Te, joilla käy siivooja kotona?
Oletteko olleet tyytyväisiä? Kuinka paljon maksatte ja kuinka paljon aikaa menee kerralla? Kuinka suuri koti ja mitä siivooja tekee? Kuinka usein siivooja käy?
Minulla on kaksi pientä lasta ja mies reissuhommissa. Olen suunnitellut siivoojan ottamista kaksi vuotta, mutta jotenkin se tuntuu ”häpeältä”. Onko muilla ollut tällaisia ajatuksia?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella tyyväisiä. Käy kerran viikossa tekemässä perussiivouksen. Kerran kuukaudessa pesee saunaan, vaihtaa lakanat. Koti on 125 neliöinen omakotitaloa ja maksaa n. 130€/kk.
Siis miten voi olla noin halpa?! Kertasiivouksen hinta on teillä n. 35 eur? Tekeekö pimeästi? Ei voi olla noin halpa jos verokortti käytössä kun neliöitä on tuon verran...
Ei tee pimeästi. Täällä syrjäseuduilla kaikki on vähän halvempaa kuin muualla. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella tyyväisiä. Käy kerran viikossa tekemässä perussiivouksen. Kerran kuukaudessa pesee saunaan, vaihtaa lakanat. Koti on 125 neliöinen omakotitaloa ja maksaa n. 130€/kk.
Siis miten voi olla noin halpa?! Kertasiivouksen hinta on teillä n. 35 eur? Tekeekö pimeästi? Ei voi olla noin halpa jos verokortti käytössä kun neliöitä on tuon verran...
Ei tee pimeästi. Täällä syrjäseuduilla kaikki on vähän halvempaa kuin muualla. :D
Mikähän on siivoojan tuntipalkka, nimittäin täytyy olla jo alle tessin tuohon hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä siinä häpeät?
Tuntuu, että olen epäonnistunut äitinä/naisena, kun en saa kotia pidettyä siistinä. 😬 Meillä siis kaksi pientä vilkasta sotkijaa ja kun saan päivittäin siivottua kaikki vaatteet, lelut ja ruokailutarvikkeet niin en enää jaksakaan pyyhkiä pölyjä, pestä vessaa yms.
Ap
”Kärsi, kärsi, kirkkaamman kruunun saat”? Ota se siivooja, jos siihen on varaa.
Minä olen kotirouva, ei lapsia kotona ja siivooja käy kerran viikossa, jos olen kotimaassa (joka ei ole Suomi). Neliöitä 350m2; perussiivous ja silitys kuuluu työhön aina, muuta tarpeen mukaan. Ikkunanpesuun 2 kk välein on eri firma. Maksan 270€/kk, kävi siivooja joka viikko tai ei.
Meillä kävi sama siivooja noin neljä vuotta.
Sitten hän sairastui ja tuli tuuraaja.
Siivosikin tosi perusteellisesti--vei mieheni muutaman kuukauden päästä.
Kumpaakaan en ottanut takaisin, mies pyrki, mutta en ottanut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun on pakko asua tosi syrjässä. Siivous vie kuitenkin sen vähintään 2 tuntia tuon kokoisessa asunnossa. Varmaan lähemmäs 2,5 tuntia. Tuntipalkaksi jää alle 15 eur. En kyllä oikein jaksa uskoa vaikka asuisit kuinka syrjässä.
Mukavempaa siivoojalle jos ei ole ketään ns. tiellä pyörimässä, varsinkin jos on lapsia niin menkää vaikka puistoon tms. siksi aikaa :)
Itse kotisiivoojana työskennellessäni oli hankala siivota jos asiakkaat oli tiellä, eräässäkin kohteessa olin juuri tullut siivoamaan kunnes perhe päättikin alkaa kokkailemaan kesken käynnin. Oli silloin vielä muitakin asiakkaita niin kiirehän siinä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on siivoojan tuntipalkka, nimittäin täytyy olla jo alle tessin tuohon hintaan.
Rouva on yksityisyrittäjä, joka laskuttaa meitä kuukaudessa 4 tunnilta eli 32,5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun on pakko asua tosi syrjässä. Siivous vie kuitenkin sen vähintään 2 tuntia tuon kokoisessa asunnossa. Varmaan lähemmäs 2,5 tuntia. Tuntipalkaksi jää alle 15 eur. En kyllä oikein jaksa uskoa vaikka asuisit kuinka syrjässä.
