Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä aiot tehdä eläkkeellä?

Vierailija
09.07.2018 |

Mitä aiot tehdä eläkkeellä? Kuinka pitkän ajan päästä pääset eläkkeelle? Pohditko eläkepäiviä usein? Haaveiletko eläkkeestä vai pelkäätkö sitä? Vai aiotko työskennellä hautaan asti?
...
Kysyn koska usein pohdin eläkettä. Inhoan työtäni niin paljon että usein haaveilen eläkepäivistä, kun minun ei enää tarvitse tehdä inhoamaani työtä. Mutta toisaalta, ei minulla ole mitään aavistusta siitä mitä eläkkeellä sitten teen. Ei minua mikään kiinnosta, en minä mistään pidä, en minä mitään halua tehdä, matkailu on mälsää, kaikki on tylsää, ei minulla nykyäänkään ole mitään muuta elämää kuin työ. Joten eläkkeellä sitten varmaan pitkästyn kuoliaaksi / alkoholisoidun. Huoh. t. Mies 33v

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion muuttaa ulkomaille. Kauas pois. Tropiikkiin. Adios!

Vierailija
2/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 45. En usko että sen ikäiseksi tullessani on mitään ”eläkkeitä”. Onneksi on niin paljon sijoituksia, että varovasti arvioiden niiden tuotoilla voi vaatimattomasti elää. Mitäkö teen? Ruokin kissojani (vielä ei ole, mutta otan), käyn oopperassa ja luen kirjoja. Kun en enää näe lukea, kuuntelen äänikirjoja. Kun kyllästyn niihin, putoan vahingossa ikkunasta. Kämpni ei ole korkealla, mutta ikkuna avautuu rautatielle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään. Takana vähän yli 30 työvuotta keskipalkalla, eläke noin 1800 e/kk (brutto). Olen niitä ensimmäisiä sukupolvia, joiden koko elämän ajan on nykyisenkaltainen eläkejärjestelmä ollut olemassa. Kärsin taloudellisesti siitä, että sukupolveni naiset on olleet lähes kaikki työelämässä eli eläkkeitä pitää maksaa paljon useammalle kuin ennen. Jos olisin 20 vuotta nuorempi, eläkkeeni olisi reilusti yli 2500 e/kk

Vierailija
4/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap ryyppää itseäsi hengiltä jo nyt? Säästäisit aikaa.

Tai vaihda työpaikkaa mieluisampaan niin ei tarvitse tuollaisesta haaveilla.

Vierailija
5/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jää koskaan eläkkeelle.

Vierailija
6/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman ikäinen kuin sinä ap. En menisi vannomaan, että silloin neljänkymmenen vuoden päästä kun meidän eläkeikämme koittaa, eläkejärjestelmä on ainakaan samanlainen kuin nyt. Varaudutaan siihen, että maksoimme tyhjästä.

Vierailija
7/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo eläkeiässä mutta käyn edelleen täyspäiväisesti töissä, eli jatkan kai työssäkäyntiä hautaan saakka tai ainakin vielä lähes viis vuotta.

Jos jään eläkkeelle, niin köpöttelen varmaan kotona ja vietän laatuaikaa kuten työttömät. Tuskin on varaa juurikaan matkustella, mökkiä ei ole ja ajokorttikin lähtee aika pian. Mietin paljonkin eläkkeellejäämistä, lähinnä sitä miten silloin pärjätään ja miten saisin hieman enemmän rahaa säästöön pahan päivän varalle.

Vierailija
8/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion matkustella, harrastaa kaikenlaista, haaveena olisi yhdeksi talveksi ainakin vuokrata mökki Lapista ja hiihtää (se kun täällä etelässä on aina arpapeliä kestääkö kausi 1pv vai 3kk), todennäköisesti vaihdamme okt:n vähän helpompaa asumismuotoon jossain vaiheessa.

Eläkkeeseen vielä aikaa n. 10 vuotta.

Mies jää eläkkeelle 60 vuotiaana, itse ajattelin jäädä siitä parin vuoden päästä viimeistään.

Vierailija
9/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tee mitään. Takana vähän yli 30 työvuotta keskipalkalla, eläke noin 1800 e/kk (brutto). Olen niitä ensimmäisiä sukupolvia, joiden koko elämän ajan on nykyisenkaltainen eläkejärjestelmä ollut olemassa. Kärsin taloudellisesti siitä, että sukupolveni naiset on olleet lähes kaikki työelämässä eli eläkkeitä pitää maksaa paljon useammalle kuin ennen. Jos olisin 20 vuotta nuorempi, eläkkeeni olisi reilusti yli 2500 e/kk

Minkä ikäisenä 20 v. nuoremmat pääsevät eläkkeelle? Onko eläkkeitä enää kun se aika koittaa?

Minä jään kyllä ihan tyytyväisenä eläkkeelle, ensin aion nukkua vuoden. Puoli vuotta töitä enää.

En kärsi taloudellisesti yhtään siitä, mitä nuorempien mahdolliset eläkkeet tulevat olemaan.

