Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en jaksa kun mies valittaa koko ajan rahasta

Vierailija
09.07.2018 |

Kauheat menot on koko ajan, se tiedetään, mutta maksan tosi ison osan palkastani laskuja ja teen vielä sivutyötä. En kaipaa nyt mitään säästämisvinkkejä vaan alan väsyä tähän. Mies tietää tulotasoni, mutta kokoaikainen valitus jatkuu, ja sitä rahaa nyt ei vaan mistään tule enempää. En jaksa kuunnella kun se ei auta MITÄÄN. Onko ero ainoa ratkaisu? olen monta kertaa sanonut tästä, asia ei muutu.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ison osan palkasta eli ei mene kuitenkaan koko palka vaan jää muuhunkin niin mitä se siis valittaa?

Vierailija
2/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Paljonko on tulot ja menot?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva valitus on kyllä todella uuvuttavaa.

Kerro vähän enemmän tilanteestanne. Käykö mies töissä? Tienaako hän paremmin kuin sinä? Onko teillä oikeasti pulaa jostakin vai valittaako mies muuten vain?

Vierailija
4/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mies itse täysin tuloton vai miksi laskunne ovat sinun harteillasi?

Vierailija
5/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytätkö kaikki rahasi heti? Jääkö säästöön? Jos ei jää, niin miehesi on oikeassa.

Vierailija
6/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärtänyt tilannetta. Ei paljon epäselvemmin olisi voinut selittää.

Mitä sinun tulotasollasi on merkitystä miehen rahattomuuteen?

Vierailija
7/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro vähän enemmän tilanteestanne. Käykö mies töissä? Tienaako hän paremmin kuin sinä? Onko teillä oikeasti pulaa jostakin vai valittaako mies muuten vain?

Tienaa mua puolet enemmän, maksaa myös enemmän, mutta mielestäni maksan PALJON, säästöön ei jää yhtään. Lapset kilpaurheilee, on kaksi autoa ym ym. Ainoa missä voisi säästää, olisi pienempi asunto, mutta vaihtaminenkin maksaa. Joten tässä nyt ollaan. Eikä mua rassaa tämä tilanne, teen paljon töitä, vaan se, että mikään mitä teen ei ole riittävää. Kai koko palkka ja sen ylikin pitäis käyttää laskuihin. En jaksa pilkuntarkkoja exceleitä ja kyttäämisiä, mielestäni molemmat maksamme kaikesta paljon. Mutta mun osalta mikään ei tunnu riittävän.

Vierailija
8/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt tilannetta. Ei paljon epäselvemmin olisi voinut selittää.

Mitä sinun tulotasollasi on merkitystä miehen rahattomuuteen?

Jos minun tulotaso ei ole hänestä riittävä kun en pysty tarpeeksi maksamaan ja sitten HÄN on pulassa kun kaikki kuulemma menee.

ap

Vierailija
9/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä ei ole rahaa, sinulla on ja koko ajan tulee laskuja. Mistä niitä oikein tulee, jos tiedät tulotasosi, niin kaiketi tiedät myös maksukykysi.

Vierailija
10/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se mies sitten tienaa? Miksi se sun rahoihin puuttuu? Onko teillä lapsia? Asutteko yhdessä?

Vierailija
11/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tienaa mua puolet enemmän, maksaa myös enemmän, mutta mielestäni maksan PALJON, säästöön ei jää yhtään. Lapset kilpaurheilee, on kaksi autoa ym ym. Ainoa missä voisi säästää, olisi pienempi asunto, mutta vaihtaminenkin maksaa. Joten tässä nyt ollaan. Eikä mua rassaa tämä tilanne, teen paljon töitä, vaan se, että mikään mitä teen ei ole riittävää. Kai koko palkka ja sen ylikin pitäis käyttää laskuihin. En jaksa pilkuntarkkoja exceleitä ja kyttäämisiä, mielestäni molemmat maksamme kaikesta paljon. Mutta mun osalta mikään ei tunnu riittävän.

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa (tässä tapauksessa lompakko). Jos ette jaksa A) katsoa mihin rahat menee, b)kilpailuttaa palvelujanne C) tehdä MITÄÄN muutoksia elämäntapaanne, niin sitten olkaa rahattomana. Meillä taas ollaan tänäkin vuonna jo yli 20 000 euroa voitolla taloudessamme.