Itse siivoan tuon kokoisen kämpän tunnissa :D Aika ammatitaidoton siivooja saa olla jos tuollaista pikkukämpää pari tuntia siivoaa.
Kiitos vastauksista! Meillä on 130 m2 asunto yhdessä kerroksessa. Kaksi makuuhuonetta, olohuone, keittiö, iso kylpyhuone jossa sauna ja WC sekä erillinen WC.
Kuinkakohan kauan siivoojalla menisi perus siivoukseen? Imurointi, pinnat, peilit, vessan pesu, lattian pesu.. Kylpyhuoneen pesu riittäisi varmaan 1 x kk, muuten 2 x kk.
Ap
Miten te päästätte vieraan ihmisen kotiinne?
Jotenkin se on isoin kynnys.
Suositelkaa hyvää/ luotettavaa Helsingistä!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista! Meillä on 130 m2 asunto yhdessä kerroksessa. Kaksi makuuhuonetta, olohuone, keittiö, iso kylpyhuone jossa sauna ja WC sekä erillinen WC.
Kuinkakohan kauan siivoojalla menisi perus siivoukseen? Imurointi, pinnat, peilit, vessan pesu, lattian pesu.. Kylpyhuoneen pesu riittäisi varmaan 1 x kk, muuten 2 x kk.
Ap
Kerran kuukaudessa kylppärin pesu?
Mä pesen sen itse kerran viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kerran kuukaudessa kylppärin pesu?
Mä pesen sen itse kerran viikossa.
Perusteellisesti? Seinät ja lattian? Olenkohan sitten kovin epäsiisti kun pesen sieltä itse säännöllisesti vain WC-pöntön ja pyyhin käsienpesualtaan plus tasot. Isommin sitten kerran kuukaudessa tai jopa harvemmin.
Ap
Olen aikoinaan toiminut kotisiivoojana. Talon koko ei niinkään vaikuttanut siihen kuinka kauan siivosi, vaan se kuinka esteetöntä siivous oli. Esim.yksi isoimmista taloista, jota siivosin oli alle kahden tunnin keikka, koska oli hyvin esteetön, ei ollut paljon mattoja, eikä pintoja pölyttymässä. Enkä vaihtanut siellä petivaatteita.
Ja talo oli yhdessä tasossa.
Luulen ap.että n.1,5-2 h riittää asuntoonne.
Ja voit muuten pyytää firman arviokäynnille.
Vierailija kirjoitti:
Olen aikoinaan toiminut kotisiivoojana. Talon koko ei niinkään vaikuttanut siihen kuinka kauan siivosi, vaan se kuinka esteetöntä siivous oli. Esim.yksi isoimmista taloista, jota siivosin oli alle kahden tunnin keikka, koska oli hyvin esteetön, ei ollut paljon mattoja, eikä pintoja pölyttymässä. Enkä vaihtanut siellä petivaatteita.
Ja talo oli yhdessä tasossa.Luulen ap.että n.1,5-2 h riittää asuntoonne.
Ja voit muuten pyytää firman arviokäynnille.
Kiitos viestistäsi. Meillä ei ole lainkaan mattoja ja huoneet ovat isoja ja avaria. Täytyykin pyytää arviokäyntiä.
Kaikki kokemukset ovat vieläkin tervetulleita! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoojan tes- palkka on alle 10e /h.
Oli tänään HS juttu aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä siinä häpeät?
Sitä, että mies ei siivoa itse, kuten kunnon miehen kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Miten te päästätte vieraan ihmisen kotiinne?
Jotenkin se on isoin kynnys.
Helposti. Meidän siivooja on muiden suosittelema. Kotona ei ole mitään sellaista, jota vieras ihminen ei saisi nähdä. Tärkeät henkilökohtaiset tavarat ovat tietysti lukkojen takana, kuten ne muutenkin olisi vaikka siivooja ei kävisi.
Mulla käy filippiiniläinen siivooja joka toinen viikko. Olen tosi tyytyväinen työn jälkeen. En tiedä mitä maksaa, koska poikani maksaa. Sama siivooja käy hänen kotonaan, vaikka vaimo kotona.