Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihuus ahdistaa

Vierailija
09.07.2018 |

Onko kenelläkään muulla sellaista ongelmaa, että oma laihuus ahdistaa? Olen alipainon ja normaalipainon rajoilla. Häpeän käyttää lyhythihaisia paitoja, koska ahdistaa luisevat käteni. Ällöttää myös kylkiluiden törröttäminen. Joskus ahmin herkkuja, koska yritän lihottaa, mutta ei se oikeastaan auta. Mahaa vain alkaa turvottaa. En kärsi syömishäiriöstä, mutta mietin liikaa ruokien terveellisyyttä.

Kärsin muutenkin yleisestä ahdistuksesta ja paniikkihäiriöstä. Voisikohan tämä liittyä jotenkin siihen?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Koita päästä ravinto terapeutille. Pitkät on jonot mutta kannattaa. Liiallinen ruokien terveellisyyden katsominen on syömishäiriö.

Vierailija
2/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mut parantunut tilanne, oikeesti olen elävä kuollut ku olin alemmas painostani eli 49kg ja 170cm. Nyt 53 kg! :) se 53-55 väli on mulle hyvä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei muuten ahdistaisi, mutta tuntemattomien ihmisten kommentointi ja ihmettely laihuudesta ärsyttää. Aina on joku mummo valittamassa, että söisit sinäkin jotain kun olet niin laiha. Syön normaalisti, mutta olen luonnostani laiha. Inhottavaa että ihmiset kommentoivat ulkonäköä ilkeästi.

Vierailija
4/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet? Itsekin olen luonnostaan todella hoikka, mutten välitä ihmisten kommentoinnista. Otan sen niin, että kaikki me olemme erilaisia, ja siinä missä minä ihmettelen jonkun paksua tukkaa, toinen ihmetelköön rauhassa minun hoikkuuttani. Nuorempana oli kyllä vaikeampaa hyväksyä itseään.

Vierailija
5/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia teille vastaajille.

Olen 33 v. ja samanlainen painoahdistus oli nuorempana. Olin silloin vielä laihempi kuin nyt ja nyt tämä ahdistus on alkanut uudestaan. Olen kärsinyt aina itsetunto-ongelmista. Tähän on sekoittunut jotain terveellisyysintoiluakin. Ostan paljon luomua ym. ja sitten hävettää lastata kärryyn siihen päälle kaikkea keksiä, suklaata ja karkkia. 

Minullekin on tuttua tuo muiden kommentointi. Ahdistaa kuunnella muiden vihjailuja. Jotkut kommentoivat kahvipöydässä, että kyllähän sinä voit syödä vielä lisää tai että eihän sinun tarvitse miettiä kaloreita. Joskus yläasteella jouduin käydä kouluterkkarilla punnituksissa, mutta pituuskasvun pysähdyttyä sain vähän kiloja lisää.

ap. 

Vierailija
6/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää vaan oppia hyväksymään itsesi ja antaa kommenttien valua toisesta korvasta ulos. Niin kauan kuin laihuus/lihavuus ei ole selkeä terveysriski ei ole mitään perusteita ottaa paineita siitä.

Vierailija
7/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nokka kohti kuntosalia vaan rohkeasti. Sillä sitä lihasmassaa kasvatetaan. Ruokahalu paranee siinä samalla kun alkaa vähän liikkumaan.

Kuten huomasit roskaruokaa syömällä kasvaa pelkkä löysä maha.

Vierailija
8/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei oma laihuus ahdista. Olen tyytyväinen itseeni ja rakastan itseäni juuri tällaisena. Opettele sinäkin ap siihen. Se voi olla vaikeaa, mutta usko pois: olet hyvä omana itsenäsi! <3 Väkisin lihottaminen ei ole terveellistä.

Vierailija
9/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa välillä sanoa napakasti, jos joku kommentoi painoasi tai syömistäsi. Ei sellaista tarvitse kenenkään kuunnella.

Vierailija
10/11 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille vastauksista. 

Ehkä tämä liittyy osaltaan itsetunto-ongelmiin. Varsinkin näin kesällä vaivaa, kun joudun olla ihmisten nähden lyhythihaisella paidalla.  Yritän opetella pois tuosta herkkujen ahmimisesta, koska eihän se terveellistä ole. Jos saan pari kiloa lisää, se kaikki kerääntyy mahaan. Muutenkin mahaani turvottaa sokeripitoiset herkut. Tuo salilla käyminen voisi olla hyvä idea, jos saisi kasvatettua lihaksia. 

ap. 

Vierailija
11/11 |
11.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 190 cm ja 65 kiloa ja en tunnu lihovan, vaikka kuinka yrittäisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän