Sinä vakkari! Millainen on huono kesätyöntekijä?
Tätä pohdiskelee kesätyöntekijä joka sai kuulla olevansa huono. Selkäni takana puhuttiin ja korviin tarttui lause että "se xxx:kin on niin huono!'
Kommentit (28)
Mä olen aika hidas ja alkuun tosi vaikea ajatella omilla aivoilla kun informaatiota tulee niin paljon. Muuten ei mitään noista.
Ei kysy, jos ei tiedä mitä tai miten pitäisi tehdä. Jos on kesäkuun alussa aloittanut eikä vieläkään tiedä mitä pitäisi tehdä on kyllä huono.
Toimistoalalla: kirjoitusvirheitä viljelevä!
Ei voi olettaa että kesätyöntekijä saa paperien sisällöt virheettömiksi, mutta älä koskaan vie esimiehellesi tarkistamatonta kirjoitusvirheitä vilisevää tekstiä!
Laiskuus ja vetelyys jos joutuu työskentelemää kesätyöntekijän kanssa. Surutta suolaan pomolle ettei kannata tuon sopimusta jatkaa jos tyypistä ei ole mitään hyötyä työmaalla.
Räppää puhelinta työajalla, pitää ylimääräisiä tupakkataukoja ja myöhästyy usein töistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen aika hidas ja alkuun tosi vaikea ajatella omilla aivoilla kun informaatiota tulee niin paljon. Muuten ei mitään noista.
Ei hitaus haittaa jos muuten teet työsi ja olet ajoissa työkohtessasi 👍
Laiskuus ja ylimielisyys ovat varmaan ärsyttävimpiä piirteitä. Töihin tullaan myöhässä ja lähdetään etuajassa ja tauot pidetään pidempinä kuin muut. Työpaikkaa ja työnkuvaa halveksitaan ja tehdään vain minimitason laatua.
Oma-aloitteisuus on hyvä asia, mutta senkin voi toki joku viedä yli touhottamalla ohjeita kysymättä asioita niin, että niitä muut joutuvat sitten korjaamaan. Eli vaikka vakkareita saattaa ikuinen sijaisten ja harjoittelijoiden neuvominen ryydyttää, on silti parempi kysyä ohjeet kuin säveltää väärin.
Mitä ap sinuun tulee, niin älä ota liian vakavasti. Joskus vakkareilla on ikävä taipumus kokea nuoret sijaitset uhaksi omalle asemalleen. Jos rehellisesti tarkastelet omaa työskentelyäsi ja koet, ettei siinä ole parantamisen varaa, niin unohda se hapannaaman palaute ja tee parhaasi siitä katkeroitumatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei hitaus haittaa jos muuten teet työsi ja olet ajoissa työkohtessasi 👍
Riippuu kyllä täysin alasta.
Liiallinen tehokkuus. Kesähessu tekee hommat liian nopeasti ja asettaa paineita meille muille
Minulla on negatiivinen kokemus jäänyt eräästä kesätyöntekijästä, joka oli erittäin kiinnostunut minun henkilökohtaisista asioista. Oli siis varmasti ihan ystävällisyyttään ja epävarmuuttaan utelias ja tuskin aidosti mitenkään kiinnostunut, koska kyseli samoja asioita useaan otteeseen, oli siis unohtanut. Eli sellainen turhanpuhuja ja sieti heikosti hiljaisuutta. Työpaikalle ollaan tultu ensisijaisesti tekemään töitä. Hänen oli kaiken tämän sosialisoimisen ohella vaikea sisäistää asioita kerrasta ja ehkä epävarmuutensa vuoksi oli epäystävällinen asiakasryhmää kohtaan.
Työsopimusta ei jatkettu, eikä tullut seuraavana kesänä.
Huono työntekijä myöhästyy töistä jatkuvasti. Yks laiskuri myöhästyi 2 viikon aikana joka päivä ja ei sitten sopimusta jatkettu.
Vierailija kirjoitti:
Liiallinen tehokkuus. Kesähessu tekee hommat liian nopeasti ja asettaa paineita meille muille
Tämä. Olen sijaistanut eräässä työpaikassa useassa eri pisteessä ja kaikkialla vakkarit valittavat kiirettä. Joo, kun aloitan uudessa pisteessä on kiire muutaman päivän, kun puran heidän jättämät kasat. Mutta sitten kiire kummasti helittää. Joissakin pisteissä ei edes tunniksi riitä työt, joissakin riittää työtä puoleksi päiväksi, mutta töissä on lorvittava 8 h/pv. En tajua miten vakkarit vuuodesta toiseen saa aikansa kulumaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan on tietysti huono vitsi, mutta meillä on tällainen hosuhessukesähessu, osittain pitäisi tehdä pareittain työtä, sovitaan teen tämän ja sinä tuon ja sitten teemme yhdessä kolmannen, sitten hosuja juoksee tekemään, unohtaa ottaa mukaan sen tämän ja tuon ja juoksee hetken edes takaisin, kaikesta reippaudesta huolimatta saa ihmetellä, missä se nyt on kun on parityön aika, on tehnyt sivussa jotain mikä voisi odottaa. Pelisilmä puuttuu.
Meidän kesätyöntekijä on juurikin näitä että kiitos ja näkemiin vaan. Joka päivä se on myöhässä, joko 5min tai 15min. On sanottu mutta ei mene perille. Ei kykene oma-aloitteisesti tekemään mitään, eikä kyllä kysy apuakaan vaan seisoo tumput suorana ja räplää puhelinta. Meillä pienehköt tilat, ja on sanomattakin selvää että jos joku tulee vastaan tai menee ohi niin väistät koska muuten ei mahdu, no tämä ei väistä. Aukoo päätä minkä kerkeää ja yrittää päteä häntä _huomattavasti_ tasokkaammille ja pätevimmille. Vastaa asiakkaille tympeästi, ei tervehdi tai kiitä koskaan.
Täysi idiootti siis. Ikinä koskaan milloinkaan ei tänne yhtäkään pentua enää tule, ei kesätöihin, ei harjoitteluun. Menköön vaikka äidin passattavaksi kotiin.
Mikä siinä onkin, että ihan muutaman viimeisen vuoden aikana ne puhelimet ovat kasvaneet ilmeisesti kiinni nuorten käsiin? Perehdytyksen aikana kaikki nyökyttelevät ymmärtäväisinä, kun sanotaan, että oman puhelimen käyttö työaikana on kiellettyä, mutta kuitenkin sitä vilkuillaan ja jopa näpytellään tämän tästä. Meillä on seinäkellot joka huoneessa ja käytävällä, eli "mää vaan katsoin kelloa" ei ole käypä selitys. Jatkossa täytyy varmaan määrätä jättämään puhelimet pukukaappiin, aiemmin ei ole ollut tällaiselle tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Räppää puhelinta työajalla, pitää ylimääräisiä tupakkataukoja ja myöhästyy usein töistä.
Pahempia ominaisuuksia nämä ovat vakkareissa, heitä pitää kuitenkin sietää kuukausitolkulla.
Se, että jää tumput suorina odottamaan kun hommat on tehty tai ei osaa jotain. Silloin pitää tulla kysymään, ei väännellä käsiä ja ihmetellä.
Huono asenne, laiska, puhelin kädessä, ei toimi ohjeiden mukaan, ylimielisyys, myöhästelevä, hidas, ei osaa lainkaan ajatella, ei ole oma-aloitteinen, negatiivisuus työtä tai muita kohtaan.