhden tapetin ostin Pihlgren & Ritolan tehtaanmyymälästä, oli vähän värivirheellinen ( ei huomaa edes ) niin sain halvalla, tyyliin 30 eur/rulla. Paperitapetit nyt vaan maksaa eikä nuo P&R:t ole edes kallimmaasta päästä. William Morrisit vasta maksaakin.... tai Lim&Handtryckit.
Up