Vierailija
12/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat rahat. Kahdessa pitkässä suhteessa olleena suosittelen lämpimästi omia rahoja. Ei ole nokan koputtamista puolin tai toisin. Nykyinen suhteeni 18 vuotta ja lasten myötä on helppo huomata, että kulutus kasvanut räjähdysmäisesti.

Ja sovitaan budjetin raamit yhdessä etukäteen. Esim. Nyt kesälomareissuun lähdettäessä tiedän mikä on mieheni limit reissulle. Minulle se on ok. Suunnittelin reissun budjetin mukaan. Maksamme reissun 50/50. Tienaamme saman verran. Jos ettte tienaa saman verran, niin jaatte tulojen suhteessa.

Palkasta lähtee molemmilta heti päältä omat lainamenot. Asuntolainamme ovat erisuuret ja yhteiselle tilille rahat kaikkiin talouden yhteisiin laskuihin. Lopuilla rahoilla tehdään mitä itse kukin haluaa.

Koskaan ei ole riidelty rahasta tai tarvinnut päivitellä rahanmenoa.

2000-luvulla en muunlaiseen taipuisi. Itseään pitää kunnioittaa ja se alkaa omista rahoista.

Vierailija
13/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaanpa että tässä on sellainen tilanne että ap tuhlaa eikä suostu pitämään mitään kirjanpitoa menoistaan, ja mies on kyllästynyt huolehtimaan suurimmasta osasta pakollisia menoja. Laittakaa parin kuukauden ajan tulot ja menot ylös - joko osoittautuu että ap on oikeassa ja maksaa kohtuullisen osan menoista, tai sitten hänelle käy ilmi ettei näin ole. Eikö kumpikin vaihtoehto olisi ihan hyvä saada selville?

Ja kyllä, aikuisen, perheellisen ihmisen nyt vain pitää joskus sietää sitä, että raha-asioista tehdään "kaiken maailman Exceleitä".

Vierailija
14/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jääkö teiltä laskuja maksamattavai mikä nyt olikaan se ongelman ydin?

Vierailija
15/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jääkö teiltä laskuja maksamattavai mikä nyt olikaan se ongelman ydin?

Ilmeisesti ap törsää omat tulonsa kaiken maailman laskuihin ja mies pitää perheen ruuassa, lämpimässä, vaatteissa ja maksaa lasten kalliit harrastukset. Näin minä sen luin, kun ap ei avaa yhtään.

Vierailija
16/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tehnyt tuloille voitavasi. Miten menot? Tuossa tilanteessa on tärkeintä laittaa menot ojennukseen. Rahaa saa laitettua niin helpolla menemään, ettei siinä riitä minkäänlaiset tulot. Siksi rahatilanteen korjaus kannattaa aina aloittaa menojen karsimisesta.

Vierailija
17/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian ympäripyöreää, että voisi ottaa kantaa. Kalliit jutut pannaan, mikäli sinä et jaksa tienata riittävästi eikä mies kustantaa niitä yksin/pääasiassa. 

Vierailija
18/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 autoa ja kilpaurheilevat lapset.On selviö,että rahaa palaa.Lajista riippuen runsaastikin.

Miehen olisi parasta vain hyväksyä rahanmeno.

Miten asunnon pienentäminen auttaisi? Paitsi jos omistatte 100m2 Helsingissä merenrannalla ja vaihdatte sen 65m2 Keravalla.

Vierailija
19/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytätkö kaikki rahasi heti? Jääkö säästöön? Jos ei jää, niin miehesi on oikeassa.

En käytä todellakaan, ei jää säästöön silti. Niin isot maksut. Harrastekulut lapsilla on jo sellaiset 400e kk per lapsi, minä maksan toisen.

ap

Vierailija
20/33 |
09.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä ei ole rahaa, sinulla on ja koko ajan tulee laskuja. Mistä niitä oikein tulee, jos tiedät tulotasosi, niin kaiketi tiedät myös maksukykysi.

No miksi miehellä ei ole rahaa, mutta mulla pitäisi olla....en ymmärrä. Kumpikin joutuu maksamaan paljon, mutta mitä se minulle valittaminen auttaa :(

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän