Isä uhkailee itsemurhalla
Aina, kun hän ei saa tahtoaan läpi itsekeskeisessä maailmassaan tai hermostuu mistä tahansa, niin aina tuloksena on itkuitsesäälishow ja uhkaa ottavansa yliannostuksen lääkkeitä tai jotain. Tätä on jatkunut niin kauan kuin muistan, ekan kerran tällaista nähdessäni olin 6v.
Kommentit (43)
Rasittavaa, älä ota uhkailua henkilökohtaisesti, edes silloin jos hän jotain tekee itselleen, tuo käytös on sairasta, voitte koittaa hakea apua, vaikka psykiatrille ajan varaaminen voisi olla hyvä, jos isä vaan suostuu siihen.
Suoraan sanoen, ei ole kiinnostanut enää vuosiin.
Hän on varmaan masentunut. Se on valtavan rankkaa läheisille.
Mulla on kans masentunut läheinen. Mielettömän rankkaa!
Vierailija kirjoitti:
Onko hän masentunut?
Kuulemma. Mutta eipä kiinnosta sekään.
Vierailija kirjoitti:
Käyttää tuota kiusatakseen muita. Tuo on henkistä väkivaltaa.
Kerro hänelle suoraan, että hän on itse vastuussa omasta elämästään ja jos tahtoo tappaa itsensä niin sekin on hänen oma ratkaisu. Älä jää pompoteltavaksi.
Masentunut ei koe sitä noin. Masentunut muuttuu erittäin itsekeskeinen sitten juuri sen masennuksen takia.
Vierailija kirjoitti:
Rasittavaa, älä ota uhkailua henkilökohtaisesti, edes silloin jos hän jotain tekee itselleen, tuo käytös on sairasta, voitte koittaa hakea apua, vaikka psykiatrille ajan varaaminen voisi olla hyvä, jos isä vaan suostuu siihen.
Hänen mielestään kaikki muut ovat "miälisairaita" ja "kehuskelijoita".
Vierailija kirjoitti:
Tuskin narsisti vaan masentunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän masentunut?
aha
Henkistä väkivaltaa. Sairasta käytöstä, manipulointia.
Todella surullista ajatella että pieni lapsi jo joutunut kuuntelemaan tuota pompottelijaa. Se jättää kyllä jäkensä.
Jos on masentunut niin siitä, että maailima ei pyörikään hänen tahtonsa mukaan. Paras ratkaisu on sulkea korvat ja antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin narsisti vaan masentunut.
Todennäköisesti molempia.
Aina, kun hän ei saa tahtoaan läpi itsekeskeisessä maailmassaan tai hermostuu mistä tahansa, niin aina tuloksena on itkuitsesäälishow ja uhkaa ottavansa yliannostuksen lääkkeitä tai jotain. Tätä on jatkunut niin kauan kuin muistan, ekan kerran tällaista nähdessäni olin 6v. - Siis: kun ei saa tahtoaan läpi saa itkupotkuraivarit.
Ja katin kontit että on masentunut! masentunut ei käyttäydy noin! Narsismi osuu paremmin, mutta diagnoosin teko kuuluu asiantuntijalle. Hoitoon tuskin haluaa, koska näitten mielestä vika on aina muissa ja ympäristössä, ei koskaan heissä itsessään. Pesäero tuollaiseen. Piste.
Oma alkoholisti-isäni samanlainen. Syytteli meitä muita, jopa omia lapsiaan paskasta elämästään. Välillä oli puukko tai joku pyssy kädessä. Vielä vaan henki pihisee, vaikka elämä meni (taas) pilalle kun tuli avioero, ja terveyden menokin muiden vika, ei suinkaan juopottelun ansiota...
Olen niin onnellinen, että oma isä on ihana.
Nyt pitäisi löytyä se ajatus, että sinä et ole vastuussa isäsi toimista. Vain sillä tavalla pääset ohi siitä vastuuntunteesta, kun hän alkaa uhkailla itsemurhalla. Omani uhkaili loppuaikoinaan ja sanoin, että jos niin teet se on sinun valinta, mutta ei kukaan meistä toivo, että teet niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko hän masentunut?
Jaa. Aloituksen aiheesta kuitenkin väsäsit.
Käyttää tuota kiusatakseen muita. Tuo on henkistä väkivaltaa.
Kerro hänelle suoraan, että hän on itse vastuussa omasta elämästään ja jos tahtoo tappaa itsensä niin sekin on hänen oma ratkaisu. Älä jää pompoteltavaksi.