Mä en enää jaksa, kerrostalo-osakkeen hankkiminen oli iso virhe :(
Ihana asunto ihanalla paikalla, mutta ihan hirveät naapurit pilaa kaiken!
Muut naapurit todella mukavia, mutta tämä yksi pariskunta ajaa mut hulluuden partaalle. Ollaan asuttu tässä nyt vähän päälle vuosi, jo alusta asti olen ihmetellyt tuon pariskunnan naisen käytöstä. Rapussa vastaantullessa hymähtelee vaan omituisesti, miehelle on sitten niin mielinkielin ja jää juttelemaankin.
Meillä on nuori koira. Tuo nainen välillä "kettuilee" mulle ihan ihme asioista. Esim. kerran kun olin koiran kanssa ulkona ja koira intoutui vetämään nähdessään pariskunnan koiran, nainen totesi ärsyttävään sävyyn:
"Kannattaisiko kouluttaa tota vielä kun on mahdollista?"
Ööh, ok. Nyt ovat keksineet alkaa valittamaan että meidän koira muka huutaa kurkku suorana "aina kun lähdemme jonnekin". Tulevat rämpyttämään keskellä yötä ovikelloa kun "koira muka haukahtelee eikä heillä pystytä nukkumaan"
Mutta eipä huudakaan, olen monena kertana äänittänyt koiran yksinoloa eikä kuulu pihaustakaan. Eikä todellakaan hauku kun olemme kotona koiran kanssa.
Parasta koko kuviossa on se, että pariskunnalla on itsellään koira, joka huutaa kuin susi aamukuudesta alkaen. Joskus ihan alkuvaiheessa muut naapurit olivat tekemässä joukkovalitusta tästä kyseisestä pariskunnasta ja pyysivät meitä mukaan, mutta emme lähteneet koska en sinäänsä häiriinny koiran ulinasta niin paljoa että siitä jaksaisin alkaa valittamaan. Olisi pitänyt lähteä mukaan..
Kommentit (42)
Voimia ap!
Tarinastasi tuli harvinaisen eläviä flashbackeja entisestä työkaveristani. Haki meille töihin, kun edellisessä työpaikassa oli kuulemma ollut ilmapiiriongelmia. Muutamassa päivässä kävi oikein selväksi, että miksi. Äänensävy ja puhetyyli oli aina juuri tuollainen mahdollisimman veemäinen ja nokkava, ja tehtaili perusteettomia valituksia kollegoista samaan aikaan kun itse törppöili tahallaan asiakkaiden kanssa. Onneksi työnjohto näki tilanteen ja siirsi henkilön melko pian toiseen kohteeseen. Ennen tätä tämä arjen antisankari ehti mm. kehua, kuinka oli muuttopäivänään (!) ehtinyt käydä tekemässä valituksen naapuripariskunnastaan, joka oli kinastellut taloyhtiön pihalla.
Sinänsä offtopic, mutta pitäkää ap varanne, jatkakaa todistusaineiston keräämistä ja keskustelkaa tilanteesta tarvittaessa myös muiden naapureiden tai isännöitsijän kanssa. Kaikki eivät elä tässä samassa maailmassa, eikä kaikkia tunnu koskevan samat säännöt ja sosiaaliset normit kuin ihmisiä heidän ympärillään.
Juu näin on. Tämän huomaa esim. yökerhoissa läppärillä tallennetuissa videoissa, pelkkää hiljaisuutta. Sama ei kumma kyllä päde älypuhelimien mikkeihin. Tai dj:n.
Työskentelen sius Suomen ensimmäisessä ultraääniyökerhossa. Ihmekös porukkaa piisaa 😆