Kuinka vanhana olet vielä aloittanut yliopisto-opinnot?
Siinä se kysymys. Mikä tutkinto ja mikä yliopisto?
Kommentit (31)
Pääsin nyt yliopistoon opiskelemaan sosiaalityötä. Olen 27-vuotias.
34v. ja humanistinen tiedekunta, kielen opettaja.
Kyllä voi aikuisenakin mennä yliopistoon, mutta vain jos aikeena on työllistyminen. Ei ylipistokoulutusta kustanneta verovaroin siksi, että ihmiset voisivat vähän harrastaa ja toteuttaa itseään.
Eäkeläisopiskelijoita ihmettelen.
19v eka tutkinto aloitettu ja nyt toinen 39v ensin avoimessa yliopistossa ja nyt 41v aloitan ihan oikein opiskelemaan maisteriohjelmassa. Tavoite valmistua kahdessa vuodessa.
40v, ja sekä kandi että maisteri, valmistun toiv. ensi keväänä kovasti parjatuksi fil. maisteriksi. Jatkan väikkäriin.:)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi aikuisenakin mennä yliopistoon, mutta vain jos aikeena on työllistyminen. Ei ylipistokoulutusta kustanneta verovaroin siksi, että ihmiset voisivat vähän harrastaa ja toteuttaa itseään.
Eäkeläisopiskelijoita ihmettelen.
Minulla tavoite on vaativammat tehtävät nykyisessä tai vastaavassa työpaikassa. Kelpaako? Avoimen opiskelu on kyllä maksullista. Sekä eikö se ole sama onko luennolla 356 vai 357 opiskelijaa?
Vierailija kirjoitti:
Pääsin nyt yliopistoon opiskelemaan sosiaalityötä. Olen 27-vuotias.
Sosiaalityö minullakin. Aloitin 42 - vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tavoite on vaativammat tehtävät nykyisessä tai vastaavassa työpaikassa. Kelpaako? Avoimen opiskelu on kyllä maksullista. Sekä eikö se ole sama onko luennolla 356 vai 357 opiskelijaa?
Minulle ainakin kelpaa suomalaisen työvoiman osaamistason ja toivottavasti myös ostovoiman nostaminen. Paljon onnea matkaan!
Tässä vanha havainnollistava juttu siitä, miten vuosituhannen alussa suomalaisten maisterintutkintojen kustannukset yhteiskunnalle vaihtelivat 27 000 euron ja 147 000 euron välillä: https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hs-maisterin-tutkintojen-hinnoissa-huimia-eroja/1852116#gs.jcuJgfg
Tuoreempia tietoja yliopistotutkintojen kustannuksista löytyy opetushallinnon tilastopalvelusta: https://vipunen.fi/fi-fi
28-vuotiaana ja humanistinen ala . Olisinpa nuorempana uskaltanut lähteä, ihanaa opiskella, nykynuoriso on niin fiksua.
Ihanaa lukea, että niin monet ovat aloittaneet myöhemmin. Itse juuri nyt pähkäilen/haaveilen yliopistoon menosta. Viime joulukuussa valmistuin amk:sta ja olen 27-vuotias.