Vierailija
10/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä, olen ollut jo alle nelikymppisestä. Mitäs tässä, makaan ja kidun ja odotan kuolemaa.

Vierailija
11/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jo eläkeiässä mutta käyn edelleen täyspäiväisesti töissä, eli jatkan kai työssäkäyntiä hautaan saakka tai ainakin vielä lähes viis vuotta.

Jos jään eläkkeelle, niin köpöttelen varmaan kotona ja vietän laatuaikaa kuten työttömät. Tuskin on varaa juurikaan matkustella, mökkiä ei ole ja ajokorttikin lähtee aika pian. Mietin paljonkin eläkkeellejäämistä, lähinnä sitä miten silloin pärjätään ja miten saisin hieman enemmän rahaa säästöön pahan päivän varalle.

Mihin ajokortti lähtee?

Vierailija
12/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvet ollaan miehen kanssa pois Suomesta, en vaan kestä kaamosta ja pakkasta. Eri paikoissa eri talvina. Suomen kesä sen sijaan on ihan kiva, ostetaan yksi kiva kerrostaloasunto Turusta kesäoleilua varten.

Jäämme eläkkeelle viim 65-vuotiaina. Olemme sijoittaneet kolmekymppisistä ja pystymme siinä vaiheessa elämään pääomatuloilla ja osan sijoituksista realisoimme.

Vierailija
13/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ajokortti lähtee?

Varmaankin se lähtee ajelulle.

Onpas täällä by-the-way synkkiä ajatuksia eläkkeestä. Onneksi jotkut harvat kertovat myös ihan positiivisia haaveita - on piristävää luettavaa.

14/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti olen kuollut siihen mennessä. Mun ikäiset pääsee varmasti vasta 70v eläkkeelle.

Vierailija
15/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä, olen ollut jo alle nelikymppisestä. Mitäs tässä, makaan ja kidun ja odotan kuolemaa.

Mee torin laitaan juoppolallien ja huumeidenkäyttäjien seuraan maleksimaan niin ei tarvitse yksin odotella kuolemaa. On vähän mukavempi odotella joukolla.

Vierailija
16/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on n. 8 vuotta eläkkeelle. Aikaisemmin en asiaa kauheasti ole edes ajatellut, tykkään työstäni, mutta kieltämättä nyt kun eläkkeelle jäämiseen on alle 10 vuotta, tulee asia useammin mieleeni.

Luen kirjoja, matkustelen, tapaan toivottavasti enemmän ystäviäni, käyn keikoilla, konserteissa, teatterissa, eri tapahtumissa. Tarkoitus on muutaman vuoden sisällä muuttaa pienempään asuntoon lähemmäs kaupungin keskustaa.

Vierailija
17/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tänään taas töissä tuli mieleen, että turhaa on suunnitella niitä eläkepäiviään. 50v henkilö, jolla pahanlaatuinen, levinnyt syöpä. Ja näitähän riittää..

Vierailija
18/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

M35 kirjoitti:

Todennäköisesti olen kuollut siihen mennessä. Mun ikäiset pääsee varmasti vasta 70v eläkkeelle.

Jäin vuosi sitten 68v. eläkkeelle. Ja olen nyt vuoden päästä ainakin yhtä hyvässä kunnossa kuin eläkkeelle jäädessäni. En oikein ymmärrä ihmisten asenteita, että ovat 60v. tai 58v. niin väsyneitä ja valmiina eläkkeelle. Ja sitä nuoremmat kehuskelevat toimettomuudellaan. Minusta ei olisi siihen nuorena ollut, kun nytkin tuntuu oudolta.

Oikea eläkeikäni olisi ollut 64v. 8kk, niin siitä meni sitten muutama vuosi yli. Tietty se on kiinni kunnosta ja ammatista, miten rasittunut on.

Kovin outoa tämä on, vaikka minulla on harrastuksia, vapaaehtoistyötä ja matkustan paljon, ei ole vain juuri mitään, mikä olisi pakko tehdä juuri nyt. Siihen vapauteen en osaa sopeutua. Lapsenlapseni kanssa olen viettänyt aina paljon aikaa, vaikka aiemmin asuimme melko kaukana toisistamme, niin lomilla hän oli kanssani. Meillä on muotoutunut ihana suhde, harrastamme yhdessä  monelaisia kulttuuririentoja. Ja välimatkakin on kutistunut vain puolen tunnin ajomatkaksi entisen kahden tunnin sijaan.

Vierailija
19/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ajokortti lähtee?

Kortin voimassaolo päättyy seitsemänkymppisenä ja sen jälkeen on arpapeliä antaako lääkäri vielä uusia vai ei.

Vierailija
20/34 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ajokortti lähtee?

Kortin voimassaolo päättyy seitsemänkymppisenä ja sen jälkeen on arpapeliä antaako lääkäri vielä uusia vai ei.

Näinpä, tosin hyvin usein se kortti oman kokemukseni mukaan vielä on vaikka todellakaan kunnon mukaan ei pitäisi olla, se melko monella on jo huono ja tuurilla ajellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme