Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana rauha kun on vain yksi lapsi

Vierailija
09.07.2018 |

Eikö olenkin muut yhden lapsen vanhemmat?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On joo. Mutta lapselle saa kyllä tulla meille aina kavereita kylään. Ja mielellään meillä ovatkin.

Itse olen isosta perheestä, joten myös siihen elämään tottunut. Ja siitäkin pidin. Minusta on älytöntä tehdä kauheita vastakkainasetteluja. Kukin elää mikä parhaaksi on.

Vierailija
2/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On joo. Mutta lapselle saa kyllä tulla meille aina kavereita kylään. Ja mielellään meillä ovatkin.

Itse olen isosta perheestä, joten myös siihen elämään tottunut. Ja siitäkin pidin. Minusta on älytöntä tehdä kauheita vastakkainasetteluja. Kukin elää mikä parhaaksi on.

Joo, on meilläkin aina välillä joku lapsi kylässä. Tosin lapsemme tykkää myös välillä rauhasta ja yksinolosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat lapset on itsekkäitä porsaita.

Ellei niille erikseen opeteta jakamista ja sovittelua.

Vierailija
4/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin osaa jakaa eikä ole itsekäs.

Vierailija
5/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vissiin tässä on kuitenkin myös luonnekysymyksiä. Oma lapseni ainakin luopuu vaikka viimeisestään toisen vuoksi. Ja esim.luopuu tavaroistaan pilkkahintaan/ilmaiseksi.

Vierailija
6/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe noin.

Jos olisi monta lasta, niistä olisi seuraa toisilleen enkä itse joutuisi leikkikaveriksi. (Ainahan ei ole vierasta kaveria mahdollisuus saada)

Vierailija
7/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe noin.

Jos olisi monta lasta, niistä olisi seuraa toisilleen enkä itse joutuisi leikkikaveriksi. (Ainahan ei ole vierasta kaveria mahdollisuus saada)

Mä olin niin huono vanhempi etten jaksanut leikkiä. Joten keksi hyvin pienestä jo touhuja itsekseen. Mutta tykkäsin kyllä lukea hänelle paljon ja kertoa tarinoita.

Vierailija
8/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe noin.

Meillä osaa kyllä lapsi olla yksinkin eikä minun tarvitse hänen kanssaan leikkiä.

Vierailija
9/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yksi lapsi ole mikään ongelma, kunhan vanhempi huolehtii siitä, että lapsella on leikkikavereita.

Maapallon ylikansoittumisen kannalta yksilapsinen perhe on ihannetapaus.

Vanhempien kannalta on ihanaa, kun ei ole sisaruksia tappelemassa koko ajan keskenään.

Vierailija
10/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, millainen rauha onkaan ilman sitä ainoatakaan lasta. Puhumattakaan iman puolisoa...

Vierailija
11/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah! Yksi lapsi on kitisemässä koko ajan tekemisen puutteesta ja leikkikavereita saa jatkuvasti yrittää hankkia vähintään parin päivän välein jotta pysyy järki päässä. Eikä ole edes mikään sosiaalinen tapaus. Onnellinen olen yhdestä, mut oishan se sisarus hänelle ollut kiva.

Vierailija
12/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah! Yksi lapsi on kitisemässä koko ajan tekemisen puutteesta ja leikkikavereita saa jatkuvasti yrittää hankkia vähintään parin päivän välein jotta pysyy järki päässä. Eikä ole edes mikään sosiaalinen tapaus. Onnellinen olen yhdestä, mut oishan se sisarus hänelle ollut kiva.

Mä just mietin oisinko edes vastannut jos meillä ois näin. Ihailen sun rohkeutta🤗

Vierailija
13/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas niin, että paljon rauhallisempaa kun lapsia on kaksi. Kun oli vain yksi (ja kun nuorempi oli vauva) sai aina olla itse keksimässä tekemistä vanhemmalle lapselle. Nyt kun leikkivät ja touhuavat muuta keskenään, saan itse touhuta rauhassa, levätä rauhassa jne. Toki touhuan itsekin lasten kanssa, mutta rennompaa kun lapsilla on toisistaankin seuraa. Toki nahistelevatkin välillä keskenään, mutta kokonaisuudessa mukavampaa eloa näin.

Vierailija
14/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi lasta ja kyllä viihtyvät hyvin yhdessä keskenään. Sitten jos toinen on poissa, niin yksin jäänyt kitisee ja kulkee perässä :) Veljekset kuin ilvekset.

Vierailija
15/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain yksi lapsi, joka lähti tänään armeijaan. Ikävä on äidillä kova, ja ehkä isälläkin. Juuri ajattelin, että jos olisi toinenkin lapsi, en ehkä ikävöisi näin kovasti tätä ainokaista.

Meidän pojallamme on aina ollut kavereita, ja nyt lukioikäisenä paljonkin kavereita, vaikka ei mikään yltiösosiaalinen olekaan. Uskon, että armeijassakin pärjää hyvin❤.

Hän on täydellinen, viisas, komea ja hyväkäytöksinen nuorimies.

Vierailija
16/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilapsisen perheen muksut ovat raivokkaan mustasukkaisia omista tavaroistaan. Pitävät niistä kiinni irvihampain, ettei tarvitse TAAS jakaa sisarusten kanssa ja syytetä ahneeksi, kun estelyistä huolimatta annetaan muille omia leluja ja vaatteita. Jos jollekin niin heille pitää oikein urakalla opettaa jakamista ja sovittelua.

Vierailija
17/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mietin samaa, kun vietin kaverin ja tämän lasten kanssa uimalassa. Onneksi on vain yksi. Kaikki on helpompaa ja lapsi saa edetä kaikessa omassa tahdissaan, esim. opetella uimaan, kun ei aina tarvitse vetää perässään sitä pienempää sisarusta jonka takia ei voi tehdä sitä tätä ja tuota. Ja kotona on aina hiljaista ja rauhallista, kun tuo 5-vuotias joko piirtää, leikkii legoilla tai lukee. Harvoin kaipaa aikuista seuraksi. Silloin yleensä pelataan lautapelejä.

Vierailija
18/18 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana rauha, kun ei ole yhtään lasta. Jos tuntuu, niin lainalapsen saa melkein milloin haluaa, oikein mielellään antaa vanhemmat lapsiaan hoitoon :D Ihanaa napsia rusinat pullasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi